نسخه Pdf
ایران عصر


بازی امروز پیکان- استقلال در جام حذفی لغو شد

کرونا بلای جان تیم سرحال مجیدی



گروه ورزشی / استقلالی‌ها در شرایطی خود را برای برگزاری دیدار حساس مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برابر پیکان آماده می‌کردند که دیروز خبر ناگهانی مبنی بر مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان و کادرفنی این تیم منتشر شد تا شوک بزرگی به آبی‌های پایتخت وارد شود. شاگردان فرهاد مجیدی قرار بود دیروز آخرین جلسه تمرینی‌شان پیش از دیدار با پیکان را برگزار کنند که در تست اولیه‌ای که از بازیکنان این تیم در مجموعه ورزشی آرارات به عمل آمد، مشخص شد که تعداد زیادی از بازیکنان این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و پس از آن استقلالی‌ها منتظر رسیدن پاسخ تست دوم ماندند. سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده، کوین یامگا، علیرضا رضایی و جعفر سلمانی از جمله بازیکنانی هستند که گفته شد تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است.
پیش از این سازمان لیگ با نظر ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای لغو دیدارهای تیم‌هایی که بازیکنانش به این ویروس آلوده شده‌اند، این قانون را در نظر گرفت که تعویق بازی در صورتی انجام می‌شود که نتایج تست 25 درصد از کادر و بازیکنان که نام آنها در لیست کمیته نقل و انتقالات ثبت شده است، مثبت بوده و 80 درصد نتایج مثبت متعلق به بازیکنان باشد. همچنین در صورتی که تست کرونای حداقل 16 بازیکن منفی شود، آن دیدار برگزار خواهد شد. به گزارش ورزش سه، دیروز تست کرونای 17 نفر از بازیکنان استقلال به همراه 3 نفر از اعضای کادرفنی مثبت شده بود. در این شرایط، باشگاه استقلال با صدور بیانیه‌ای از بالا بودن تعداد کرونایی‌های این تیم خبر داد و لغو نشست خبری مجیدی در پیش از بازی با پیکان به‌دلیل شرایط ویژه رخ داده را اعلام کرد و تمرینات این تیم تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.
در این بین بازار شایعات هم داغ شد و برخی به این اشاره داشتند که استقلالی‌ها در سفر به مسجدسلیمان به این ویروس دچار شده‌اند و برخی هم از اینکه فلان بازیکن ویروس را منتقل کرده نام می‌بردند! در این بین تسنیم به این اشاره کرد که در چند روز گذشته برخی از اعضای استقلال از جمله فرزاد مجیدی مربی و محمدرضا آزادی مهاجم استقلال به‌دلیل کسالت در تمرین این تیم‌ شرکت نکرده بودند. همچنین خبر رسید یکی از اعضای کادرفنی که تستش مثبت شده، سرمربی این تیم است اما باشگاه استقلال رسماً این خبر را تکذیب و اعلام کرد، تست کرونای فرهاد مجیدی منفی است. باشگاه استقلال همچنین با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواهان لغو مسابقه این تیم با پیکان در جام حذفی شد.
 مهدی: برگزاری بازی تحت‌الشعاع کرونا است
سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، ظهر دیروز در خصوص ابتلای بازیکنان و کادر فنی استقلال به کووید 19 به فارس گفت: «کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در حال بررسی این موضوع است. طبیعتاً این بخش زیر نظر ستاد کرونا در فوتبال است و آنها بعد از بررسی آزمایشات نظر نهایی خود را به ما اعلام می‌کنند. باشگاه استقلال به سازمان لیگ و فدراسیون اعلام کرده که تعدادی از بازیکنان و اعضای کادر فنی اش مبتلا به کرونا شده‌اند. ما هم اگر لازم باشد از ستاد کرونا در فوتبال و ورزش استعلامات لازم را خواهیم گرفت ولی با شرایطی که اتفاق افتاده، تمام تیم باید در آزمایشات و جداسازی قرار بگیرند.»
غروب دیروز کانال‌ها معتبری همچون فوتبال برتر خبر از لغو بازی دادند و دقایقی بعد هم سایت‌های ورزش سه و تسنیم، این خبر را روی خروجی خود قرار داد که بازی پیکان و استقلال لغو شده است. این اتفاق در حالی رخ داد که باشگاه پیکان در برابر این خواسته باشگاه استقلال موضع گرفت و خواستار حضور تیم امید استقلال در بازی شده بود. به هر صورت سازمان لیگ بعد از بررسی مدارک پزشکی ارایه شده از سوی باشگاه استقلال با درخواست این باشگاه موافقت کرد و این بازی فردا از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار نخواهد شد.
گفتنی است استقلال طبق برنامه باید شنبه آینده از ساعت ۱۶ به مصاف هوادار برود و با توجه به لغو بازی امروز، بازی با هوادار هم احتمالاً برگزار نخواهد شد چون کرونای بازیکنان استقلال در عرض ۴،۵ روز از بین نمی‌رود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/18/598978/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها