پیکان - شهداب یزد در بازی اول فینال لیگ برتر

روز سرنوشت


مهری رنجبر/ روز سرنوشت در والیبال رسید. جدال پیکان تهران و شهداب یزد برای قهرمانی لیگ برتر. دو تیمی که با شکست فولادی‌ها فینالیست شدند. پیکان، فولاد سپاهان صدرنشین دور مقدماتی و یکی از مدعیان قهرمانی را در نیمه‌نهایی با نتیجه 3-صفر و 3-یک برد و شهداب یزد هم با همین نتیجه فولاد سیرجان، قهرمان فصل قبل را کنار زد تا پای دوم فینال این فصل باشد. دو تیم بعد از یک هفته ریکاوری، تمرین و آنالیز هم ساعت 15:30 دقیقه امروز در سالن فدراسیون برابر هم صف‌آرایی می‌کنند. در حالی که هر کدام سودای قهرمانی دارند. پیکان بعد از چند سالی که رنگ فینال را ندیده بود، این فصل با تغییر مدیریت و شارژ روحیه و مالی جواب اعتماد مدیرعامل باشگاه را دادند. شهداب یزد هم که امسال نیم فصل اول شرایط خوبی نداشت، در نیم فصل دوم با تغییر سرمربی‌اش و آمدن علیرضا طلوع‌کیان مربی تیم ملی به آن و اضافه شدن امین اسماعیل‌نژاد به ترکیبش دور برگشت را پشت‌سر گذاشت و به جمع پلی‌آفی‌ها رسید و بعد هم نیمه‌نهایی و با شکست فولاد سیرجان برای اولین بار به فینال رسید. طوری که محمود افشاردوست مشاور فنی باشگاه شهداب معتقد است این تیم خیلی زودتر از برنامه‌اش فینالیست شده: «شهداب برنامه 10 ساله دارد که چهار سال از آن می‌گذرد و امسال با صعود به فینال زودتر از برنامه مدنظر به فینال لیگ برتر رسید. قهرمانی در مسابقات باشگاه‌های آسیا و حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان هم جزو برنامه‌های باشگاه است. به اعتقاد ما با برنامه می‌توان کارها را پیش برد.»
انگیزه دو تیم برای تصاحب جام قهرمانی، جدال دیدنی را امروز رقم می‌زند. دو تیمی که حالا حسابی از هم شناخت دارند. پیکان و شهداب یزد در حالی امروز به مصاف هم می‌روند که سهم هر تیم در دور مقدماتی یک پیروزی بوده است. پیکان دور رفت 3- یک برنده بازی بود و شهداب یزد هم با نتیجه 3-2 برنده دور برگشت. باید دید در بازی تاکتیکی امروز، کفه کدام تیم سنگین‌تر است؟ بازیکنان با تجربه خودروسازان می‌توانند با اجرای برنامه‌های پیمان اکبری، بازی اول را به نفع خود تمام کنند؟ یا علیرضا طلوع کیان که تجربه آنالیزوری هم دارد، با شناختی که از حریف دارد و سیستم بازی‌اش، برنامه‌ای به شاگردانش بدهد که نقشه‌های اکبری را خنثی کند. در بازی هیجان‌انگیز امروز البته نباید از نقش پاسورهای با تجربه دو تیم به راحتی گذشت. تقابل امیر حسینی پاسور پیکان با مهدی مهدوی در شهداب جذابیت بازی را دوچندان می‌کند.
مؤمنی مقدم: می‌خواهیم برنده بازی نهایی باشیم
رضا مؤمنی مقدم مربی تیم پیکان معتقد است تیمش تنها به برد بازی نهایی فکر می‌کند. مربی تیم والیبال پیکان اما معتقد است با پیروزی بازی اول کار برای تحقق قهرمانی در بازی دوم خیلی هم راحت نیست: «اصلاً این‌طور نیست که با پیروزی بازی اول، دوشنبه کار راحت‌تری داشته باشیم. ما از این قضیه زخم خورده هستیم. چرا که برای ما پیش آمده که بعد از برد بازی اول، دو بازی بعد را باخته‌ایم. ما می‌خواهیم به هر شکلی برنده بازی نهایی باشیم، فرقی نمی‌کند 2- صفر یا 2- یک.»او بازی حریف را قابل احترام می‌داند: «بازی امروز، بازی تاکتیکی است. هر دو تیم خیلی خوب آنالیز می‌کنند و خیلی خوب بازی. به هر حال شهداب یزد، تیم قابل احترامی است و برای صعود به فینال زحمت زیادی کشیده است. البته با حضور علیرضا طلوع‌کیان روی نیمکتش و امین اسماعیل‌نژاد در ترکیبش، حریف خطرناکی است.»به نظر او دو تیم کار سختی دارند: «دو تیم امروز کار سختی دارند، اما ما برای برد باید قدر لحظات را بدانیم. هرچند بازیکنان با تجربه‌ای داریم و با استفاده از آنها و فرصت‌ها می‌توانیم برنده فینال باشیم.»
پخش مستقیم بازی فینال در میدان امیر چخماق
بازی فینال هم مثل بازی‌های دیگر لیگ بدون تماشاگر در سالن فدراسیون برگزار می‌شود. اما باشگاه شهداب یزد بعد از صعود تیمش برای اولین بار به فینال لیگ برتر والیبال با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، فرمانداری و سپاه الغدیر، می‌خواهد بازی فینال را امروز و دوشنبه ساعت 15:30 روی پرده در میدان امیر چخماق برای مردم یزد پخش کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7870/19/606446/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها