گفت‌و‌گوی «ایران» با سعید فائقی، معاون پیشین سازمان تربیت بدنی

فدراسیون فوتبال نیازمند مدیری در تراز جهانی است


محمد محمدی سدهی/ امروز 8 شهریورماه است؛ روز مهمی که اهالی فوتبال منتظر آن بودند تا انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار و تکلیف صندلی ریاست این فدراسیون مشخص شود. 
سعید فائقی، معاون پیشین سازمان تربیت بدنی در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به خبرنگار «ایران» گفت: «در چند سال اخیر در خصوص انتخابات رؤسای فدراسیون بحث‌هایی همچون دوشغله و بازنشستگی مطرح شد که این موضوعات محدودیت‌هایی برای افراد به‌وجود آورده است و باعث شده تا برخی اشخاص شایسته نتوانند در انتخابات حاضر شوند. این در حالی است که در سال‌های گذشته ریاست فدراسیون‌های ورزشی شغل محسوب نمی‌شد و برخی افراد داوطلبانه و با نگاه کمک به ورزش به‌عنوان رئیس فدراسیون مشغول به کار می‌شدند اما حالا ریاست فدراسیون شغل محسوب می‌شود و برخی‌ها با کاندید شدن و رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون به‌دنبال مباحث مالی هستند.»
او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «چند سالی است که انتخابات شور و حال گذشته را ندارد و این به‌دلیل عدم حضور مدیران در تراز جهانی است. فدراسیون‌ها بخصوص فدراسیون فوتبال نیازمند چنین مدیری است، مدیری که جنس مدیریت در ورزش را بشناسد و علاوه‌ بر این فوتبال دنیا او را بشناسد اما متأسفانه 3 کاندیدای ریاست فدراسیون چنین ویژگی ندارند. علاوه‌ بر این تاج و عزیزمحمدی هم تحول‌گرا نیستند چرا که عملکرد آنها در دوران مدیریت‌شان مشخص است. البته در خصوص عملکرد ماجدی نمی‌توان صحبت کرد چرا که او سرپرست فدراسیون بوده و اختیارات ریاست فدراسیون را نداشت.»
معاون پیشین سازمان تربیت بدنی اظهار کرد: «باید قبول کنیم که کیفیت کاندیدای ریاست فدراسیون شدیداً افت کرده و این در حالی است که بضاعت فوتبال ما خیلی بیشتر است. فوتبال ایران افراد شناخته شده جهانی دارد که حضور این افراد می‌تواند باعث تحول فوتبال شود. متأسفانه با گذشت زمان در بحث مدیریتی ضعیف‌تر می‌شویم و این موضوع باعث شده که فوتبال ما با چالش‌هایی مواجه شود که یکی از این چالش‌ها تعلیق است، این در حالی است که در گذشته این‌گونه نبوده و فوتبال با چنین تهدیداتی مواجه نشده بود که این به‌دلیل حضور مدیرانی در تراز جهانی بود.»
فائقی در خصوص چالش‌های فوتبال ایران در سال‌های پیش‌رو افزود: «چالش‌های فوتبال ما زیاد است و بعید می‌دانم این عزیزان بتوانند این چالش‌ها را برطرف کنند. یکی از همین چالش‌ها مسأله حذف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا است که این موضوع تهدیدی جدی به‌شمار می‌آید. کشور ما و تاجیکستان با این موضوع مواجه بودند که البته تاجیکستان توانست مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند اما فوتبال ایران که به‌عنوان قدرت برتر در قاره آسیا شناخته می‌شود، نتوانست از این چالش عبور کند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7992/17/624819/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها