پرسپولیس با 2 گل شبیه به هم از سد نفت مسجد سلیمان گذشت

ترابی-اسدی؛ زوج شادی‌آور


گروه ورزشی/ در یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، نفت مسجدسلیمان از ساعت 18 دیروز در ورزشگاه شهید بهنام محمدی میزبان پرسپولیس بود. محمود فکری تیمش را با ترکیب علی محسن‌زاده، علیرضا دغاغله، امین اسدی، میثم نقی‌زاده، حسن مرادی‌فر، محمدمهدی احمدی، محمد مشایخ، مجید عیدی، مسلم مجدمی، مهدی هاشم‌نژاد و محمد خرم الحسینی به میدان فرستاد. یحیی گل‌محمدی هم احمد گوهری، وحدت هنانوف، علی نعمتی، رامین رضاییان، سعید آقایی، رضا اسدی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی ترابی، وحید امیری و شرزود تمیروف در ترکیب اصلی بهره برد. بدین ترتیب با نیمکت نشینی حامد لک، سیدجلال حسینی، علی شجاعی، کمال کامیابی‌نیا، محمد شریفی و مهدی عبدی، سرخپوشان با 6 تغییر نسبت به بازی قبل روانه شدند. پرسپولیسی‌ها که ارائه بازی هجومی را در دستور کار داشتند، دقیقه ۱۰ به گل رسیدند. ارسال کرنر توسط ترابی با ضربه سر رضا اسدی همراه و دروازه نفتی‌ها باز شد. دقیقه ۲۰ همین اتفاق تکرار شد تا میهمان اندوخته‌هایش را دوبرابر کند؛ بازهم سانتر دقیق ترابی از روی نقطه کرنر و یکبار دیگر ضربه سر اسدی و باز شدن دروازه میزبان. اسدی که در اکثر دیدارهای قبلی نیمکت‌نشین بود، دیروز به مرد اول سرخپوشان تبدیل شد. دقیقه 30 ارسال کرنر ترابی این‌بار با ضربه سر هنانوف همراه شد اما توپ از کنار تیر عمودی دروازه نفت راهی اوت شد. دقیقه 40 روی اشتباه هنانوف، توپ به خرم الحسینی رسید و پاس در عمق او، هاشم‌نژاد را با گوهری تک به تک کرد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه بیرون رفت تا نیمه اول با همان 2 گل به سود پرسپولیس به پایان برسد.
پرسپولیس نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد. دقیقه ۵۲ حرکت از سمت چپ سرخ‌ها با پاس ترابی به آقایی همراه شد ولی شوت محکم مدافع چپ پرسپولیس به تیر افقی خورد. دقیقه 54 شوت محکم خرم‌الحسینی با واکنش گوهری راهی کرنر شد. دقیقه 60 سانتر ترابی از روی نقطه کرنر با ضربه سر خطرناک سرلک به بیرون رفت. دقیقه 72 پرسپولیس 2 تعویض انجام داد و کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه جایگزین اسدی و ترابی شدند. دقیقه 77 بازیکن تعویضی محمود فکری، اختلاف را به حداقل رساند تا امید به اردوی تیم میزبان بازگردد. پیمان میری که دقیقه 54 وارد زمین شده بود، با عبور از نعمتی و ورود به محوطه جریمه پرسپولیس یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کرد. در ادامه نفتی‌ها برای به تساوی کشاندن بازی تلاش کردند و شاگردان گل‌محمدی هم بیش از حمله، در اندیشه مدیریت بازی و حفظ نتیجه بودند که به هدفشان هم رسیدند. در پایان نتیجه 2-1 به سود پرسپولیس روی اسکوربورد ثبت شد تا سرخپوشان پایتخت با کسب 3 امتیاز این دیدار و در مجموع 48 امتیاز به سراغ دربی بروند. البته گل‌محمدی برای بازی‌های حساس ادامه فصل باید فکری به حال دروازه‌بان و خط دفاع متزلزل تیمش کند.

هفته 22 به کام اصفهانی‌ها
در سایر دیدارهای دیروز، ذوب‌آهن 4-0 از سد آلومینیوم گذشت. محمد خدابنده‌لو (27)، رضا خالقی‌فر (63)، محمدحسین اسلامی (73)، سینا اسدبیگی (87) گل زدند تا شاگردان مهدی تارتار به یک برد پرگل دست یابند. در این بازی حسین ابراهیمی (بازیکن)، مهدی تارتار (سرمربی) و مهدی رمضانی (مدیر رسانه‌ای) ذوب آهن و مصطفی احمدی(بازیکن)و محمد خرمزی (مربی آلومینیوم) اخراج شدند. دیدار گل گهر- پیکان با تساوی بدون گل به پایان رسید. نساجی هم 2-1 نتیجه را به سپاهان واگذار کرد. سجاد شهباززاده (23) و امید نورافکن (43) برای اصفهانی‌ها و سعید غلامعلی بیگی (67) برای قائمشهری‌ها گل زدند. گفتنی است بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر، امروز با برگزاری 3 دیدار دیگر به پایان می‌رسد. از ساعت 14، هوادار در ورزشگاه شهید دستگردی تهران میزبان مس است. از ساعت 16 هم دو دیدار برگزار می‌‌شود که در یکی از آنها تراکتور در دیداری حساس در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز پذیرای فولاد است. سرخپوشان تبریزی که در 11 دیدار قبلی‌شان بردی به دست نیاورده‌اند، در اولین بازی تحت هدایت ارطغرل ساغلام یک امتیاز برابر شهرخودرو گرفتند. در مقابل، شاگردان جواد نکونام پس از 4 بازی، در بازی قبل‌شان برابر ذوب‌آهن بازنده شدند. بازی رفت دو تیم بدون گل خاتمه یافت. فجر‌سپاسی هم در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف شهرخودرو می‌رود. کاکوها که در 16 بازی قبلی‌شان رنگ برد را ندیده‌اند، علی‌اصغر کلانتری را برکنار کردند و مسئولیت فنی تیم را به مهرزاد معدنچی سپرده‌اند. شاگردان داوود سیدعباسی هم که همچنان در قعر جدول به سر می‌برند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7870/19/606443/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها