جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا :

تأمین امنیت زائران اربعین اصلی ترین برنامه فراجا


گروه حوادث / جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین حسینی برنامه‌های فراجا در خصوص مراسم اربعین را تشریح کرد.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار محمد شرفی، صبح دیروز در نشست خبری گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 5 میلیون نفر از زائران ایرانی و اتباع برای راهپیمایی اربعین از مرزهای کشور عبور کنند که اصلی‌ترین برنامه فراجا تأمین امنیت این حجم از زائران است. با توجه به پارک خودرو در پارکینگ‌ها برای پیشگیری از سرقت برنامه‌ریزی مفصلی صورت گرفته است. تأمین امنیت راه‌ها و محورهای مواصلاتی از دیگر برنامه‌های پلیس است و برای جلوگیری از سرقت و تأمین امنیت زائران 228 کلانتری، 17 پاسگاه و 81 بخش انتظامی در پایانه‌های مرزی کشور پیش‌بینی شده است.
سردار شرفی افزود: 943 گشت انتظامی خودرو و 361 گشت انتظامی موتوری، 110 پاسگاه ثابت و 61 پاسگاه سیار در حوزه راهنمایی و رانندگی همراه با تیم‌های گشت انتظامی خودرو و موتورسیکلت در اربعین حسینی فعال هستند.فرمانده قرارگاه اربعین حسینی فراجا خاطرنشان کرد: فراجا یکی از پایه‌های اصلی همایش راهپیمایی اربعین است و قرارگاهی تحت عنوان اربعین در فراجا تشکیل شده که 15 کمیته تخصصی دارد.این مقام ارشد انتظامی درباره کنترل مرزها گفت: پوشش خلأهای مرزی با استقرار و افزایش نیرو و تقویت مرزبانی انجام خواهد شد تا کسی بدون مجوز از مرز خارج نشود. گشت‌های مشترک مرزی با عراق نیز انجام خواهد شد.وی در خصوص گذرنامه نیز گفت: روزانه 37 هزار گذرنامه صادر می‌شود اما در حال حاضر درخواست‌ها بیش از ظرفیت‌های ما است و برای اینکه پاسخگو باشیم دو اقدام در دستور کار قرار دادیم اول اینکه گذرنامه‌های فاقد اعتبار که از سال 91 در اختیار مردم است و مخدوش نشده قابل تمدید خواهد بود. همچنین برگه گذر ویژه اربعین را طراحی کرده و زائران می‌توانند از این برگه استفاده کنند. ضمن اینکه تمام مشمولان غیرغایب، دانشجویان و طلاب می‌توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند.سردار شرفی اضافه کرد: ساعت کاری پلیس+10 برای خدمت به زائران حسینی تا ساعت 18 افزایش یافته و یک هزار و 100 دفتر در سراسر کشور خدمات‌دهی می‌کنند.
وی درباره داروهای ممنوعه نیز گفت: همراه داشتن قرص‌های کدئین‌دار و همچنین روان‌گردان در عراق جرم است، مگر اینکه نسخه و مجوز داشته باشند.فرمانده قرارگاه اربعین فراجا ضمن اشاره به فعالیت پلیس‌های فتا، مواد مخدر و آگاهی در ایام مراسم اربعین گفت: پلیس فتا در مرزها پایگاه دارد و فضای مجازی را رصد می‌کند، همچنین پلیس آگاهی با کارشناسان چهره زن و تیم تشخیص هویت در مرزها حضور دارند و پلیس مبارزه با موادمخدر نیز با تمام توان در پایانه مرزی مستقر هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7992/16/624810/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها