هنرمندان در فضای مجازی


معرفی فعالیت‌های هنرمندان درفضای مجازی از جمله کارهای اهالی فرهنگ و هنر است که همچنان در فضای مجازی با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند.

یاد او
امروز مصادف است با سالروز تولد مرتضی حنانه، موسیقیدان و آهنگساز ایرانی. حنانه یازدهم اسفند ۱۳۰۱ در تهران متولد شد. او برای فیلم‌هایی همچون «فرار از تله»، «گرگ بیزار»، «قصه ماهان»، «سلام سرزمین من»، «موج»، «گلیم» و «تیرباران» موسیقی نوشته است. موسیقی سریال‌های تلویزیونی «هزاردستان» از کارهای او است که آن را براساس پیش‌درآمدی دراصفهان از مرتضی نی‌داوود نوشته‌ است.

چهره ها
شهرام مکری، کارگردان «جنایت بی‌دقت» به همراه سه فیلم دیگرش یعنی «ماهی و گربه»، «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» و «هجوم» به مدت چهار روز در آکادمی فیلم و هنر بروکلین نیویورک حضور خواهد داشت.  مکری این خبر را در صفحه مجازی خود منتشر کرده و نوشته است: «آکادمی فیلم و هنر بروکلین مرکزی است با قدمتی صد و پنجاه ساله که به خاطر معرفی و تمرکز بر آثار نوآر و مدرن مشهور است.»

علی قمصری هم در ادامه پروژه تار ایرانی و در سفر به استان البرز، خبر از انتشار اثر «البرز» داده که در دستگاه شور است و آورده این کار به گوشه‌های درآمد، رهاب، سلمک، شهناز، رضوی، اوج و با نگاهی به ریتم‌های کردی و خراسانی اشاره دارد.

بیوک ملکی، شاعر و نقاش این روزها نمایشگاه «مدام آباد» را در گالری هنر گویه برپا کرده است. خانه هنر گویه مجموعه نقاشی‌های بیوک ملکی را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه که عنوان آن «مدام آباد» است خبری است که او در صفحه خود منتشر کرده است. این مجموعه از نقاشی‌های بیوک ملکی حاصل رجعت دوباره او به نقاشی در دوران همه‌گیری کرونا، پس از ده سال وقفه است.

دیگه چه خبر
فردا پنجشنبه 12 اسفندماه آلبوم «شاید هرگز تو را نبینم» اثر صبا علیزاده رونمایی می‌شود؛ خبری که این آهنگساز در صفحه مجازی خود منتشر کرده است این اثر تیر ماه امسال در پلتفرم‌های جهانی موسیقی منتشر شد.

نمایشنامه «آخرین حکایت فرهاد»‌ به چاپ دوم رسید. این خبر را مهدی میرباقری در صفحه خود منتشر کرده است. او در این باره نوشته: «آخرین حکایت فرهاد را سال 1390 نوشتم و انتشارات نمایش دو چاپ از این کتاب را همان سال منتشر کرد تا سال 1395 که نشر افراز، نسخه جدیدی از نمایشنامه را در مجموعه ایران این روزها درآورد. حالا ویراست دوم در نشر افراز با ویرایشی مفصل به چاپ رسیده است... چاپ نمایشنامه در این مجموعه باعث افتخار هر نمایشنامه‌نویسی بود.»

دنیای نشر
فرهاد قربان‌زاده ربطی، مترجم کتاب «اندیشیدن به فلسطین» نوشته رونیت لنتین، در صفحه شخصی خود درباره این کتاب آورده است: «اندیشیدن به فلسطین» عنوان کتابی است که در آن مجموعه مقالاتی از نویسندگان مطرح شرق و غرب از جمله ایلان پایه، ساری حنفی، لاله خلیلی، رونیت لنتین و دیگران به سرویراستاری رونیت لنتین گردآوری شده است... این کتاب یک اثر آکادمیک و تئوریک است و در این کتاب با طیف وسیعی از ابزارهای مفهومی از قبیل امر سیاسی، تصمیم‌گرایی، زیست سیاست، مرگ سیاست وبه مواردی از این دست اشاره و موضوع اشغال استعماری فلسطین بررسی شده است.»

نشر افق در تازه‌ترین فعالیت‌هایش، تعدادی کتاب ویژه کودکان در رده‌های سنی مختلف را معرفی کرده که باید قبل از 6 سالگی برای فرزندان خوانده شود که شامل «دنیای پیا»، «آرچی کوچولو»، «وگی ورجه»، «مثل آب نبات»، «صدای چی بود؟» و... است و در کنار آن اشاره داشته: «چه زمانی کتاب خواندن برای فرزندم را شروع کنم؟»

عکس یادگاری
سهراب پورناظری عکسی منتشر کرده به همراه استاد کیخسرو پورناظری و در این باره نوشته: «پانزده سال پیش تئاتر شهر پاریس همراه با حضرت پدر، استاد نوربخش و برادرجان.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7862/32/604873/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها