نسخه Pdf
ایران عصر


اخبار


آتش‌بازی پورتو با گلزنی طارمی

تیم فوتبال پورتو از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ فوتبال پرتغال بامداد دیروز میهمان بلننسز بود و با نتیجه قاطع 4-1 به پیروزی رسید. مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش کشورمان در این دیدار از ابتدا در ترکیب پورتو حضور نداشت ولی در دقیقه ۳۹ و در پی اخراج بازیکن حریف به زمین آمد. طارمی در دقیقه ۶۱ و زمانی که پورتو 2-1 جلو بود موفق شد گل سوم تیمش را با ضربه سر به ثمر برساند. او البته در اواخر نیمه اول یک گل دیگر به بلننسز به ثمر رساند که داور این گل را رد کرد، زیرا معتقد بود که بازیکنان پورتو پیش از ضربه طارمی روی مدافع حریف خطا کرده‌اند. طارمی 51 دقیقه در ترکیب پورتو حضور داشت و توانست 2 شوت به سمت دروازه بزند که یکی از آنها به گل بدل شد. او 4 بار اقدام به دریبل‌زنی کرد که تنها یک بار موفق شد مدافع بلننسز را از پیش روی بردارد. او در این بازی البته از نظر تکنیکی موفق ظاهر نشد و در دوئل‌های تن به تن نیز در بیشتر اوقات، مدافع حریف از او بیشتر توپگیری کرد. نکته قابل توجه و مهم این است که طارمی برای سومین بازی متوالی برای پورتو گلزنی کرد تا دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد و نمایش درخشان خود را با گل تکمیل کند. این عملکرد طارمی موجب شد تا سایت noticiasaominuto درخصوص گل طارمی این گونه واکنش نشان دهد: «یک گل دیگر از آبی‌پوشان با ناو هواپیمابر و با هدایت مهدی طارمی. بازیکن ایرانی گل سوم پورتو را به ثمر رساند.» پورتو با برد 53 امتیازی شد و صدرنشین لیگ پرتغال شد.»

پیگیری تعلل در روند واگذاری تراکتور

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی به کند پیش رفتن روند واگذاری باشگاه‌های تراکتور و ماشین‌سازی به شرکت مس سونگون واکنش نشان داد. احمد علیرضا بیگی به فارس گفت: «در جلسه‌ای که با وزیر صمت داشتیم وی متعهد شد ظرف یک هفته کارهای اجرایی مربوط به این واگذاری را انجام بدهد و محوریت کار را هم به استاندار آذربایجان شرقی محول کرد. در آن جلسه درباره کلیات موضوع توافق و قرار شد پیرامون چهار موضع اقدام شود. وزیر صمت و نیکزاد، نایب رئیس مجلس هم روی این مضوع صحه گذاشتند. تعلل در روند واگذاری تراکتور را پیگیری می‌کنیم. زمانبندی در نظر گرفته شده برای این انتقال تمام شده و اکنون پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور بسته است. هواداران هم منتظرند شرکت مس و وزیر صمت به تعهدات خود عمل کنند.»

پرونده کنعانی زادگان همچنان باز است

حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال دیروز در گفت‌و‌گو با رادیو تهران ورزشی گفت: «متأسفانه برخی‌ها تمامی مسائل فوتبال را به گردن فدراسیون می‌اندازند، مثل بحث حذف سرخابی‌ها که خیلی‌ها دوست داشتند این موضوع را گردن فدراسیون بیندازند و در حال شایعه درست کردن هستند. از همه خواهش می‌کنم که برای ایجاد محبوبیت، توپ را در زمین فدراسیون قرار ندهند و موضوعاتی از جمله حذف سرخابی‌ها مربوط به دوران قبل است و ممکن بود هر لحظه این اتفاق بیفتد.» او همچنین در مورد صحبت‌های عزیزی خادم در خصوص حسین کنعانی‌زادگان و در پاسخ به اینکه آیا مدافع تیم ملی حضورش در ترکیب تیم ملی منتفی شده است یا خیر گفت: «این مسأله در حوزه اختیارات کادرفنی است و پرونده این موضوع در کمیته اخلاق همچنان باز است و بررسی می‌شود. کنعانی‌زادگان از جمله بازیکنانی است که برای تیم ملی زحمت کشیده و با توجه به تصمیمات کمیته اخلاق و کادرفنی دستورات لازم انجام می‌شود.»

عذرخواهی نوراللهی به زبان عربی

شباب الاهلی شب گذشته در رقابت‌های جام حذفی امارات میهمان شارجه بود و این دیدار در وقت‌های معمول و اضافی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در این بازی احمد نوراللهی و مهدی قایدی دو بازیکن ایرانی از ابتدا در ترکیب تیم شباب الاهلی حضور داشتند و نوراللهی تا انتهای بازی در میدان حضور داشت و قایدی 81 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت. نوراللهی در این دیدار شب کابوس‌واری را پشت سر گذاشت. وی در جریان بازی یک پنالتی را از دست داد. در ضربات پنالتی هم بار دیگر ضربه خود را از دست داد تا در نهایت شباب الاهلی 4-2 شکست بخورد و از دور رقابت‌های کنار برود. پس از این اتفاق‌ هافبک سابق پرسپولیس با انتشار متنی به زبان عربی از کادر فنی، بازیکنان، مدیریت و هواداران شباب الاهلی عذرخواهی کرد. در متن نوراللهی آمده است: «سلام علیکم بر برادرانم در تیم، کادر فنی، مدریریت و هواداران بزرگ شباب الاهلی. امروز روز ما نبود و از تمام شما عذرخواهی می‌کنم. مخصوصاً من روز خوبی نداشتم و در این بازی برد برای ما مقدر نشده بود. مطمئن هستم تمام کلمات عذرخواهی کافی نخواهد بود. شما مستحق بهترین‌ها هستید. شما باید همیشه صدرنشین و در قله باشید. همچنان که همیشه به برد عادت کردید و دارید. من به شما قول می‌دهم که در ادامه با تمام وجودم تلاش کنم تا باعث خوشحالی شما شوم. منتظر من و همبازی‌هایم باشید تا مسیرمان را تصحیح کنیم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/18/598981/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها