در آیین بزرگداشت حکیم نظامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

ما به حکیم نظامی به نشانه وحدت همه اقوام فارسی‌زبان نگاه می‌کنیم


گروه فرهنگی: «ایران فرهنگی با خط‌کشی‌ها از هم جدا نمی‌شود. ما به حکیم نظامی به نشانه وحدت همه اقوام فارسی زبان نگاه می‌کنیم. او نشانه همگرایی‌ است نه واگرایی.» این بخشی از صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت حکیم نظامی است.
آیین بزرگداشتی که شامگاه جمعه 20 اسفندماه، با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر ایران، احمد شالویی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع کثیری از استادان ادبیات و هنرمندان، در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم ضمن خوشامدگویی به میهمانان بیان داشت: همه علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی اینجا جمع‌ هستند و آنان که نیامده‌اند نیز از رسانه‌های دیگر بیننده و شنونده این رویداد هستند.  وی افزود: بهانه این نشست حکیم بزرگ ایرانی، حکیم نظامی است، مفاخر ایران هر کدام سرلوحه‌ای بزرگ برای این کشور هستند و ما خوشبختیم که حکمای اندیشمند، در این سرزمین و در دسترس هستند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نظامی از مفاخر بزرگ همیشگی ایران است، اظهار داشت: ایران فرهنگی با خط‌کشی‌ها از هم جدا نمی‌شود. ما به حکیم نظامی به نشانه وحدت همه اقوام فارسی زبان نگاه می‌کنیم و او نشانه همگرایی‌ است نه واگرایی. نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای کسانی است که به اعتلای فرهنگ فکر می‌‌کنند.
اسماعیلی افزود: در ابتدای کار دولت مردمی سیزدهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم کار ما متمرکز بر بزرگداشت نام‌آوران این سرزمین بود. این نشست‌ها با برنامه‌ریزی و اندیشمندی بزرگان، به اجرا درآمده است. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه داریم که بزرگان ایران را هر چند وقت، به این شکل تقدیر و از آنان قدردانی کنیم.
وی در ادامه با تشکر از همه کسانی که همراهی کردند تا این نشست‌ها و این آیین به خوبی و عظمت برگزار شود، پیام رئیس جمهور را قرائت کرد.
پرچم حکیم نظامی در تمام نمایندگی‌های ایران در سراسر دنیا به اهتزاز درآمد
محمود شالویی رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی هم در این مراسم گفت: پرچم حکیم نظامی، در کنار پرچم ایران در تمام نمایندگی‌های ایران در سراسر دنیا به اهتزاز درآمد. همه نهادها و سازمان‌های مرتبط، همه همکاری خویش را به کار گرفتند تا بزرگداشتی درخور حکیم نظامی برگزار کنیم.
وی افزود: از روز ۱۵ اسفندماه با شروعی نیکو در حرم امام رضا(ع) در گنجینه و موزه آستان قدس رضوی، کار این بزرگداشت آغاز شد و پس از آن همه شهرها میزبان بودند و هیچ شهری را پیدا نمی‌کنید که برنامه‌ای نداشته باشد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز پرچم نظامی در کنار پرچم کشورمان در همه نمایندگی‌های وزارت امور خارجه به اهتزاز درآمده که نشان دهیم او متعلق به ایران است و هیچ کشوری نمی‌تواند درباره این شاعر ادعا داشته باشد.
وی اظهار داشت: همه دست در دست یکدیگر نسبت به این حکیم نامدار احساس مسئولیت کردند، از اینکه جمع بزرگی از هنرمندان را در کنار خود داریم، به خود و نام حکیم نظامی می‌‌بالیم.
رونمایی از مجسمه حکیم نظامی، اجرای چند قطعه موسیقی و پرده‌خوانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7870/20/606537/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها