نسخه Pdf
ایران عصر


مالک یکی از باشگاه‌های لیگ ستارگان کبدی هند «آمیتا باچان» است

اتراچالی: دبل طلا در ‌هانگژو خرج دارد


فائزه زمانی / کاپیتان و لژیونر تیم ملی کبدی این روزها درگیر لیگ ستارگان کبدی هند است. فاضل اتراچالی که از مهره‌های تأثیرگذار تیم ملی است، معتقد است تکرار مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا در‌ هانگژو هزینه دارد و حالا همه چیز به حمایت مسئولان از این رشته بستگی دارد.
اتراچالی  در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» درباره حضورش در لیگ ستارگان هند توضیح داد: «در حال حاضر درگیر لیگ ستارگان هند هستم. این مسابقات 2 سالی تعطیل بود و حالا بعد از این وقفه با 12 تیم درحال برگزاری است. هر سال مسابقات در یک دوره 100 روزه برگزار می‌شد اما امسال مسابقات به خاطر کرونا فشرده‌تر و در 70 روز برگزار می‌شود. همین فشردگی، کار ما را سخت کرده است و باعث شده تا هر 2-3 روز یکبار مسابقه بدهیم. امسال با تیم یومومبا یا همان تیم شهر بمبئی قرارداد دارم که تا الان رده چهارم جدول هستیم. امسال تیم جوانی داریم، لیگ هند مثل لیگ ایران نیست و 2 تیم مستقیماً به فینال صعود کرده و از این طرف هم 6 تیم برتر بعد از اتمام مسابقات، دوباره به رقابت می‌پردازند و تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم به رقابت می‌پرداخته  تا تیم سوم مشخص شود.»
ملی‌پوش مطرح کبدی از شرایط سخت لیگ ستارگان  با توجه به شیوع امیکرون در هند خبر می‌دهد: «با شیوع امیکرون، وضعیت هند خوب نیست وما مجبوریم صد روزی تا پایان مسابقات لیگ در قرنطینه بمانیم. اینجا اجازه خروج از هتل را نداریم و حتی سالن مسابقات هم داخل خود هتل است. شرایط سخت است و حتی اجازه دیدن خانواده‌هایمان را هم نداریم و هر روز باید تست کرونا بدهیم. حالا مثل زندانیان هستیم و به رغم اینکه در هتل تمام امکانات تفریحی وجود دارد و تمام فکر و ذکرمان روی مسابقات است، ولی بازهم حوصله‌مان سر رفته و شرایط سخت پیش می‌رود.»
او معتقد است بازیکنان تیم ملی هند به رغم اینکه رقبای سرسخت ایران هستند، با او رفتار خوبی دارند: «به نظر من همه چیز به رفتار خودت بستگی دارد. درست است که تیم‌های ایران و هند 2 رقیب سرسخت هستند ولی اینجا من با همه خوب هستم و متقابلاً بقیه هم با من خوب رفتار می‌کنند. بعد شکست هند در فینال بازی‌های آسیایی جاکارتا وقتی که به این کشور برگشتم، هندی‌ها کمی از من شاکی بودند که خب این طبیعی است چون این رشته  برایشان یک مسأله حیثیتی به شمار می‌آید اما فارغ از مردم هند، بازیکنان با من خوب بودند و هیچ اختلافی با هم نداشته و نداریم.»
به گفته اتراچالی، باچان بازیگر مطرح هند مالک یکی از باشگاه‌های لیگ ستارگان این کشور است: «کبدی ورزش اول هند است و همان‌طور که عکس فوتبالیست‌ها در تبلیغات تلویزیونی ایران و بیلبوردهای سطح شهر هست، اینجا عکس کبدی‌کاران روی بیلبوردهای شهر بوده و آنها هستند که در تمام تبلیغات تلویزیونی حضور دارند. سال‌های قبل که کرونایی وجود نداشت و ورود تماشاگران به سالن‌ها آزاد بود، خیلی از بازیگران و هنرمندان مطرح هند به تماشای بازی‌ها می‌نشستند. آمیتا پاچان بازیگر مطرح هند خودش مالک یک باشگاه کبدی در لیگ ستارگان است و پسرش مدیریت این تیم را برعهده دارد که همین باعث می‌شد تا همیشه در سالن مسابقات حضور داشته باشند، از طرفی سلمان خان، شاهرخ‌خان، امیرخان و خیلی دیگر از بازیگران مطرح هند همیشه به سالن کبدی می‌آمدند و به تشویق و تماشا می‌پرداختند.»
او معتقد است حالا شرایط برای تکرار طلا در بازی‌های آسیایی سخت است: «من و تعدادی دیگر از ملی‌پوشان در حال حاضر در لیگ ستارگان هند مشغول هستیم و در اردوهای تیم ملی حضور نداریم اما تا جایی که خبر دارم تا به حال 5-4 اردو برگزار شده و ملی‌پوشان زیرنظر مازندرانی سرمربی تیم ملی در حال تمرین هستند.ما هم اوایل اسفند به ایران  برمی گردیم و احتمالاً از اواخر این ماه یا اوایل فروردین به اردوهای تیم ملی اضافه می‌شویم.من معتقدم مدال طلا خرج دارد واگر بهای آن پرداخته شود، باز هم می‌توانیم در بازی‌های آسیایی طلا گرفته و دبل کنیم اما باید هوای بازیکنان را داشته باشند و حداقل 2دست لباس، مکان تمرینی و حقوق خوب در اختیار ملی‌پوشان بگذارند نه اینکه روزی 20 تومان به عنوان حق اردو کف دست بازیکنان بگذارند. یک بار می‌توان با روزی یک وعده  صبحانه، ناهار و شام طلا گرفت اما تکرار این مدال با این شرایط سخت است. با آمادگی‌ای که من از بازیکنان هند می‌بینم، گرفتن طلا در ‌هانگژو واقعاً سخت است. کبدی قدمت زیادی در هند دارد و اگر آنها 2 ماه تمرین می‌کنند ما باید حداقل یک سال تمرین کنیم تا به پای آنها برسیم. 12 سال به ما فقط یک وعده صبحانه، ناهار و شام دادند و گفتند برو طلا بگیر. در کل امیدوارم نگاه مسئولان ورزش کشور بعد از افتخارآفرینی تیم‌های ملی کبدی در بازی‌های آسیایی جاکارتا عوض شده باشد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/20/598985/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها