اخبـــــار


سؤالات داروهای هلال احمری را از شماره «۴۱۶۵۱» بپرسید

سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر اعلام کرد: هموطنان برای اطلاع از داروهای موجود در داروخانه‌های هلال احمر می‌توانند با تماس با شماره تلفن سامانه اطلاعات دارویی (۴۱۶۵۱) به صورت مستقیم اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.
به گزارش سازمان تدارکات پزشکی، هموطنان برای اطلاع از داروهای موجود در داروخانه‌های هلال احمر می‌توانند با تماس با شماره تلفن سامانه اطلاعات دارویی (۴۱۶۵۱) که از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۷ عصر آماده پاسخگویی به مخاطبان هستند به صورت مستقیم اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.
این خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی به‌منظور اطلاع‌رسانی به‌روز و پاسخگویی به بیماران و مراجعان به داروخانه‌ مرکزی هلال‌احمر و همچنین تکریم و رفاه آنان راه‌اندازی شد.
لازم به توضیح است شبکه داروخانه‌های سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر بویژه داروخانه مرکزی با همکاری داروسازان مجرب مبادرت به عرضه داروهای خاص، داروهای پرونده‌ای (از قبیل داروهای بیماران پیوندی، دیالیز و بیماران M.S) و داروهای تک نسخه‌ای می‌نماید که اکثراً تحت پوشش بیمه‌های جاری کشور هستند.
هدف ما به سوی نرم‌افزاری‌تر شدن برنامه‌ها است تا مردم به راحتی اطلاعات دارویی مورد نیاز را دریافت کنند.

فراخوان تهرانی‌ها برای اهدای خون در آستانه سال نو

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهش آمار اهدای خون در پایتخت از مردم خواست که برای تأمین خون مورد نیاز بیماران، بخصوص در آستانه ورود به سال نو به مراکز اهدای خون مراجعه و خون اهدا کنند.
به گزارش اداره کل انتقال خون استان تهران، محمدرضا مهدی‌زاده دعوت مردم برای حضور در مراکز اهدای خون را به‌دلیل نگهداشت ذخایر خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
مدیرکل انتقال خون استان تهران با تأکید بر ضرورت حضور مردم در مراکز اهدای خون و به طور ویژه در این روزهای پایانی سال، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت بیشتر مردم مهربان پایتخت در این مدت زمانی باقیمانده تا نوروز ۱۴۰۱، به میزان مطلوب ذخایر خون و فرآورده‌های خون دست پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا و با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی ثابت کردیم که یکی از نقاط امن برای حضور مردم در جامعه، مراکز اهدای خون هستند و مردم می‌توانند بدون هیچ نگرانی و با اطمینان خاطر، به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.
همچنین مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز پیش از این اعلام کرده بود، روزهای پایان سال و مشغله ناشی از آن، آغاز تعطیلات عید، ماه رمضان و همه‌گیری کرونا چهار پیک کاهش اهدای خون است که در وضعیت کنونی هرچهار موقعیت با هم مقارن شده‌اند ودراین شرایط تأمین ذخایر خون در سه ماه سخت آینده نیازمند همت انتقال خون و مردم است.
حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۰ سال تمام است. حداکثر سن برای اولین اهدای خون ۶۰ سال است و برای دفعات بعدی سن اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل ۲ بار اهدای خون در سال) حداکثر ۶۵ سال است.
خانم‌ها هر چهار ماه یک بار و در سال در مجموع ۳بار و آقایان هرسه ماه یک بار و در مجموع ۴بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند، در ایران اهدای خون به‌صورت کاملاً داوطلبانه است و سالانه بیش از ۲ میلیون و یکصد هزار نفر خون اهدا می‌کنند.

۳۳۷ شهرستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی است
تزریق بیش از ۱۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور

از ظهر روز 2 اسفند ماه تا ظهر ۳ اسفندماه ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۹۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۳۵ نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۲۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر رسید. سه هزار و ۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین تا کنون ۶۲ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۸۵۱ نفردوز اول، ۵۵ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۸۲ نفر دوز دوم و ۲۲ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۳ نفر نیزدوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۶۷ هزار و ۶۷۶ دوز رسید. در شبانه روز گذشته ۲۸۸ هزار و ۸۱۳ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7857/25/604061/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها