دنیای تصویر


1 مشکلی برای اکران نیست
در اتفاقی کم سابقه در روزهای آغازین ماه اسفند، تکلیف اکران نوروزی مشخص شد و قرار است 7 فیلم تازه از 18 اسفندماه روی پرده بروند. با اعلام رسمی اسامی فیلم‌های اکران نوروز 1401 دوباره بازار حرف و حدیث‌ها درباره این فیلم‌ها بویژه 4 فیلمی که در جشنواره امسال حضور داشتند، در رسانه‌ها گرم شده است. «علفزار» یکی از فیلم‌های اکران نوروز است که درباره سوژه ملتهب آن و شجاعت انتخاب فیلم برای جشنواره صحبت‌های زیادی در ایام برگزاری این رویداد مطرح شد. کاظم دانشی در تازه‌ترین گفت‌وگویش اعلام کرده که نمایندگانی از قوه قضائیه این فیلم را دیده‌اند و مشکلی برای اکران عمومی فیلم وجود ندارد. این فیلمساز گفته که تعاملات لازم را انجام دادیم و در ادامه تأکید کرده که اعمال نظر خاصی از سوی قوه قضائیه برای این فیلم صورت نگرفته است. او به مهر، گفته: «خوشبختانه فیلم دچار بحران خاصی نشده است و مسئولان قوه قضائیه همکاری لازم را با ما داشته‌اند.» تهیه‌کنندگی «علفزار» را بهرام رادان برعهده دارد و در آن بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مائده طهماسبی، فرخ نعمتی، مهران امام بخش و سیروس همتی حضور دارند.

2 پرهیز از فضای دو قطبی، «موقعیت مهدی» برای همه است
«موقعیت مهدی» بهترین فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر دیگر فیلم اکران نوروزی است. هادی حجازی‌فر کارگردان فیلم که در اولین تجربه بلند سینمایی‌اش سراغ زندگی شهید مهدی باکری رفته در گفت‌وگویی بر پرهیز از ایجاد فضای دو‌قطبی پیرامون فیلم تأکید کرده و گفته «موقعیت مهدی» مثل شخصیت شهید مهدی باکری متعلق به همه مردم ایران است و فلش اشاره این فیلم به مسئولان در هر رده است. این فیلمساز درباره تمرکز بر صحنه‌هایی از عشق و علاقه شهید مهدی باکری به همسرش و روابط گرم خانوادگی به تسنیم، پاسخ داده است: «بنده معتقدم که شهدا عاشق‌ترین افراد به زندگی و خانواده‌هایشان بودند. چیزی که همیشه مرا آزار می‌داد این بود که عده‌ای می‌گفتند «شهدای ما تارک‌الدنیا بودند و همه‌شان رفته بودند تا شهید شوند.»، در حالی که اینگونه نیست. آنان عاشق زندگی بودند. دقت کنید اگر کسی عاشق زندگی باشد و به جنگ برود و از جانش بگذرد، ارزشمند است.» طبق اطلاعات منتشر شده در این گفت‌وگو پروژه بعدی حجازی‌فر برای کارگردانی یک کار کمدی و جنایی است. به گفته هادی حجازی‌فر نسخه سریالی «موقعیت مهدی» در هفت قسمت برای تابستان سال آینده آماده نمایش خواهد شد.

3 به جای «شیشلیک»، «مرد بازنده» ببینید
محمد حسین مهدویان تنها فیلمسازی است که با دو فیلم متقاضی اکران نوروز بود؛ «شیشلیک» که در جشنواره سال قبل حضور داشت و «مرد بازنده» که برای اولین بار در جشنواره امسال از آن رونمایی شد. این فیلمساز در متنی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، درباره پخش نشدن فیلم «شیشلیک» نوشته است: «اگر منتظر شیشلیک هستید راستش باز هم باید کمی صبر کنید. امکان اکران شیشلیک برای نوروز فراهم نشد، ولی بسیار امیدواریم که با رفع مشکلات و نگرانی‌ها بزودی زود بتوانیم این فیلم را هم اکران کنیم. مطمئن باشید همه ما در تلاش هستیم که با اعتماد‌سازی و یک تعامل مؤثر در زودترین زمان ممکن، مشکلات فیلم را حل کنیم تا شما بتوانید آن را تماشا کنید.» او در ادامه با این عبارات علاقه‌مندان سینمایش را به تماشای «مرد بازنده» دعوت کرده است: «فیلم سینمایی مرد بازنده را می‌توانید در اکران نوروز در سینماها تماشا کنید. همین الان از شما دعوت می‌کنم نوروز در کنار خانواده‌تان فیلم سینمایی مرد بازنده را در سینماهای سراسر ایران تماشا کنید.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7857/27/604017/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها