نسخه Pdf
ایران عصر


دیگه چه خبر؟


آیت‌الله رئیسی در مجلس دوما سخنرانی می‌کند

 خبر اول اینکه، الکساندر ژوکوف، معاون رئیس دومای روسیه روز گذشته اعلام کرد آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه در نشست دومای دولتی این کشور در مسکو سخنرانی می‌کند. به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی روسیه ۱ نیز پیشتر اعلام کرد که دیدار سران دو کشور فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران هفته جاری در مسکو برگزار خواهد شد. برخی دیگر از رسانه‌های روسی نیز این خبر را به نقل از کانال تلویزیونی روسیه - ۱ بازنشر کردند. روزنامه گازیتا رو تاریخ سفر رئیس‌جمهور اسلامی ایران به مسکو را ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) اعلام کرده است.

دیپلمات‌های ایرانی در «جده»

 خبر دیگر اینکه، فراهم شدن امکان سفر سه دیپلمات ایرانی به جده برای ازسرگیری فعالیت نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی جدیدترین تحولی است که در چارچوب مناسبات پرفراز و فرود ایران و عربستان صورت گرفته است. منابع دیپلماتیک خبر داده‌اند که این سه دیپلمات در روزهای اخیر راهی جده شده‌اند و قرار است بزودی فعالیت خود را مجدداً آغاز کنند. فعالیت دفتر نمایندگی ایران در جده در سال ۱۳۹۴ پس از بروز تنش در سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد تعطیل شد. انتشار خبر استقرار سه دیپلمات ایرانی در جده برای از سرگیری فعالیت نمایندگی کشورمان در سازمان همکاری اسلامی پس از ۶ سال وقفه، مورد استقبال گسترده رسانه‌های عربی قرار گرفت و آنها این رویداد را نشان دهنده امکان بهبود روابط و تبادل دیپلمات‌ها میان تهران و ریاض دانستند.

دادگاه عامل حمله به رژه هفته دفاع مقدس در اهواز امروز برگزار می‌شود

 دست آخر اینکه، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حبیب فرج‌الله چعب ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی حرکت النضال امروز (سه‌شنبه، ۲۸ دی ماه) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار می‌شود. مرکز رسانه قوه قضائیه افزود: «بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام وی اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکة النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ است که منجر به شهادت ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی شد. بمبگذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمبگذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمبگذاری در اداره محیط زیست، بمبگذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمبگذاری در محور انتقال نفت آبادان به اهواز و ماهشهر، بمبگذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، بمبگذاری در بانک سامان اهواز و برنامه‌ریزی برای بمبگذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به این متهم در کیفرخواست است. چعب طی سال‌های اخیر در کشور سوئد زندگی می‌کرده و تابعیت این کشور اروپایی را اخذ و از همان جا اقدام به طراحی اقدامات تروریستی و جدایی‌طلبانه خود می‌کرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7827/3/599032/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها