دیگه چه خبر؟


تشییع پیکر شهدای مبارزه با رژیم صهیونیستی در تهران و قم

  خبر اول اینکه، مراسم تشییع پیکر مطهر۲ شهید سپاه که ۱۶ اسفندماه در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه شهر دمشق سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند روز پنجشنبه در تهران برگزار شد. مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهید «مرتضی سعیدنژاد» و شهید «احسان کربلایی‌پور» با حضور مردم تهران از حسینیه فاطمه زهرای تهران واقع در میدان سپاه آغاز شد و سپس پیکر شهید «سعیدنژاد» برای خاکسپاری به بهشت زهرا و پیکر شهید «کربلایی‌پور» به گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم منتقل شد .

اتهامات موهوم کمیته خودخوانده عربی علیه ایران

  خبر دیگر اینکه، گردهمایی چهار کشور عربی منطقه در حاشیه نشست اتحادیه عرب به محملی برای تکرار اتهامات موهوم علیه ایران تبدیل شد؛ اتهاماتی که وزارت امور خارجه کشورمان آنها را مردود اعلام کرد و مانعی بر سر راه تقویت همکاری‌های منطقه‌ای دانست. کمیته چهارجانبه عربی متشکل از عربستان، امارات، بحرین و مصر در بخشی از بیانیه خود ادعاهایی درخصوص جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح کردند. پیش‌تر ایران بارها نقطه هدفگیری بیانیه‌های متعدد اتحادیه عرب با ادعاهای واهی مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه کشورمان در خلیج فارس قرار گرفته بود؛ ادعایی که قاعدتاً نمی‌توانست هرگز از یک خام‌اندیشی موهوم و بیانیه‌های ادعایی فراتر رود و محملی حقوقی پیدا کند. سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات مطرح شده در نشست اخیر اتحادیه عرب و بیانیه کمیته خودخوانده چهارجانبه در حاشیه این نشست، این گونه اقدامات بی‌ثمر را مغایر تحرکات این کشورها برای تعامل و دیپلماسی منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران طی چند ماه گذشته خواند. سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص جزایر سه‌گانه ایرانی، با مردود شمردن بیانیه، تمامی اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در چهارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دانست و  مداخله دیگران در این زمینه را محکوم کرد.درهمین راستا، جبهه مبارزه مردمی فلسطین ادعاهای اخیر کمیته چهارجانبه عربی علیه ایران را محکوم کرد. به گزارش ایسنا، این جبهه در بیانیه خود آورده است: صادر شدن چنین مواضع و تصمیماتی از سوی اتحادیه عرب، خصمانه است و مانعی در برابر دعوت‌های همیشگی ایران برای تقویت روابط با کشورهای همسایه و تمام کشورهای خواهان صلح و ثبات خواهد بود.

حفاظت ۲۴ ساعته دولت امریکا از عاملان ترور سردار سلیمانی

   دست آخر اینکه، شبکه خبری سی بی‌اس نیوز امریکا گزارش داد دولت جو بایدن برای برایان هوک و مایک پمپئو، مقامات سابق دولت دونالد ترامپ و از عاملان ترور سردار سلیمانی تدابیر ۲۴ ساعته امنیتی اندیشیده است. بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز، گزارش ارائه شده از سوی وزارت خارجه امریکا به کنگره این کشور در ماه ژانویه ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که این وزارتخانه معتقد است مایک پمپئو وزیر خارجه سابق و برایان هوک مسئول امور ایران در دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق امریکا با تهدید جانی مواجه هستند. تدابیر امنیتی شدید و تیم محافظ مایک پمپئو، اخیراً جلب توجه کرده است. پمپئو که یک نامزد احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است، در برنامه‌های عمومی از جمله در کنفرانس اخیر «اقدام جمهوریخواهان امریکا»، با تدابیر شدید امنیتی حاضر می‌شود. تدابیر امنیتی درنظر گرفته شده برای وی مشابه تدابیر محافظتی برای وزرای کابینه دولت امریکا است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7870/5/606526/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها