حکیم‌زاده: محیط فوتبال را خوب ندیدم و رفتم


 حامد جیرودی/ علیرضا حکیم‌زاده یکی از بازیکنان سابق فوتبال ایران و تیم ملی است که حالا دیگر مدت‌هاست از فوتبال دور است و کمتر کسی از او خبر دارد. با این حال به سراغ این کاپیتان اسبق پاس تهران رفتیم که یک ویژگی جالب هم دارد و آن است که او کاپیتان پاس قهرمان جام باشگاه‌های آسیا در فصل 93-1992 بود تا در واقع حکیم‌زاده آخرین کاپیتان یک تیم فوتبال ایرانی باشد که در رقابت‌های باشگاهی آسیا جام قهرمانی را بالای سر برده باشد. حکیم‌زاده در گفت‌وگویی که با خبرنگار «ایران» داشت، درباره دوران فوتبالش گفت: «من متولد آستارا هستم ولی فوتبالم را از تیم بابک اردبیل آغاز کردم و پس از آن به تیم منتخب جوانان و بزرگسالان دعوت شدم. در ادامه به تیم ملی جوانان راه پیدا کردم و در اولین دوره بازی‌های آسیایی جوانان پس از انقلاب با این تیم به نپال رفتم. بعد از آن هم برای گذراندن خدمت سربازی به تیم شهربانی یا همان پاس آمدم و تا پایان دوران فوتبالم که سال 1378 بود در پاس بازی کردم. البته در آستارا هم برای صنعت نفت این شهر و گمرک و تیم‌های منتخب این شهرها هم بازی کردم.»
او که متولد اول بهمن 1342 است و در پست‌ هافبک بازی می‌کرد، درباره دوران حضورش در تیم ملی هم توضیح داد:«اگر بخواهیم به طور رسمی حساب کنیم، ۱۱ بازی و ۳ گل ملی در کارنامه‌ام دارم اما برای تیم ملی جوانان و تیم ملی ارتش ایران هم بازی کرده‌ام. من در زمان مربیگری آقای محمد مایلی‌کهن توانسته بودم به ترکیب اصلی راه پیدا کنم و شرایط خوبی داشتم اما متأسفانه دچار آسیب دیدگی شدم و با اینکه در مقدماتی جام ملت‌های 1996 آسیا تیم ملی را همراهی می‌کردم، نتوانستم با این تیم به امارات بروم.»
حکیم زاده درباره فعالیت‌های این روزهای خودش عنوان کرد: «فعالیت ورزشی در سطح حرفه ای که ندارم و فقط خودم در حد کوهنوردی و تنیس ورزش می‌کنم اما از فوتبال دور هستم. متأسفانه محیط را از همان سال‌های ابتدایی بازنشستگی‌ام خوب ندیدم و برای همین از فوتبال فاصله گرفتم ولی با همبازیان سابقم در ارتباط هستم. الان هم بازنشسته تأمین اجتماعی هستم و در کرج زندگی می‌کنم.»
او درباره تفاوت فوتبال ایران با دهه 60 و 70 که خودش بازی می‌کرد، این طور بیان داشت: «ما زمانی که در پاس بازی می‌کردیم، امکانات خوبی مثل زمین اختصاصی داشتیم و تمرینات‌مان منظم بود ولی از پول زیاد خبری نبود اما الان پول در فوتبال خوب است ولی امکانات سخت افزاری مانند زمین خوب کم است. ما با آن تیم پاس توانستیم قهرمان آسیا شویم ولی بعد از آن تیم ایرانی دیگری نتوانست به قهرمانی برسد که جای تأسف است. در حالی که فوتبال ایران از لحاظ فنی سرآمد است و اگر امکانات لازم را در اختیار داشته باشد، باز هم می‌تواند در آسیا به قهرمانی برسد.»حکیم‌زاده درباره وضعیت تیم ملی برای حضور در جام جهانی گفت: «تیم ملی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. با این بازیکنان مطرحی که در اختیار داریم، جزو مطرح‌ترین تیم‌های آسیا هستیم و اگر بازی‌های تدارکاتی خوبی را با تیم‌های مطرح جهان برگزار کنیم، می‌توانیم در جام جهانی شرایط خوبی داشته باشیم و امیدوار به صعود شویم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7857/23/603998/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها