نسخه Pdf
ایران عصر


قرعه‌کشی فصل 2022 لیگ قهرمانان آسیا بدون سرخابی‌ها برگزار شد

فولاد مقابل چهره‌های محبوب، سپاهان برابر تیم‌های آشنا


گروه ورزشی/ مراسم قرعه‌کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2022 دیروز در غیاب سرخابی‌ها به‌صورت مجازی در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد. پس از حذف استقلال و پرسپولیس؛ سپاهان و فولاد خوزستان 2 نماینده این فصل کشورمان هستند که پس از انجام قرعه‌کشی این دوره از رقابت‌ها، حریفان خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 شناختند. براساس قرعه‌کشی در گروه A تیم‌های الهلال عربستان، الریان قطر، استقلال تاجیکستان و برنده شارجه امارات و الزورا عراق با هم همگروه شدند و در گروه B نیز تیم‌های الجزیره امارات، الشباب عربستان، مومبای سیتی هند و نیروی هوایی عراق با هم دیدار خواهند کرد. در گروه C تیم‌های فولاد ایران، شباب الاهلی امارات، آهال ترکمنستان و الغرافه قطر با هم همگروه شدند و در گروه D الدحیل قطر، سپاهان ایران، پاختاکور ازبکستان و برنده دیدار التعاون عربستان و الجیش سوریه به مصاف هم خواهند رفت و در گروه E هم تیم‌های السد قطر، الفیصلی عربستان، الوحدات اردن، برنده دیدار بنی‌یاس امارات و نسف‌قارشی ازبکستان با هم همگروه شدند. مرحله گروهی مسابقات از 18 فروردین تا 7 اردیبهشت 1401 برگزار می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد که با بررسی عوارض در حال ظهور شیوع ویروس امیکرون و ریسک‌های احتمالی ناشی از این موضوع، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود. همچنین براساس اعلام AFC دیدارهای دور گروهی و فینال به‌صورت رفت و برگشت و مراحل حذفی مسابقات به‌صورت تک بازی برگزار خواهد شد.
آشنایی با گروه فولاد و سپاهان
نکته جالب قرعه‌کشی منطقه غرب آسیا رویارویی فولاد با شباب الاهلی قهرمان فصل گذشته لیگ امارات در گروه C است. شباب الاهلی از احمد نوراللهی و مهدی قایدی سود می‌برد و یکی از پرافتخارترین‌های امارات به شمار می‌آید. دیگر همگروهی فولاد الغرافه قطر است که یکی از 4 تیم مطرح این کشور به شمار می‌آید. نکته قابل توجه در این تیم حضور آندره آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال روی نیمکت مربیگری این تیم است. استراماچونی در این فصل روی نیمکت الغرافه برای رسیدن به اهدافش شیخ دیاباته، مهاجم سابق استقلال را به خدمت گرفته و این بازیکن با به ثمر رساندن 7 گل بهترین گلزن تیمش به شمار می‌آید و به نوعی سلاح اصلی استرا مقابل شاگردان نکونام به شمار می‌آید. در ضمن آهال ترکمنستان، رقیب گمنام فولاد است که اولین حضور خود در آسیا را تجربه خواهد کرد. حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل فولاد در خصوص قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: «قبل از هر چیز به‌عنوان یک فرد ورزشی کوچک و یک فوتبالی ابراز تأسف خودم را از حذف سرخابی‌ها اعلام می‌کنم و به جای کسانی که یک سر سوزن در حذف این دو تیم نقش داشتند عذرخواهی می‌کنم. نوار موفقیت‌های فولاد از زمان حضور نکونام شکل گرفت ولی روی بدسلیقگی و لجبازی برخی‌ها در فدراسیون محرومیتی نصیب ما شد و همین موضوع باعث شد تا این نوار حتی به پاره شدن نزدیک شود. چندین جلسه با نکونام و کادر فنی‌اش داشتیم و به‌دنبال این هستیم که بازیکنان خوبی جذب کنیم.» در گروه D یکی از دیدارهای جذاب رویارویی سپاهان با الدحیل قطر است. الدحیل تیمی نام‌آشنا برای ایرانی‌هاست و معمولاً هر سال با یکی از نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا رقیب می‌شود. این تیم با 7 قهرمانی در لیگ ستارگان دومین تیم پرافتخار قطر به شمار می‌آید. پاختاکور دیگر رقیب سپاهان است که تیم نام آشنا در فوتبال آسیا به شمار می‌رود. همیشه پاختاکور بیشترین سهم را در تیم ملی این کشور داشته و به نوعی باشگاهی استعدادپرور به شمار می‌آید. پاختاکور با 13 قهرمانی پرافتخارترین باشگاه ازبکستان محسوب می‌شود. گفتنی است تیم دیگر این گروه پس از رویارویی التعاون عربستان و الجیش سوریه در پلی آف مشخص خواهد شد. التعاون یکی از تیم‌های متوسط لیگ عربستان است و الجیش سوریه هم سابقه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان در مورد لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: «گروه ما نسبتاً سخت است، اما صعود از این گروه غیرممکن نیست. سپاهان تیم خوبی است و شرایط ساختاری خوبی دارد. باشگاه تلاش خود را برای گرفتن میزبانی بازی‌های گروه D می‌کند و اگر میزبانی را بگیریم، شرایط‌مان خیلی بهتر می‌شود.»
فوتبال ایران یک پله سقوط کرد
سایت «فوتی رنکینگ» جدیدترین رده‌بندی فوتبال آسیا را دیروز اعلام کرد که در این رده‌بندی فوتبال ایران با یک پله سقوط در رده پنجم جدول قرار گرفت تا سهمیه‌اش 2+2 بماند. طبق اعلام این سایت این رده‌بندی موقت و به روز است و رده‌بندی نهایی بعد از اتمام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2022 اعلام می‌شود که ملاک سهمیه‌بندی برای سال‌های آینده خواهد شد. در این شرایط سهمیه کشورهای عربستان، ژاپن، کره جنوبی و ازبکستان 3+1 است و سهمیه کشورهای ایران، قطر، هنگ کنگ و چین نیز 2+2 خواهد بود. برای اعلام قطعی سهمیه‌‌بندی‌ها برای لیگ قهرمانان آسیا 2023 باید منتظر پایان این فصل از لیگ قهرمانان آسیا باشیم که امروز مرحله گروهی اش قرعه‌کشی شد.
ذوالفقارنسب سرخابی‌ها را به آسیا بازگرداند!
در حالی که قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد، رئیس هیأت مدیره پرسپولیس از بازگشت صددرصدی سرخابی‌ها به لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد. دکتر بیژن ذوالفقارنسب که دیروز در برنامه «در انتهای الوند» حاضر شده بود، در واکنش به حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اظهارنظر عجیبی داشت. او در پاسخ به این سؤال که فرجام حذف سرخابی‌ها چه خواهد بود؟ گفت: «به احتمال خیلی زیاد بازخواهند گشت و صحبت‌هایی صورت گرفته و تعهداتی داده شده و به احتمال بالای 99 درصد، صددرصد بازخواهند گشت.» او در پاسخ به این سؤال که آیا از گفته خود اطمینان دارد؟ تأکید کرد: «این چیزی است که من شنیدم، در جلسه حضور نداشتم اما اطلاعی که داشتم دو تیم معتبر ایرانی در مسابقات این فصل لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت.» نکته جالب اینکه لحظاتی پس از پایان گفت‌و‌گوی ذوالفقارنسب، قرعه‌کشی لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا در کوالالامپور آغاز و به انجام رسید تا تکلیف ۱۰ گروه این فصل نیز مشخص شود. مشخص نیست که مشاور وزیر ورزش و عضو هیأت مدیره پرسپولیس بر چه اساسی این ادعا را با درصد احتمال ۹۹.۹ درصدی که به ۱۰۰ درصد هم افزایش یافت، مطرح کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/17/598974/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها