تشدید اعتراض و اعتصاب در اراضی اشغالی

مقاومت فلسطینی در خیابان ها و زندان های صهیونیستی


فائزه سادات یوسفی/ این روزها اراضی اشغالی شاهد درگیری‌های مختلفی بین نظامیان رژیم صهیونیستی و نیروهای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی است. به موازات آن تنش و اعتصاب در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز به منظور اعتراض به شرایط زندان‌ها بالا گرفته است.
به گزارش الجزیره، دادگاه نظامی سرزمین های اشغالی رسیدگی به پرونده بسام السعدی را به روز چهارشنبه آینده موکول کرده است، این در حالی است که اسرای فلسطینی تصمیم گرفتند اعتراضات خود را علیه مدیریت زندان‌های اسرائیل تشدید کنند. آزادی بسام السعدی و العواوده یکی از شروط آتش‌بس میان جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی در پی حمله به غزه در ماه گذشته بوده است. بسام السعدی در پی یورش رژیم اسرائیل به شمال کرانه باختری اشغالی دستگیر شد. این رژیم با زیر پا گذاشتن شروط، عملاً آتش‌بس را به بن‌بست رساند و حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی تشدید کرد. این در حالی است که وکیل خلیل العواوده از وضعیت بسیار وخیم او خبر داد. در همین راستا اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که او بدون هرگونه اتهامی در بازداشت به سر می‌برد و اکنون با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و در صورتی که تفهیم اتهام نشود، باید سریعاً آزاد شود. اعتصاب غذا و موضوع اسرا همواره از موارد حساسیت‌برانگیز برای اروپایی‌ها بوده است.
از سویی، اعتصابات زندانیان فلسطینی برای اعتراض به بازداشت خود و سرکوب و آزار مأموران رژیم، روند افزایشی به خود گرفته است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باشگاه زندانیان فلسطین اعلام کرده در صورت عدم تحقق مطالبات زندانیان تعداد اعتصاب‌کننده‌ها به هزار زندانی خواهد رسید. در ادامه اعتصابات روز گذشته ده‌ها فلسطینی با تجمع در مقابل مقر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، حمایت خود از اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را اعلام کرده و خواستار آزادی آنها شدند.
 تداوم حملات به کرانه باختری
در حالی که اعتراض‌ها به وضعیت اسرای فلسطینی ادامه دارد، خبرگزاری آناتولی نیز در گزارشی اعلام کرد، روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به مناطق مختلفی در کرانه باختری 9 فلسطینی را زخمی کردند. 
در عملیات مشابه در چند روز گذشته نیز نظامیان رژیم 5 فلسطینی دیگر را زخمی کرده بودند. نیروهای مقاومت فلسطین نیز در واکنش به حمله به پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی نابلس و جنین خبر دادند. پایگاه خبری معا فلسطین گزارش داد، به دنبال وقوع تیراندازی در کرانه باختری، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی حضور گسترده‌ای در این منطقه پیدا کردند و به دنبال عاملان تیراندازی هستند.
این در حالی است که دیدار سید حسن نصرالله و رهبران حماس در این برهه زمانی از هم‌افزایی جبهه مقاومت در برابر رژیم و اثباتی بر تحکیم وحدت بین گروه‌های مختلف مقاومت به رغم خبرسازی‌های اخیر علیه آن، خبر داد.
به نظر می‌‌رسد لاپید، نخست وزیر پیش‌برد امور رژیم صهیونیستی برای توقف حملات موشکی جنبش جهاد اسلامی و هراس از ادامه آن، با میانجیگری مصر به دنبال آتش‌بس بوده و این بار سعی می‌‌کند با زیر پا گذاشتن شروط آتش‌بس و تشدید حملات، نمایشی از غلبه بر ضعف درونی خود اجرا کرده و با این اقدامات رضایت مردم سرزمین‌های اشغالی را برای انتخابات پیش رو کسب کند، چرا که هم برای غلبه بر محبوبیت نتانیاهو و هم برای انحراف افکارعمومی از بحران‌های درونی رژیم نیاز به دستاوردهای جنگی دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7992/4/624862/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها