اخبار


در دیدار مخبر با بخیت سلطانوف تأکید شد
آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها با قزاقستان

 معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در دیدار «بخیت سلطانوف» معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان، با اشاره به روابط ۳۰ ساله دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان تأکید کرد: با وجود روابط مستحکم بین دو دولت و ملت از ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور به خوبی استفاده نشده است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا این همکاری‌ها بیش از گذشته گسترش و تعمیق یابد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر بر ضرورت ارتقای تبادلات و همکاری‌های بین دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و معدنی تأکید کرد و گفت: امکانات موجود در ایران و قزاقستان زمینه مناسبی برای تبدیل دو کشور به هاب منطقه‌ای است که در این راستا فعالیت بیش از گذشته کمیسیون‌های مشترک بین دو کشور می‌تواند به این هدف کمک نماید.

تسلیت مخبر به آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای
معاون اول رئیس جمهورهمچنین در پیامی به آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای رئیس بنیاد ایران‌شناسی، درگذشت همسر وی را تسلیت گفت و برای وی و سایر بازماندگان صبر جمیل مسألت کرد.

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده هولدینگ یاس
4 نفر از متهمان به 2 تا 30 سال حبس محکوم شده‌اند

گروه سیاسی/ ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از فایل صوتی ۲ نفر از مسئولان وقت سپاه گفت و خلاصه‌ای از روند رسیدگی به پرونده هولدینگ یاس که به محکومیت چند نفر از مسئولان سابق سپاه انجامید، ارائه کرد.
خداییان با تأکید بر اینکه این فایل صوتی جدید نبوده، توضیح داد که مسئولان سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی درون سپاه به این موضوع ورود پیدا کرده و نسبت به شناسایی تعدادی از افرادی که در یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون سوء‌استفاده‌هایی کرده بودند در همان زمان اقدام شد. وی با بیان اینکه پیگیری‌های جدی در این رابطه صورت گرفته بود و با کمک سازمان قضایی نیرو‌های مسلح افراد خاطی دستگیر شدند، گفت: برخوردی که در این پرونده با افراد مذکور و مرتکبان جرایم صورت گرفت نسبت به سایر پرونده‌ها هم قاطع‌تر و هم شدیدتر بود، به طوری که برخی از متهمانی که در این پرونده مطرح بودند در تمام دوران رسیدگی به پرونده بازداشت بودند و اخیراً هم این افراد به اشد‌مجازات محکوم شدند. خداییان با اشاره به افرادی که در پرونده مذکور محاکمه شده‌اند، گفت: یکی از افرادی که در همین فایل صوتی مطرح شده بود و سوء‌استفاده‌هایی داشته، «عیسی شریفی‌منش» است. این شخص حدود ۴ سال در دوران رسیدگی به پرونده در بازداشت بود و با قرار تأمین آزاد نبود. حکمی که برای این شخص به اتهام مشارکت در کلاهبرداری باندی و پولشویی صادر شده۲۰ سال حبس تعزیری، رد مال و جزای نقدی است و تمام۵۰۰ میلیارد تومانی که این شخص از آن شرکت برداشت کرده، مسترد شده و معادل این اموال هم به جزای نقدی محکوم شده است.
«محسن سجادی‌نیا» {محمود سیف} یکی دیگر از افرادی است که در این پرونده به جرم سردستگی و مشارکت در کلاهبرداری باندی و پولشویی به۳۰ سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شده است. «محمود خاکپور» هم به جرم مشارکت در کلاهبرداری به 5 سال و نیم حبس، جزای نقدی و رد مال و «مسعود مهردادی» دیگر متهم پرونده، به جرم تحصیل مال از راه نامشروع به 2 سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شده‌اند.

صدور حکم قطعی برای 18 همدست سلطان قیر
به گزارش میزان، خداییان در ادامه نشست خبری خود به پرونده مرتبطان «حمید باقری‌درمنی» یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که به سلطان قیر معروف شده بود، اشاره کرد و گفت: پرونده تعدادی از همدستان این فرد که چند سال پیش حکم اعدام او اجرا شد، مفتوح بود که اخیراً حکم قطعی حدود ۱۸ نفر از آنها صادر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7857/2/604064/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها