هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی اهالی فرهنگ و هنر همچنان به خبر کارهای جدید‌شان اشاره دارد و با توجه به نزدیک شدن به سال نو آثارشان را با مخاطبان‌شان به اشتراک می‌گذارند.
چهره ها
شبنم مقدمی بازیگر سینما عکسی از خودش در کنار زنده‌یاد منوچهر نوذری به اشتراک گذاشته از پشت صحنه سریال «باجناق‌ها» به کارگردانی فرهاد آئیش و در شرح آن نوشته: «چقدر امروز با دیدن این عکس یادتون کردم آقای نوذری... آقای نوذری عزیز و طناز و بی‌نظیر... ستاره رادیو و دوبله و صفحه و سینما جاتون خالی و یادتون مانا... این عکس برای 18 سال پیشه سال 82... در سال‌های قحطی هرگونه تفریح و سرگرمی، در سال‌های جنگ دهه شصت، جمعه‌ها برنامه‌ای از رادیو پخش می‌شد به نام «صبح جمعه باشما» که بیش از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون امروز، مخاطب داشت. نسل من و نسل پیش از من باید خاطرشون باشه. یکی از ستاره‌های این برنامه که تیپ‌های شیرین و دوست داشتنی‌ای‌رو اجرا می‌کردند منوچهر نوذری بود.»
امیر آقایی بازیگر ایرانی تصویری تازه و متفاوت از فیلم جدید خود منتشر کرده که البته نامی از اثر برده نشده است.

حبیب احمدزاده مستندساز و فیلمنامه‌نویس ویدیویی منتشرکرده از صحبت‌های رشید کاکاوند در برنامه «کتاب باز» سروش صحت که به رباعی «اثیر اخسیکتی» اشاره داشته و اینکه برخی اشعار به گوش مردم آشناست اما ممکن است نام شاعر را ندانند یا به اشتباه نام ببرند. احمدزاده در شرح این ویدیو نوشته: «در دانشگاه هنر با افتخار تمام شاگرد استاد رشید کاکاوند بوده‌ام. این مرد علم و دل را توأمان دارد. دستبوس واقعی استاد.
کیوان ساکت آهنگساز ایرانی درنظر دارد کارگاه آموزشی برگزار کند. این سلسله کارگاه‌های آموزشی تار و سه‌تار به‌صورت مداوم توسط آوای هنر ایل قشقایی در شیراز برگزار می‌شود و دوره جدید آن از 5 اسفند ماه تشکیل می‌شود.

داریوش مؤدبیان بازیگر سینما و تئاتر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس، کتاب «طنزآوران جهان نمایش» از انتشارات گویا را به مخاطبان خود معرفی کرده و پژوهش و ترجمه آن را برعهده داشته و در این‌باره نوشته: «در دفتر 25 مجموعه «طنزآوران جهان نمایش» کمدی سیاسی و تاریخچه آن، کمدی سیاسی در تئاتر کشور چک، پاول کوهوت و کمدی جنگ در طبقه سوم، واتسلاو هاول و کمدی که مربوط به جشن در هوای آزاد است» آورده شده است.

دیگه چه خبر؟
فیلمبرداری فیلم سینمایی «شناور» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور و تهیه‌کنندگی رضا دادویی و میثم طوسی به پایان رسید. خبری که حسین پور در صفحه مجازی خود منتشر کرده. مرحله تدوین «شناور» توسط مستانه مهاجر و پانته‌آ فارسیجانی همزمان با فیلمبرداری شروع شده بود و در حال انجام است. بهزاد عبدی آهنگسازی این کار را برعهده دارد.
میلاد کیایی از عکاسان با سابقه حوزه سینما با انتشار تصویری از «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی به این فیلم اشاره داشته. «بی‌گناه» نخستین سریال مهران احمدی است که مراحل تصویر‌برداری آن در تهران در حال انجام است و قرار است در شبکه نمایش خانگی به نمایش درآید.
بامداد افشار آهنگساز جوان موسیقی ایران قطعه لالایی 2 را در صفحه مجازی‌اش منتشر کرده که از مجموعه آلبوم «تفریق» است و خبر از پیش فروش این کار داده است.
سعید سهیلی بازیگر سینما هم به فیلم «اخراجی‌های 3» اشاره کرده و بیان داشته اکران این فیلم همچنان ادامه دارد.
نوروز امسال فیلم «شادروان» اکران می‌شود. خبری که حسین نمازی کارگردان این اثر در صفحه شخصی خود اعلام کرده و نوشته از 18 اسفند ماه قرار است باز هم با هم شادروان را ببینیم و کلی کیف کنیم. در ایام نوروز در سراسر ایران منتظرتونیم.

با دنیای ادبیات
سی و چهارمین نشست «آینه‌بندان» با نقد و بررسی کتاب «رد انگشت‌های اصلی» اثر حسین قربان‌زاده با حضور محسن هجری و جعفر توزنده جانی (منتقد) و علی‌الله سلیمی (مجری و کارشناس) از سوی دفتر داستان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری امروز چهارشنبه ساعت 15 در سالن طاهرزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

 21 فوریه روز بین‌المللی زبان مادری است و محمود آموزگار در صفحه شخصی خود به معرفی چند کتاب از عناوین کتاب‌هایی که در سال‌های اخیر در راستای ارج نهادن به تنوع زبانی اقلیم‌مان با همکاری پژوهشگران حوزه زبان‌شناسی در نشر فرهنگ ایلیا به چاپ رسیده اشاره کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7857/28/604028/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها