محمد خدابنده لو، بازیکن تیم امید در گفت‌و‌گو با «ایران»:

مهدوی‌کیا می‌تواند کمک زیادی به آینده فوتبال کند


محمدمحمدی سدهی/ دیروز اعلام شد که مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی در تیم امید ابقا شده و این موضوع پایانی بر تمام ابهامات و شایعات روزهای گذشته بود. در چنین شرایطی هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا قرعه‌کشی مرحله گروهی مسابقات زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا را برگزار کرد تا تیم‌ها رقبای خود را بشناسند. بر این اساس، تیم امید کشورمان در گروه اول با میزبان مسابقات ازبکستان، قطر و ترکمنستان به رقابت خواهد پرداخت؛ مسابقاتی که خرداد سال آینده برگزار می‌شود.
محمد خدابنده‌لو، بازیکن 22 ساله تیم امید در خصوص شرایط این تیم به خبرنگار «ایران» گفت: «اولین موضوعی که باید در تیم امید مشخص می‌شد، وضعیت سرمربی بود و دیروز اعلام شد که فدراسیون با مهدوی‌کیا به توافق رسیده است، این بهترین تصمیم بود. تیم امید در مقطع حساسی قرار دارد و به نظرم الان زمان تغییر نبود. تیم امید بازیکنان باکیفیتی دارد و همه آنها با وجود سن کم در لیگ برتر بازی می‌کنند. وجود آقا مهدی به تیم کمک زیادی می‌کند چون ایشان شناخت خوبی از فوتبال آلمان و ایران دارد و با تلفیق این دو نوع فوتبال می‌تواند کمک زیادی به آینده فوتبال کشورمان کند. تمام بازیکنان موافق حضور مهدوی‌کیا در تیم بودند و از من خبر می‌گرفتند که آقامهدی می‌ماند یا نه.» این بازیکن امیدها با اشاره به شایعات روزهای گذشته مبنی بر تغییر کادر فنی، افزود: «با مربی جدید به مشکل می‌خوردیم چرا که زمان زیادی نداریم. بازیکنان تیم امید دلهره دارند. مهدوی‌کیا 5 ماه است که نتوانسته اردو برگزار کند و این به تیم ضربه می‌زند. تیم امید یک فیفادی را از دست داد و فیفادی بعدی در تعطیلات نوروز است و امیدواریم آن را بسادگی از دست ندهیم. ما همین الان هم زمان را از دست داده‌ایم اما با توجه به شناختی که مهدوی‌کیا دارد می‌توانیم کمی جلوتر باشیم.» در روزهای مبهم تیم امید صحبت‌های زیادی در خصوص اختلاف ماجدی و مهدوی‌کیا به گوش می‌رسید و حتی سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال زمانی که رئیس کمیته جوانان فدراسیون بود در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر رئیس فدراسیون (عزیزی خادم) علاقه‌مند است که کار را در تیم‌های پایه به مهدوی‌کیا بسپارد در آن صورت من کلید این کمیته را در اختیار رؤسا قرار می‌دهم. در این شرایط و با توجه به ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با مهدوی‌کیا به نظر می‌رسد که اختلاف طرفین حل شده است. خدابنده‌لو در خصوص این موضوع اظهار داشت: «این درست نیست. در تاجیکستان آقای ماجدی با ما بود و ارتباط فوق‌العاده نزدیکی با مهدوی‌کیا داشت. این دو در تمامی مسائل با همدیگر مشورت می‌کردند. تا آنجایی که من می‌دانم این موضوع گمانه زنی است. چیزی که ما بازیکنان در تاجیکستان دیدیم، حمایت آقای ماجدی از مهدوی‌کیا بود. با آمدن میرشاد ماجدی شرایط تیم امید بهتر خواهد شد.»
او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: «آقای ماجدی خودش فوتبالی است و می‌دانست که حفظ مهدوی‌کیا به سود تیم امید است. با توجه به حفظ مهدوی‌کیا در حال حاضر مشکل اصلی برگزاری اردوهاست که البته نابسامانی‌های فدراسیون باعث شد تا اردوهای تیم ملی در موعد مقرر برگزار نشود. امیدوارم اردوی نوروزی تیم امید لغو نشود، در غیر این صورت باید بدون اردو در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا حاضر شویم. ما بدون اردو به تاجیکستان رفتیم و درست است که موفق شدیم و به مرحله بعد صعود کردیم اما همیشه که اینگونه نیست. باید برای موفقیت تدارک خوبی دیده شود. قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیا 2 میدان بزرگ پیش روی تیم امید است و بازیکنان می‌توانند با درخشش در این مسابقات لژیونر شوند.»
این بازیکن جوان تیم امید در خصوص ناکامی 48 ساله این تیم برای صعود به المپیک اظهار داشت: «همه در خصوص ناکامی تیم ملی امید صحبت می‌کنند اما اصلی‌ترین مشکل این تیم از زمان قدیم تاکنون عدم برنامه‌ریزی صحیح و عدم حمایت از این تیم است. 2 سال است که تیم ملی را برای المپیک پیش‌رو آماده کرده‌اند اما حالا می‌بینیم که تیم ما 5 ماه است اردو برگزار نکرده و اینها به تیم ملی ضربه می‌زند. همیشه تشکیل تیم امید دقیقه نودی بوده و همین الان هم تیم دقیقه نودی تشکیل شد و به تاجیکستان رفتیم. بعد می‌آیند و می‌گویند که تیم ملی امید حذف شد و آینده‌های فوتبال ایران اینگونه بودند و... در صورتی که این روند درستی نیست. باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. قطر قهرمان آسیا شد به این دلیل که 8 سال برای تیم ملی‌شان برنامه داشتند و موفق شدند.»
هافبک ذوب‌آهن که به همراه این تیم در لیگ برتر حضور دارد، در خصوص رقبای امیدها گفت: «گروه بسیار سختی داریم اما می‌توانیم موفق شویم. ازبکستان که میزبان بازی‌هاست و قطعاً تیم خوبی است، آنها میزبانی گرفته‌اند تا بتوانند در کشور خودشان نتیجه بگیرند. قطر چندین سال است که در تیم‌های پایه خود هزینه می‌کند و فکر می‌کنم که شرایط خیلی خوبی دارند. ترکمنستان کشوری فوتبالی نیست اما فکر نکنید که تیم ضعیفی است. ما در دوره قبلی در آزادی بسختی توانستیم این تیم را شکست دهیم. گروه دشواری داریم ولی برای تیمی که می‌خواهد موفق شود، رقبا مهم نیستند.» خدابنده لو سال 98 که فرهاد مجیدی سرمربی تیم امید بود در این تیم حضور داشت. او در خصوص تفاوت آن تیم و تیم کنونی و همچنین تفاوت مجیدی و مهدوی‌کیا اینگونه صحبت کرد: «تفاوت اصلی این است که بازیکنان تغییر کرده‌اند. مهدوی‌کیا و مجیدی مربیان جوانی هستند که در اروپا مدارک‌شان را گرفتند. تفکرات‌شان مثل هم است و هر دوی آنها می‌توانند مربیان خوبی در فوتبال ایران باشند.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7857/21/604049/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها