نسخه Pdf
ایران عصر


افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی مصرف گاز نسبت به سال ۹۹



وزیر نفت از افزایش مصرف گاز کشور خبر داد و  میزان این افزایش را نسبت به پارسال در سه بخش خانگی، نیروگاهی و صنایع ۱۰ تا ۱۲ درصد اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جواد اوجی در بازدید از مرکز دیسپاچینگ (اتاق کنترل) شرکت ملی گاز، نبود سرمایه‌گذاری در بخش بالادست شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز طی چند سال گذشته را یادآور شد و گفت: به همین علت میزان تولید گاز امسال به اندازه پارسال است.
وی تصریح کرد: در این میان، مردم نقش اساسی و مهمی در تأمین گاز مورد نیاز در فصل سرما بر عهده دارند، کما اینکه تا امروز هم نهایت همکاری را داشته‌اند، اما هنوز هم جا دارد در بحث مصرف بهینه ما را یاری دهند، زیرا هر چه گاز کمتری مصرف شود گاز بیشتری به صنایع و مجتمع‌های پتروشیمی عرضه و گاز به ارزش افزوده تبدیل می‌شود که در نهایت رشد اقتصادی و درآمدزایی بیشتر را در پی دارد.
وزیر نفت گفت: با برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی نفت، برای توسعه میادین گازی مانند تکمیل فاز‌های پارس جنوبی از جمله فاز ۱۱، توسعه میدان پارس شمالی و بهره‌برداری از میدان گازی کیش طی ۲ سال آینده تولید گاز کشور افزایش خواهد یافت. اوجی همچنین با اشاره به کاهش چشمگیر دما در ۲۱ استان کشور، از هموطنانمان خواست برای جلوگیری از قطع احتمالی گاز، کماکان به مصرف بهینه ادامه دهند. وزیر نفت گفت: با تلاش همکارانم در شرکت نفت، روزانه بیش از ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین به خطوط انتقال تحویل می‌شود و دیگر همکارانم در شرکت ملی گاز، وظیفه هم فراورش و انتقال گاز را برعهده دارند.
وی ادامه داد: از این میزان بیش از ۵۸۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی و صنایع غیرعمده و حمل‌ ونقل داریم و بالغ بر ۱۲۵ میلیون به نیروگاه‌ها اختصاص می‌یابد. وزیر نفت گفت: امسال خوشبختانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز در روز بیشتر از پارسال به نیروگاه‌ها گاز تزریق شده که این به منزله مصرف کمتر سوخت مایع و کاستن از آلودگی محیط زیست است.
اوجی با بیان اینکه تا به امروز در استان‌های شمال شرق روند پایدار تولید و انتقال داشته‌ایم،گفت: خوشبختانه طی این مدت با قطعی گاز در حوزه‌های خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها مواجه نشدیم.
وی با یادآوری این نکته که در دی ماه پارسال، نیروگاه‌ها به سبب عدم تأمین گاز با خاموشی مواجه شد گفت: امسال چنین مسأله‌ای رخ نداده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/6/598962/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها