عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت بیان کرد

نبود ظرفیت انتقال در لایه دسترسی مهمترین چالش کندی اینترنت


عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: قضیه کندی اینترنت را قبول داریم اما باید بدانیم که تنها یک عامل در کندی اینترنت دخیل نیست.
محمدزاده لاجوردی تأثیر ظرفیت پهنای باند بر مشکلات اینترنت را ۲۰درصد عنوان کرد و گفت: پهنای باند به میزان لازم خریداری کرده‌ایم. هم اکنون حدود ۷ترابیت برثانیه، ظرفیت ترافیک اینترنت بین‌الملل است که حدود ۶ترا مردم در حال استفاده هستند و یک ترا نیز به‌عنوان مازاد و پشتیبانی در نظر گرفته شده تا اگر کابلی قطع شد، استفاده شود.
وی نبود ظرفیت انتقال در لایه دسترسی را یکی از چالش‌های فعلی شبکه اینترنت عنوان کرد و افزود: این موضوع ۴۰درصد در کیفیت اینترنت نقش دارد که مربوط به شبکه مخابرات و اپراتورهای ارتباطات ثابت است.
عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، نبود مهندسی ترافیک را یکی دیگر از دلایل کندی اینترنت دانست و گفت: مهندسی ترافیک در کشور باید اصلاح شود. خیلی از داده‌ها در کشور باید به تهران بیاید و برگردد و این موضوع، زمان دریافت را افزایش می‌دهد.
بر این اساس باید برای دیتای خارج از کشور نیز با پلتفرم‌های خارجی وارد مذاکره شویم تا CDN‌های خود را داخل کشور بیاورند و حتی اگر تمایلی نداشتند این مراکز تحویل محتوا را حداقل در اطراف کشور ما ایجاد کنند، مانند کشورهایی مثل عمان، ارمنستان و آذربایجان تا به این ترتیب ما دیتا را در کمترین فاصله دریافت کنیم. اما هم اکنون شاهد هستیم که در برخی موارد، دیتا تا فرانکفورت می‌رود و برمی‌گردد.
به گفته وی این عوامل، برخی در کوتاه‌مدت (خرید پهنای باند) و برخی در بلندمدت (مهندسی ترافیک) باید رفع شوند. محمدزاده لاجوردی در پاسخ به این سؤال که چرا در یک مقطعی افت کیفیت محسوس‌تر می‌شود، گفت: ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب پیک مصرف اینترنت است و همه می‌خواهند استفاده کنند از این‌رو به لایه دسترسی فشار مضاعف وارد می‌شود و ظرفیت انتقال که باید به پهنای باند زیرساخت متصل شود، پاسخگو نیست.
عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت درخصوص نمودارهای پینگ نیز گفت: این نمودارها را از لحاظ فنی نمی‌توان به کل شبکه تعمیم داد. نرخ پینگ در سایت‌های دیگر هم تقریباً همین میزان است. میزان پینگ به سایت و فاصله مسیری که در آن هاست (میزبانی) شده است، بستگی دارد.  وی افزود: اینکه گفته می‌شود کندی اینترنت به‌دلیل اجرای طرح صیانت است، درست نیست. اگر مشکلاتی که عنوان شد حل نشود ماه به ماه و روز به روز وضعیت اینترنت بدتر هم می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7857/15/603968/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها