هنرمندان در فضای مجازی


زادروز نویسنده و مترجمی توانا
ششم شهریور ماه زادروز غلامرضا امامی، مترجم و نویسنده پیشکسوت در عرصه ادبیات داستانی است. این نویسنده، مترجم، پژوهشگر و سرویراستار متولد 1325 اراک است. از وی تا به امروز بیش از هفتاد عنوان کتاب روانه کتاب‌فروشی‌ها شده که در بین آنها می‌توان به ترجمه‌هایی از آثار شاخص ادبیات داستانی جهان اشاره کرد. امامی بیش از همه در زمینه ترجمه ادبیات ایتالیایی فعالیت دارد. افزون بر این از غلامرضا امامی نوشته‌های متعددی هم درباره مسائل اجتماعی، فرهنگی و ادبی در نشریات کشورمان و هم رسانه‌های دیگر کشورهای جهان منتشر شده است. او بیش از 10 عنوان کتاب هم از فارسی به ایتالیایی ترجمه کرده و از جهت آشنایی علاقه‌مندان ایتالیایی با داشته‌های ادبی ایران نیز گام‌های ارزشمندی برداشته است.
چهره‌ها
عبدالحکیم بهار، مروج کتابخوانی سیستان و بلوچستانی که به لطف سال‌ها تلاش جدی برای ترویج مطالعه حالا به چهره‌ای کشوری تبدیل شده و البته نام وی در بین نامزدهای جوایز مطرح خارجی هم دیده می‌شود پست تازه‌ای درباره فعالیت اعضای کتابخانه روستای رمین، محل سکونت و زادگاه خود منتشر کرده است. این تصویر متعلق به جمعی از کودکان و نوجوانان است که روز گذشته در کتابخانه کنار هم جمع شده‌اند و مربی کتابخانه در حال آموزش به آنان است. او در تصویر دیگری که آن را استوری کرده درباره برخی فعالیت‌های درسی که در کتابخانه رمین انجام می‌شود هم نوشته است.

تهمورس پورناظری نوازنده و آهنگساز، پوستری از کنسرتی با عنوان «افسانه» را استوری کرده، این کنسرت حاصل همکاری سهراب پورناظری با سحر بروجردی است که علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند سری به صفحه این هنرمند بزنند.

هوتن شکیبا، بازیگر سینما و تئاتر هم بخشی از تیزر فیلم سینمایی «ابلق» را با دنبال‌کنندگان صفحه خود به اشتراک گذاشته است. او این پست را به بهانه کسب رکورد جالب توجهی که فیلم ابلق در فروش به جای گذاشته منتشر کرده و نوشته: «17 هزار و 500 نفر در 10 روز به تماشای ابلق نشستند.» بنا بر توضیحات منتشر شده در صفحه این هنرمند سینما، ابلق تازه‌ترین ساخته نرگس آبیار تاکنون شش میلیارد تومان فروش داشته است. ابلق برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی از نگاه تماشاگران، در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است، فیلمی که با کاندیدا شدن در 10 رشته در نهایت چهار سیمرغ را از آن خود کرد.

علی‌محمد مؤدب، نویسنده و شاعر هم یک استوری که اشاره به شعری از سروده‌های وی دارد بازنشر کرده، شعری با این مضمون: «شرمنده آب بود که بر خاک مانده بود/ سقا که از وظیفه خود دست برنداشت»، این نویسنده و شاعر در استوری دیگری حدیثی از حضرت علی(ع) را بازنشر کرده: «از ستم پروردگارتان نترسید! بلکه از ستم خود بر خویشتن بترسید.» منبع این حدیث نیز «غررالحکم» عنوان شده است.

آزاده صمدی بازیگر سینما و تئاتر، پوستری از نمایش «رئالیسم مصنوعی» را منتشر کرده، نمایشی که پیش‌فروش آن از روز گذشته آغاز شده و سمانه زارعی نویسندگی این کار و ایمان اسکندری هم کارگردانی آن را بر عهده داشته‌اند. اسماعیل گرجی، سمانه زارعی، شبنم دادخواه، محمد برهمنی، امیراحمد قزوینی و آزاده صمدی بازیگران این نمایش هستند. علاقه‌مندان می‌توانند از چهاردهم شهریور ماه جاری برای تماشای این نمایش ساعت 21 به تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد سمندریان مراجعه کنند.
دیگه چه خبر
گالری هنری «آرتیبیشن» نکاتی درباره یکی از آثار نقاشی که با بهره‌مندی از گواش و به روی مقوا خلق شده را در پست تازه‌ای درج کرده است. این اثر نقاشی که تصویر آن هم منتشر شده کاری از «سیراک ملکونیان»است. در بخشی از توضیحات مرتبط با این اثر آمده:«تنوع رنگی در آثار سیراک ملکونیان کم است ولی انتزاع بصری در اوج. نقش سطوحی با طیف‌های مختلفی از رنگ قهوه‌ای علاوه‌بر توجه ملکونیان به فرم و هندسه، شاید زمین و کویر را در ذهن مخاطب یادآور شود اما این ارجاع تنها از نگاه مخاطب است و او هرگز در پی هیچ ارجاع مشخصی نبوده است. این هنرمند هرگز در پی رویکردهای معمول نبوده و با تسلطش بر خط و رنگ جهانی منسجم و گویا را پیش روی مخاطب می‌گذارد.»

کتابخانه و موزه ملی ملک با همکاری نشر تاریخ ایران، نمایشگاهی از اسناد تاریخی تجارتخانه اتحادیه را برپا می‌کند، افتتاحیه این نمایشگاه همراه با سخنرانی‌ برخی چهره‌های سرشناس در حوزه تاریخ و همچنین رونمایی از کتاب «نقش تجار در توسعه شهر تهران»، اثری تازه‌ از منصوره اتحادیه را شامل می‌شود. از جمله سخنرانان این مراسم هم می‌توان به نویسنده این کتاب، اسکندر مختاری و محمدرضا حائری اشاره کرد. این مراسم پنجشنبه دهم شهریور ماه جاری، ساعت 10 صبح به میزبانی کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7992/24/624838/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها