ایران زمین


آرسنیک موجود در آب انتقالی از سد تالوار نگران‌کننده نیست 

زهره افشار– با بهبود شرایط آبرسانی به شهر همدان و کاهش نسبی مشکلات مردم، مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان از استاندارد بودن آب انتقالی از سد تالوار خبر داد.
«محمد ضروری» در پاسخ به برخی شایعات در خصوص میزان آرسنیک موجود در آب انتقالی به همدان به خبرنگار «ایران» گفت: مهم آبی است که از تصفیه‌خانه خارج می‌شود، بنابراین شهروندان نگران نباشند چراکه آب پس از تصفیه دارای استاندارد لازم خواهد بود.
وی افزود: بنابراین شهروندان نگران آرسنیک موجود در آب انتقالی که در محدوده استاندارد است، نباشند.
وی تأکید کرد: در فرایند تصفیه، روش‌های حذف آلاینده‌های آب اجرا می‌شود به گونه‌ای که آب شرب مصرفی استاندارد می‌شود.
ضمن اینکه استاندارد‌های آب در ایران بالاتر از استاندارد‌های جهانی است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان درباره آخرین وضعیت طرح انتقال آب به همدان توضیح داد: لوله‌گذاری در مراحل پایانی است و پمپاژ، الکتروموتور‌ها و نصب شیرآلات در حال انجام است و امیدواریم بزودی تست خط شروع شود.
وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه طرح آبرسانی به همدان در دست ساخت است و طرح پیشرفت خوبی دارد، افزود: ۶۰ هزار مترمربع مخزن بتنی تصفیه‌خانه ساخته شده است و امیدواریم بزودی به بهره‌برداری برسد.
در همین حال «حمید عزیزی» سخنگوی صنعت آب همدان نیز در گفت‌و‌گو با «ایران» تأکید کرد: با تزریق منابع آبی جدید به شبکه آبرسانی و استفاده بهینه مشترکان از آب موجود، شرایط آبرسانی در همدان به حالت پایدار درآمده است و حجم و فشار آب در مناطق مختلف شهر افزایش یافته است. وی افزود: در روزهای نخست پس از ۲۰ مرداد که آب شرب همدان با مشکل مواجه شد، روزانه 12 هزار تماس مردمی با مرکز ۱۲۲ به ثبت می‌رسید که خوشبختانه در حال حاضر و با کاهش مشکلات این تعداد به روزانه 3 هزار تماس رسیده که نشان‌دهنده بهبود نسبی وضعیت آبرسانی است. به گفته وی، روز گذشته علاوه‌ بر توزیع 5 هزار بطری آب معدنی 1.5 لیتری، تانکر‌های آبرسان نیز بیش از یک میلیون و 619 لیتر آب شرب سالم در اختیار مردم همدان قرار دادند. وی تصریح کرد: خط اضطراری گذرگاه فرعی (بای پس) طرح آبرسانی همدان به طول 16 کیلومتر که از 9 روز پیش آغاز شده به سرعت در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده عملیات لوله‌گذاری آن به پایان برسد. به گفته وی تاکنون ۱۴.۵ کیلومتر از این خط حفاری، ۷.۶ کیلومتر لوله گذاری و ۱۲ کیلومتر تأمین لوله شده است. وی افزود: درروز دوشنبه هیچ اعتراضی برای قطعی کامل فشار آب خارج از برنامه (بیش از زمانبندی اعلام شده) از سوی شهروندان ثبت نشد و تلاش می‌شود برنامه اعلام شده منظم اجرا شود.


با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در استان سیستان و بلوچستان
خط انتقال آب چاه ژرف شماره  ۳  افتتاح شد

زاهدان- طرح شیرین‌سازی و خط انتقال آب چاه ژرف شماره سه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در استان سیستان و بلوچستان به منظور رفع بخشی از کمبود آب آشامیدنی شهر و روستاهای شهرستان نیمروز، دیروز، به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایرنا، طرح شیرین‌سازی آب چاه ژرف شماره 3 منطقه سیستان به‌صورت دانش‌بنیان در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب و قول رئیس جمهور در سفر شهریورماه پارسال به استان سیستان و بلوچستان برای تأمین آب آشامیدنی پایدار افتتاح شد.
همچنین در قالب طرح محرومیت زدایی با مشارکت نیروی زمینی سپاه خط انتقال به طول پنج کیلومتر با لوله ۲۵۰ پلی اتیلن به بهره‌برداری رسید. به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، طرح شیرین‌سازی آب چاه ژرف شماره ۳ منطقه سیستان به منظور رفع بخشی از کمبود آب شرب شهر و روستاهای شهرستان نیمروز گرامیداشت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
علیرضا قاسمی اظهارداشت: همزمان با بهره‌برداری از چاه ژرف شماره ۳، یک واحد آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز به همراه خط انتقال وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت. وی ادامه داد: با اتصال خط انتقال به شبکه آب روستایی و شهری در شهرستان نیمروز، کمبود بخشی از آب آشامیدنی اهالی این شهرستان برطرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فاز نهایی آب شیرین‌کن به ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز تا پایان سال به بهره‌بهرداری می‌رسد.
قاسمی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این خط ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌های دولت سیزدهم و ادامه حفاری و شیرین‌سازی در این منطقه، عدم وابستگی به آب‌های مرزی را شاهد باشیم.

کرمانشاه در رتبه نخست اشتغالزایی

کرمانشاه - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از کسب رتبه اول کشور در زمینه راستی آزمایی اشتغال ثبت شده در سامانه رصد از سوی استان کرمانشاه خبر داد.
دکتر «بهزاد باباخانی» با اشاره به برنامه‌ای که دولت سیزدهم برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور در سال ۱۴۰۱ تدوین کرده و سهم هر استان نیز در آن مشخص است، اظهار کرد: برای استان کرمانشاه نیز سهمیه ایجاد ۴۶ هزار شغل در سال‌جاری در نظر گرفته شده که با توجه به شرایطی که کرمانشاه در زمینه بیکاری دارد رقم قابل توجهی است.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار تا پایان مرداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل از تعهد ایجاد شده در استان عملیاتی شده، این رقم را قابل توجه دانست. به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، این شهر در زمینه درصد تحقق اشتغال هدف‌گذاری شده در پنج ماهه امسال رتبه هفتم کشور را داشته است. وی تأکید کرد: این در حالی است که استان‌‌هایی که رتبه قبل از ما را کسب کردند، تعهد اشتغال کمتری نسبت به کرمانشاه داشتند.

سرانه فضای ورزشی در کردستان ٨۱ صدم سانتیمتر است

سنندج - مدیرکل ورزش و جوانان کردستان سرانه فضای ورزشی در کردستان را در گذشته سه دهم مترمربع خواند و گفت: در حال حاضر این میزان به هشتاد و یک صدم سانتیمتر در استان رسیده و کردستان در بحث سرانه ورزشی در ردیف ۱۰ تا ۱۱ کشوری قرار دارد.
حامد جولایی در مراسم افتتاح و بهسازی پروژه های ورزشی و شروع عملیات ۱۷٤ طرح ورزشی با حضور وزیر ورزش در استان کردستان اظهار کرد: وجود مربی‌های خوب و سرشناس کردستانی در اکثر رشته های ورزشی و حضور در جایگاه سرمربی تیم ملی توانسته جایگاه کشور را در میادین بین‌المللی ارتقا دهد. جولایی به ضعف زیرساخت‌های ورزشی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ورزشی استان در بحث سالن و خوابگاه ورزشی است که خوشبختانه با کمک و مساعدت‌های دولت بحث سالن‌ ورزشی در استان رفع شده و امیدواریم با ایجاد خوابگاه ورزشی نیز شاهد برگزاری مسابقات ملی در استان کردستان باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7992/15/624809/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها