بهادری جهرمی در نشست خبری:

چهارچوب مذاکرات وین، همان 9 بند اعلامی رهبر انقلاب است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «مصرف اینترنت همراه نسبت به سال گذشته ۴۰درصد افزایش پیدا کرده و سرعت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور متناسب با سرعت رشد مصرف کاربران نبوده است.» بهادری جهرمی افزود: «دولت خود را متعهد به تأمین اینترنت با کیفیت و پرسرعت برای مردم می داند و گسترش خطوط فیبر نوری راهکاری موثر برای افزایش سرعت و رفع اختلال است.»

گروه سیاسی/  سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ناکارآمدی سیاست ارز ترجیحی و عوارض آن مانند ناعدالتی‌ها، رشد نقدینگی و تورم چند ساله اخیر برای همه مشخص شده است، گفت: ارز ترجیحی یک سیاست اقتصادی ناکارآمد بوده و هست که استمرار آن یعنی استمرار تورم سرسام‌آور سه سال اخیر، استمرار رانت و استمرار هدررفت منابع ارزی کشور. به گزارش خبرنگار «ایران»، علی بهادری جهرمی روز گذشته در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه راهکار بازتوزیع این یارانه را مشخص کرده است، افزود: مقام‌های دولت همچون رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در مجلس، راهکار دولت برای بازتوزیع این یارانه را مشخص کردند، اما کمیسیون تلفیق نگاه دیگری داشت. وی با بیان اینکه درباره معایب این روند میان دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد و آنچه محل بحث است، شیوه توزیع یارانه میان مردم است، اضافه کرد: هنوز این مورد تصویب و قطعی نشده است. این موضوع همچنان در دست بررسی است و بند مربوط به این مسأله نیز با نظر نمایندگان به کمیسیون تخصصی ذیربط بازگشت و دولت منتظر نظر نهایی مجلس در این زمینه است. سخنگوی دولت با بیان اینکه درصورت مکلف شدن دولت به استمرار این سیاست در سال آینده، باید منابع کافی در حدود ۱۸ میلیارد دلار تأمین شود، تصریح کرد: هر تصمیمی که مجلس بگیرد، دولت نیز در همان چهارچوب عمل می‌کند، یا اگر منابعی پیش‌بینی شود، دولت چهارچوب و شیوه‌هایی برای توزیع آنها خواهد یافت.
سفر قطر ارتباطی با وین ندارد
بهادری جهرمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارتباط سفر رئیس جمهور به کشور قطر با مذاکرات وین و عربستان سعودی، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به قطر هیچ ارتباطی با مذاکرات وین یا مذاکرات با عربستان ندارد و آنها در مسیرهای خود در جریان هستند. وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به قطر تلاش می‌شود ضعف‌های گذشته در زمینه گردشگری و تجارت برطرف شود، ادامه داد: در گذشته این تجربه را داشتیم که برای گسترش صادرات مواد غذایی به قطر بهره‌برداری خوبی نشد، این سفر هم برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها است که در این زمینه وزرای دولت مکلف به پیگیری سریع اسناد همکاری امضاشده در این سفر شدند.
9 بند اعلامی رهبر انقلاب؛ چهارچوب مذاکرات وین
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه برخی منتقدان دولت را متهم می‌کنند که در وین، دنبال مذاکره به هر قیمتی است، گفت: رویکرد دولت در قبال مذاکرات، گره نزدن زندگی مردم به میز مذاکرات بوده است، اساساً دولت تلاش کرده است مسائل مختلف را به صورت متوازن و براساس سهم هر مسأله در زندگی مردم دنبال کند و به همین دلیل است که امروز شاهد صادرات نفت و بازگشت ارز به کشور هستیم. بهادری جهرمی با بیان اینکه به رغم اینها، مذاکرات وین پیشرفت قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: چند موضوع اندک، اما مهم باقی مانده است که نیازمند تصمیم‌گیری طرف مقابل است، زیرا باید در عمل نشان دهد که به دنبال رفع تحریم‌ها و بهره‌مندی مردم از مزیت‌های توافقات قبلی است و در این زمینه باید تضمین بدهد. سخنگوی دولت گفت: دولت در این مسیر ذره‌ای انحراف نخواهد داشت و چهارچوب مذاکرات آقای باقری در وین، همان 9 بند اعلامی رهبر انقلاب است و دولت از این مسیر تخطی نخواهد کرد.
جشنواره فیلم فجر تکریم شهدا بود
بهادری جهرمی در پاسخ به سؤال «ایران» درباره حواشی ایجاد شده نسبت به جشنواره فیلم فجر و موضع رئیس جمهور در این باره، اظهارکرد: جشنواره فجر امسال یک متن و مقدار کمی حاشیه داشت؛ فیلم «موقعیت مهدی» اثر فاخری است که متن جشنواره بود و این آثار فاخر نمایانگر جایگاه و اهمیت شهیدان در کشور است. سخنگوی دولت با بیان اینکه جشنواره‌ها بعضاً با حواشی همراه است، ادامه داد: متن اصلی جشنواره امسال تکریم شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و شهدای ترور بود که در این میان یک حاشیه هم داشت که طی آن، یک نویسنده مطالبی را مطرح کرد که بعد، هم خودش و هم متولیان آن فیلم، عذرخواهی کردند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و برخی روحانیون هم واکنش کامل نشان دادند. وی با اشاره به عذرخواهی عوامل فیلم، از خیرخواهی روحانیونی که دغدغه مسائل فرهنگی دارند قدردانی کرد و گفت: نباید اجازه داد حاشیه بر متن سایه بیندازد و آثار فاخری که تولید شده‌اند به چشم نیایند و رویکرد فردی را نباید به جامعه هنری تعمیم داد.
زیرساخت ناکافی، علت کُندی اینترنت
سخنگوی دولت در ادامه این نشست، کُندی سرعت اینترنت بویژه در اینترنت ثابت را مربوط به پیک کرونا دانست و گفت: به دلیل افزایش مصرف اینترنت در این مدت، شاهد اختلال در آن بوده‌ایم. وی  اضافه کرد:  اختلال ایجاد شده ناشی از آن است که زیرساخت‌های موجود در پهنای باند و بویژه اینترنت ثابت متناسب با نیاز امروز کشور نیست و توانایی پاسخگویی در این پیک کرونا را ندارد.
نگاهی به عملکرد 6ماهه دولت
بهادری جهرمی در ابتدای این نشست، با نگاهی کوتاه به عملکرد دولت مردمی و عدالت‌محور آیت‌الله رئیسی در 6 ماه نخست فعالیت آن، یکی از مهم‌ترین وعده‌ها و نگاه‌های دولت مردمی را تغییر فضای گفتمانی حاکم بر دولت با نگاه و رویکرد مردم‌محور خواند و گفت: برگزاری ۱۵ سفر استانی فقط در ۵ ماه ابتدایی این دولت، نمایانگر این است که در هر ماه به‌طور متوسط سه سفر استانی انجام شده که یک رکوردشکنی ارتباط مستقیم با مردم و به نوعی پیشانی تغییر فضای گفتمانی حاکم بر دولت در نزدیک شدن به مردم محسوب می‌شود. وی با تأکید بر مبارزه با فساد و قانون‌شکنی به عنوان یکی از محورهای عملکرد دولت مردمی، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و تقویت سامانه‌ها و اتصال سامانه‌های مختلف اطلاعاتی مانند بانک مرکزی، مالیات و تجارت و تکمیل و تقویت آنها را زمینه‌ساز حذف امضاهای طلایی و تجمیع‌کننده اطلاعات به منظور پیشگیری از فساد دانست. بهادری جهرمی همچنین با اشاره به ثبات بازار ارزی در سایه مقابله با فساد در این حوزه گفت: ۷۰۰ حساب بانکی فعالی که در حوزه ارز غیر مجازبودند شناسایی و مسدود شدند که یکی از اقدامات کمک‌کننده به ثبات بازار ارز بود .


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7857/3/604092/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها