وضعیت قرمز در گود حصارک کرج


کرج - رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به خطر تخریب واحدهای مسکونی اطراف گود حصارک گفت: از مجموع ۷۲ واحد مسکونی اطراف این گود که وضعیت ۱۲ مورد از آنها قرمز اعلام شده، هیچ کدام تخلیه نشده است.
به گزارش ایسنا، محمد اسدیان با اشاره به آخرین وضعیت گود حصارک اظهار کرد: متأسفانه با وجود مصوبات ستاد بحران شهرستان کرج مبنی بر تخلیه واحدهای مسکونی اطراف گود حصارک، ساکنین تاکنون هیچ همکاری‌ در این خصوص نداشته‌اند.
وی ادامه داد: از مجموع ۷۲ واحد مسکونی اطراف این گود که وضعیت ۱۲ مورد از آنها قرمز اعلام شده، هیچ کدام تخلیه نشده است.
وی توضیح داد: به نظر می‌رسد، دیگر چاره‌ای جز اجبار برای تخلیه واحدهای مسکونی باقی نمانده چون این امکان وجود دارد که با کوچک‌ترین حادثه، فاجعه‌ای انسانی در این منطقه اتفاق بیفتد.
وی افزود: حتی اگر صاحبان ۵- ۶ واحد مسکونی برای تخلیه خانه خود پیشقدم می‌شدند، سایر واحدها به تبعیت از آنها تخلیه می‌شد ولی متأسفانه به دلایلی ساکنان مقاومت می‌کنند.
اسدیان تأکید کرد: بنا شده، کارشناس دادگستری به همراه کارشناس شهرداری و مالک هر واحد برای تخمین میزان خسارت به خانه وارد شده تا صورت‌جلسه ساختار منزل مسکونی مثل تعداد در، پنجره و همچنین برآورد هزینه ساخت مجدد واحد مسکونی (در صورت تخریب کامل) تهیه شود تا مالکان متضرر نشوند.
وی ادامه داد: علاوه براین، بنا شده بود ۱۰۰ میلیون تومان مالک زمین و ۵۰ میلیون تومان هم شهرداری به هر مالک بپردازند تا در بازه یک‌ساله تعمیر خانه‌ها، صاحبان آنها بتوانند در محل دیگری واحدی رهن یا اجاره کنند.
وی توضیح داد: بازه مشخص شده برای تعمیر و رفع خطر از این خانه‌ها یک سال تعیین شده بود و بعد از آن مالکان مجدداً می‌توانند به خانه خود بازگردند. رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: حتی بنا شده 5میلیون تومان هم هزینه اسباب‌کشی به مالکان تعلق بگیرد ولی با وجود این حمایت‌ها، مردم همکاری نمی‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7857/14/603964/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها