نسخه Pdf
ایران عصر


پرسپولیس با عبور از ذوب آهن در اصفهان، به یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد

قدرت‌نمایی سرخ‌ها با فتح نصف جهان!


گروه ورزشی/ در یکی از بازی‌های حساس مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، ذوب‌آهن و پرسپولیس از ساعت 15:30 دیروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند. مهدی تارتار که تیمش در بازی رفت لیگ 2-صفر بازی را به پرسپولیس واگذار کرده بود، در این بازی تیمش را با ترکیب حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی، محمد قریشی، پویا پورعلی، محمد سلطانی‌مهر، مسعود ابراهیم‌زاده، رضا خالقی‌فر، میلاد جهانی، آرمان قاسمی، سجاد دانایی و محمد خدابنده‌لو به میدان فرستاد. در سمت مقابل، یحیی گل‌محمدی از حامد لک، سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی در ترکیب اصلی سرخ‌ها استفاده کرد. به این ترتیب، مهدی شیری از ترکیب اصلی خارج و پهلوان به جمع نفرات فیکس اضافه شد و با این تغییر، سیامک نعمتی به دفاع راست رفت. بازی در نیمه اول بیشتر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند با خلق موقعیت‌های نصف و نیمه به محوطه جریمه حریف نزدیک شوند. دقیقه ۱۱ عبدی از پشت محوطه جریمه، شوتی روانه دروازه ذوب‌آهن کرد که با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. سانتر آقایی در دقیقه ۱۵ با ضربه سر عبدی همراه شد ولی این بار توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. بازی در ادامه با پاسکاری‌های متوالی بازیکنان دو تیم در جریان بود و در این بین سرخ‌ها توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشتند. دقیقه ۳۱، نعمتی شوتی از پشت محوطه جریمه روانه دروازه ذوب‌آهن کرد که این ضربه را فرعباسی مهار کرد اما دقیقه ۳۵ قفل دروازه میزبان باز شد. در این صحنه قریشی با تکل به‌موقع مانع از گلزنی کامیابی‌نیا شد اما در شلوغی گوشه محوطه جریمه توپ به وحید امیری رسید و او نیز با ضربه‌ای دقیق و فنی، توپ را به تور دروازه ذوبی‌ها رساند تا سرخ‌ها از میزبان‌شان پیش بیفتند. تلاش ذوبی‌ها تا پایان نیمه نخست برای جبران گل خورده بی‌نتیجه ماند و در مقابل پرسپولیسی‌ها هم نتوانستند به اندوخته‌های خود بیفزایند تا بازی در این نیمه با برتری یک گله سرخپوشان به پایان برسد. با شروع نیمه دوم ذوب‌آهن تغییراتی در ترکیبش ایجاد کرد تا بتواند بازی را به تساوی بکشاند. دقیقه 62 اشتباه نعمتی و لو دادن توپ توسط او، باعث شد تا توپ به جهانی برسد اما ضربه پای چپ او را لک دفع کرد. با این حال، سانتر پهلوان در دقیقه 67 از جناح چپ پایه‌گذار گل دوم میهمان شد. در این صحنه مهدی عبدی با ضربه سر توپ را به گل تبدیل کرد. دقیقه 70 اولین تعویض سرخ‌ها انجام شد و وحدت هنانوف به جای فرجی وارد زمین شد تا طلسم بازی نکردن تاجیکی‌های پرسپولیس شکسته شود. دقیقه 76 یک و دو موفق ترابی و نعمتی باعث ورود این بازیکن به محوطه جریمه شد و نعمتی با پاس کات بک عبدی را در موقعیت خوبی قرار داد و این مهاجم هم بدون تعلل توپ را وارد دروازه کرد تا گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر رساند. عبدی که روز درخشانی را پشت‌سر گذاشت، دقیقه 79 جایش را به منوچهر صفروف داد. دقیقه 84 شوت جهانی با اختلاف کم از کنار دروازه لک به بیرون رفت. دقیقه 85 هم 2 تعویض دیگر برای قرمزها انجام شد به این ترتیب که علی شجاعی و محمد عمری به جای حسینی و ترابی وارد زمین شدند. در ادامه هم ذوب‌آهن نتوانست کاری از پیش ببرد تا پرسپولیس به برد قاطع 3-صفر دست پیدا کند و با کسب جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی، دست پر از نصف جهان به تهران بازگردد.
گل‌محمدی: کارد به استخوان پرسپولیس رسیده
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پس از برتری تیمش مقابل ذوب‌آهن اظهار د‌اشت: «در جام حذفی موضوعی که خیلی مهم است، داشتن تمرکز خوب و گل نخوردن است. این برد را به هواداران تبریک گفته و از همه بچه‌ها که با وجود سختی‌ها و مشکلات‌شان فداکاری و از خودگذشتگی دارند، تشکر می‌کنم. هیچ وقت نتوانستیم حق این بچه‌ها را بدهیم و از آنها تشکر کنیم. امسال فصل عجیب و غریبی برای پرسپولیس بود و این همه بی‌توجهی به تیم جای تأسف دارد. امیدوارم مشکلات بازیکنانم در این هفته برطرف شود؛ به باشگاه هشدار می‌دهم اگر این اتفاق نیفتد وارد فاز بحران می‌شویم. واقعاً کار خیلی سخت شده و به قول معروف کارد به استخوان پرسپولیس خورده است.»
مهدی تارتار، سرمربی ذوب‌آهن هم بعد از شکست تیمش گفت: «از نظر فنی روز خوبی را پشت سر نگذاشتیم و بازی را بد شروع کردیم. بعد از خوردن گل اول کارمان سخت شد. جام حذفی برای ما تمام شد و به کنفرانس آمدم تا از هواداران عذرخواهی کنم زیرا برخلاف بازی در لیگ از نظر فنی هم خوب نبودیم. به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم اما در یکی دو صحنه مسائلی پیش آمد که باید کارشناسی شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/18/598977/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها