چگونه بدافزار‌های گوشی اندرویدی را پاک کنیم؟



گوشی‌های هوشمند هم درست مانند رایانه، لپ تاپ و... می‌توانند قربانی بدافزار شوند؛ بدافزارهایی که می‌توانند مشکل ساز شوند و از سرعت سیستم شما بکاهند. درنتیجه، اشکالاتی ایجاد می‌شود که حتی گاه استفاده از گوشی را دشوار می‌کند بنابراین برای محافظت از گوشی خود باید هرچه سریع تر مشکل را حل کنید. به گزارش دیجیتال ترندز، اگر یک برنامه آلوده در گوشی‌تان دانلود شده یا از یک وب سایت مخرب بازدید کرده باشید، می‌توانید با طی کردن چند مرحله برای حذف بدافزار و محافظت از گوشی خود اقدام کنید.
۱: با خاموش کردن گوشی، جزئیات را بررسی کنید.
هنگامی که مطمئن شدید گوشی شما مورد حمله یک بدافزار قرار گرفته است، دکمه پاور را پایین نگه دارید و گوشی را کاملاً خاموش کنید. ممکن است این کار از ایجاد آسیب توسط بدافزار جلوگیری نکند، اما می‌تواند از بدتر شدن مشکل جلوگیری کند و حتی تلاش‌های بدافزار برای دسترسی به شبکه‌های اطراف را نیز متوقف کند. درواقع خاموش شدن گوشی به شما فرصت می‌دهد تا تحقیق کنید که آیا برنامه آلوده خاصی را می‌شناسید که بدافزار را روی دستگاه شما آورده است؟ ممکن است بدانید چه نوع نرم‌افزار‌هایی ممکن است بدون رضایت شما دانلود شده باشد اما اگر اطلاعی در این زمینه ندارید، به رایانه دیگری بروید و تاریخچه خود و همچنین هر برنامه جدیدی را که امتحان کرده‌اید ، جست‌و‌جو کنید. اگر تحقیقات شما چیزی را نشان نداد، ممکن است بخواهید تلفن خود را دوباره روشن کنید اما این بار باید این کار را با ملاحظاتی خاص انجام دهید.
۲: تغییر به حالت امن در حالی که گوشی شما کار می‌کند.
وقتی دستگاه خود را دوباره روشن می‌کنید و برای جداسازی برنامه مشکل‌ساز وارد آن می‌شوید، ابتدا به حالت امن (safe mode) بروید. این موضوع کمک می‌کند تا میزان آسیب برنامه آلوده کاهش یابد.‌ می‌توانید با نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه زمانی که دستگاهتان روشن است، به حالت ایمن بروید، سپس روی گزینه خاموش کردن ضربه بزنید و نگه دارید.اگر هم نمی‌توانید حالت ایمن را پیدا کنید، به جای آن حالت هواپیما را فعال کنید تا دستگاه خود را از هر شبکه‌ای قطع کنید. معمولاً می‌توانید آن گزینه را در بالای صفحه اعلانات خود پیدا کنید.
3: به تنظیمات بروید و برنامه را پیدا کنید.
به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید. تنظیمات معمولاً یک نماد چرخ‌دنده دارد، اما این به تم‌ها و ترتیب شما بستگی دارد: اگر در یافتن مکان مناسب مشکل دارید، آن را جست‌و‌جو کنید.
 4: در تنظیمات، اسکرول کنید تا قسمتی به نام Apps را ببینید و روی آن کلیک کنید.
به‌دنبال فهرستی از همه برنامه‌های فعلی خود بگردید. ممکن است برای یافتن فهرست کامل، لازم باشد App Manager را انتخاب کنید.
5: هنگامی که به آنجا رسیدید، پیمایش کنید تا برنامه آلوده را در مرکز مشکلات خود بیابید.
6: برنامه را انتخاب کنید؛
با این کار گزینه‌های Uninstall، Force Close یا Force Stop ظاهر می‌شود (اغلب نمی‌توانید برنامه‌های اصلی را حذف کنید، فقط آنها را غیرفعال کنید، اما بعید است که مشکل از این برنامه‌ها باشد.)
7: با انتخاب Uninstall، برنامه آلوده و هر چیز مشکوک دیگری را حذف کنید و دستگاه Android شما باید برنامه مورد نظر را حذف کند.
همچنین ایده خوبی است که لیست برنامه‌های خود را مرور و دانلود‌های مشکوک دیگر را حذف نصب کنید.
  منبع:انتخاب


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7862/25/604913/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها