دیگه چه خبر؟


رستم قاسمی در بیمارستان بستری شد

 خبر اول اینکه، سخنگوی دولت به دنبال بستری شدن رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در یکی از بیمارستان‌های تهران ضمن عیادت از وی در جریان آخرین وضعیت سلامتی و روند درمان او قرار گرفت. در پی بروز حادثه وی تحت عمل جراحی دیسک کمر قرار گرفته است.

فرانسه، بزرگ‌ترین مزاحم مذاکرات

 خبر دیگر اینکه، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه فناوری هسته‌ای گفت: دشمنان با غوغاسالاری می‌خواهند وجاهت و صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را زیر سؤال ببرند.
به گزارش تسنیم محمد اسلامی روز گذشته و در دیدار نماینده ولی‌فقیه لرستان با اشاره به اینکه چرخه سوخت دست‌ساز است و با آن می‌توان بدون وابستگی کار را پیش برد، عنوان کرد: چرخه سوخت در انحصار و سلطه ابرقدرت‌هاست و دعوا با ایران هم برای همین موضوع است.اسلامی با اشاره به اینکه آژانس انرژی اتمی باید نظارت کرده تا مواد انحرافی نباشد، گفت: اگر جایی یک کلمه و یک خبر از انحراف باشد، همه روی همان نقطه هجوم می‌آورند، چون موضوع هسته‌ای ایران حساسیت دارد و روی ما بیشتر تحریک می‌کنند. اسرائیلی‌ها روزانه در مورد انرژی اتمی ایران صحبت می‌کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به نقش منفی اروپایی‌ها درباره صنعت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و بیان اینکه فرانسوی‌ها بیشترین ظلم را در طول تاریخ در قضیه هسته‌ای به ایران کردند، عنوان کرد: این کشور یک میلیارد دلار از پول ما را گرفته تا روی چرخه سوخت هسته‌ای سرمایه‌گذاری کند، اما به ما گفتند شرکت تأسیس کنید و هر وقت سوخت خواستید ما به شما سوخت می‌دهیم. بعد از ۵۰ سال هیچ چیزی دست ما را نگرفته و سودی برای ما نداشته است. بیشترین مزاحمت را هم فرانسه در مذاکرات هسته‌ای روی چرخه سوخت هسته‌ای داشته است.

سینه‌خیز امریکایی‌ها در خصوص محتوای توافق احتمالی

 دست آخر اینکه، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفته است نسبت به دو هفته قبل ایران و امریکا به توافق نزدیک‌تر شده‌اند. وی البته در ادامه مدعی شده که این اتفاق به خاطر آمادگی تهران برای چشم‌پوشی از بعضی از خواسته‌هایش رخ داده است. این ادعا درحالی است که ایالات متحده تلاش دارد از هم‌اکنون برای توافق احتمالی دستاوردتراشی نماید و منتقدان و مخالفان خود را اقناع نماید. امریکایی‌ها تلاش دارند از هم‌اکنون و پیش از منتشر شدن متن توافق دستاوردتراشی کرده و ادعا نمایند که ایران از خواسته‌های خود عقب‌نشینی کرده و آنها پیروز میز مذاکرات بوده‌اند. غافل از آنکه متن توافق نشان خواهد داد که آیا امریکایی‌ها به هدف خود یعنی «توافق گسترده‌تر و طولانی‌تر» دست یافته‌اند یا ایرانی‌ها به خواسته‌های خود در رفع تحریم‌‌ها، دریافت تضامین ذاتی، سیاسی، اقتصادی و فرایند راستی‌آزمایی تعهدات ایالات متحده رسیده‌اند و این کشور را به عقب رانده‌اند!

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7992/5/624868/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها