اخبــــار


پیام تسلیت رئیس جمهور 
درپی درگذشت آیت‌الله سعادت مصطفوی

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت عالم ربانی و چهره برجسته اخلاق و فلسفه اسلامی حضرت آیت‌الله سیدحسن سعادت مصطفوی تصریح کرد: بی شک آثار ارزشمند این اندیشمند وارسته برای همه جویندگان معارف دینی راهگشا خواهد بود. به گزارش ایرنا، در پیام تسلیت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی آمده است: درگذشت عالم ربانی و چهره برجسته اخلاق و فلسفه اسلامی، حضرت آیت‌الله سیدحسن سعادت مصطفوی، موجب اندوه و تألم خاطر شد. رئیس جمهور در پیام خود تصریح کرد: این استاد برجسته و چهره ماندگار علمی عمر پر برکت خود را در ترویج و گسترش علوم دینی و فرهنگ علوی صرف کرد و با تدریس و تربیت شاگردان و با حضور مؤثر در فعالیت‌های علمی و تبلیغی، نقش ارزشمندی در غنای فرهنگ و احیای تفکر دینی ایفا کرد. بی شک آثار ارزشمند این اندیشمند وارسته برای همه جویندگان معارف دینی راهگشا خواهد بود.
آیت‌الله رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه و مراکز علمی کشور، شاگردان، ارادتمندان و بویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم. آیت‌الله سیدحسن سعادت مصطفوی روز یکشنبه ششم شهریورماه در ۸۶ سالگی به ملکوت اعلی پیوست. ایشان از علمای تهران، چهره برجسته فلسفه اسلامی و استاد تمام دانشگاه امام صادق(ع) بود که بعد از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. 

گزارش فولاد مبارکه به قوه ‌قضائیه رسید

گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تخلفات مدیران سابق فولاد مبارکه برای رسیدگی به دست قوه قضائیه رسید. محسنی‌اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه با اعلام وصول این گزارش، گفت: دادستان تهران شعبه‌ای ویژه‌ برای رسیدگی به این موضوع اختصاص دهد و همه جوانب قضیه مذکور با نهایت دقت، مورد بررسی قرار گیرد تا به آنچه حق و انصاف است، عمل شود. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه پیرامون خیلی از این گزارش‌ها که هنوز جمع‌بندی نهایی درخصوص آنها انجام نشده و دفاعیات را استماع نکرده‌اند، بعضاً اخبار و مسائل خامی در سطح جامعه منتشر می‌شود که خود متولیان تحقیق و تفحص، این اخبار را قبول ندارند؛ تأکید کرد: ضرورت دارد گزارش تحقیق و تفحص اخیر مجلس هر چه سریع‌تر و در نهایت دقت، انصاف و رعایت ضوابط قانونی مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد و آن مقدار که مطابق با حق و حقیقت است به صورت مستدل و متقن به مردم اعلام شود و آن مقدار دیگر نیز که برخلاف واقع است و ذهنیت‌هایی را ایجاد کرده، برای مردم تبیین شود. محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از نشست دیروز شورای عالی قوه قضائیه با قدردانی از دادستان کل کشور به سبب تشکیل جلسه «بررسی راهکارهای برخورد با مجرمان جرایم خشن و سارقان مسلح» با حضور مسئولان فراجا و متولیان سایر بخش‌های ذی‌صلاح، اظهار داشت: این افراد باید بدانند که جامعه ما جای ایجاد ناامنی نیست؛ بر همین اساس، ضابطان و نیروی انتظامی برای شناسایی و دستگیری هر چه سریع‌تر مرتکبان جرایم خشن، تیم‌های ویژه‌ تشکیل دهند و مسئولان ذی‌ربط قضایی نیز مطابق با ضوابط قانونی، هر چه سریع‌تر به پرونده‌های جرایم و سرقت‌های خشن رسیدگی کنند و برای سارقان خشن، وفق مقررات قانونی، مجازات‌های بازدارنده درنظر بگیرند تا عبرتی برای دیگران برای عدم تکرار این قبیل مسائل باشد. 

قدردانی مخبر از اقدامات یک‌ساله وزارت اطلاعات

معاون اول رئیس جمهور با حضور در وزارت اطلاعات و دیدار با وزیر، معاونین و مدیران کل این وزارتخانه، از اقدامات یک‌ساله وزیر و مجموعه وزارت اطلاعات تقدیر و تشکر کرد و گفت: نقش وزارت اطلاعات بر اجرایی کردن منویات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نقشی بی بدیل است. مخبر که به مناسبت بزرگداشت هفته دولت در جمع مدیران وزارت اطلاعات حضور یافته بود، اقدامات وزارت اطلاعات در مبارزه با مفاسد اقتصادی، مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب، نفوذ و مبارزه با رژیم صهیونیستی را برجسته و قابل تقدیر توصیف کرد و بر استمرار این اقدامات تأکید نمود.
معاون اول رئیس جمهور با تشریح برنامه‌های اقتصادی و اقدامات دولت انقلابی برای ارتقای سطح معیشتی مردم، تصریح کرد: خنثی سازی تحریم‌ها از ابتدای استقرار دولت در دستور کار قرار داشت تا با این راهبرد، تحریم‌ها را کم اثر کنیم. وی با اشاره به شرایط زمان تحویل دولت، به انجام برخی از اقدامات زیرساختی در چهارچوب سند تحول دولت مردمی و انقلابی اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف تلاش برای بهبود شرایط ادامه دارد. در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب، وزیر اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از اقدامات یک‌ساله وزارت اطلاعات گفت: این وزارتخانه براساس سند تحول دولت مردمی و انقلابی اهتمام لازم را جهت همراهی با دولت برای اجرایی شدن برنامه‌ها در دستور کار دارد و در راستای توسعه اطلاعات مردم پایه، مقابله جدی با فساد و نفوذ و تأمین امنیت پایدار با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، اقدامات مؤثری صورت داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7992/2/624853/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها