وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شعار محوری دولت در حوزه فرهنگ، «نهضت بازگشت به مساجد» است


به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: «بازگرداندن مدیریت فرهنگی کشور به ریل تمکین به قانون، از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ در دولت مردمی به شمار می‌رود که وزارت فرهنگ در این مسیر نیازمند همیاری جامعه ایمانی است.»
محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه ۶ شهریور به مناسبت هفته دولت در جمع نمازگزاران مسجد آل یاسین تهران با بیان اینکه شعار محوری دولت در حوزه فرهنگ، «نهضت بازگشت به مساجد» است، گفت: مسجد پایگاه اصلی دولت انقلابی است، زیرا پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون مسجد و اهالی مسجد هستیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارت فرهنگ، شعار فعالیت‌هایش را نهضت بازگشت به مساجد قرار داده، زیرا معتقدیم فعالیت‌های فرهنگی ‌هنری کشور باید به قلب تپنده‌ حوزه دین بازگردد و مسجد، کانون فعالیت‌های فرهنگی و هنری شود و هرچقدر فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور از خاستگاه بومی و دینی فاصله بگیرد، مدیریت امور به همان مقدار دشوار می‌شود، به طوری که اگر برنامه‌های فرهنگی و هنری را از مساجد دور کنیم، در مسیر دستیابی به اهداف متعالی حوزه فرهنگ به موانع برخورد می‌کنیم.
عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: دولت مردمی به‌دنبال تحقق عدالت فرهنگی است و بر همین اساس زیرساخت‌های لازم باید فراهم باشد تا شاهد شکوفایی استعدادهای نسل جوان در کشور باشیم. به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی دقیق از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به همراه سایر زیرساخت‌های اصیل و مردمی استفاده شود و در تحقق این هدف متعالی چاره‌ای جز احیای نهضت بازگشت به مسجد وجود ندارد. بدون شک شکوفایی استعدادهای جوان و تعالی حوزه فرهنگ با حضور پرشور جوانان در مساجد شکل می‌گیرد و موجب عدم فراموشی ارزش‌های اصیل و بومی توسط اهالی فرهنگ و هنر می‌شود. اسماعیلی به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ در یک سال گذشته برنامه‌های ایجابی گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده است که از جمله آنها می‌توان به تسهیل شرایط عرضه گسترده پوشاک عفیفانه، حمایت از کارخانه‌های تولید چادر مشکی، تدوین آیین‌نامه تولید پوشاک با جزئیات دقیق و برنامه‌ریزی برای تولید چند فیلم سینمایی با موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7992/23/624831/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها