مشکل کاغذ در کوتاه مدت حل شد


بیژن مقدم مدیر مسئول سایت «الف» با اشاره به بحران کاغذ که رسانه‌ها طی سال‌های اخیر با آن مواجه بودند، به «ایران»گفت: معاونت مطبوعاتی در دوره جدید و در مدت کوتاهی تا حدودی توانست این بحران را مدیریت و مشکلات موجود را در این زمینه حل کند. بیژن مقدم همچنین اظهار داشت: معاونت مطبوعاتی در تلاش برای شناسنامه دار کردن رسانه‌ها هم مقدماتی فراهم کرده است و امیدوارم با وجود تأکید و پافشاری که مسئولان امر بر قانون‌مداری رسانه‌ها دارند، بتوان با کمک رسانه‌ها این مسیر را نیز ان شاءالله با موفقیت به پیش برد. به گفته وی، مقدمه توجه و ارتقای همه رسانه‌ها چه آن‌هایی که مثل خبرگزاری‌ها مجوز دارند و چه سایت‌های خبری که فاقد مجوزند و ممکن است از بسیاری از اصول حرفه‌ای یا قانونی هم بعضاً برخوردار نباشند این است که در گام اول دارای هویت و شناسنامه شوند.
مقدم درادامه، مسأله دیگر را پالایش خبرگزاری‌هایی عنوان کرد که طی سال‌های گذشته مجوز فعالیت گرفته‌اند. او در این رابطه گفت: در ایران بیش از 40 خبرگزاری مجوز فعالیت دارند، در حالی که در دنیا چنین نیست. اینها نه کارکردها و ساختارهای یک خبرگزاری و نه حتی توان کار و رسیدن به آن نقطه را جز استفاده از عنوان خبرگزاری  دارند. بنا براین باید مورد بررسی قرار بگیرند تا تغییر وضعیت داده شود و ما نیز از این کثرت استفاده از نام خبرگزاری که یک اقدام غیرحرفه‌ای است نجات پیدا کنیم.
این فعال رسانه‌ای، بهره‌مندی پایگاه‌های خبری از آگهی‌های دولتی را یکی از مطالباتی عنوان کرد که طی چند سال اخیر از سوی مدیران رسانه‌های آنلاین در حال پیگیری است و با اشاره به اینکه در گذشته و البته شاید همین الان، روال به این صورت بوده که آگهی‌های دولتی عمدتاً به روزنامه‌ها از طریق ارشاد تعلق می‌گرفته و توزیع می‌شود، افزود: بارها در دولت گذشته این موضوع توسط مدیران پایگاه‌های خبری مطرح، پیگیری و قول و وعده‌هایی هم داده شد اما صورت عمل به خود نگرفت.
وی خاطرنشان کرد: طبق شنیده‌ها در مجموعه جدید، اقداماتی در این زمینه صورت گرفته ،ولی هنوز اجرایی و عملیاتی نشده که یکی از اقدامات مؤثر جهت رونق‌بخشی و تقویت اقتصادی این رسانه‌ها تخصیص آگهی‌های دولتی است. مقدم در ادامه تصویب لایحه نظام جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی را یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در دولت سیزدهم دانست و با اشاره به اینکه عملکرد معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در کمتر از یکسال گذشته مثبت و رو به جلو بوده است، ابراز امیدواری کرد همه سیاستگذاران و فعالان رسانه‌ای دست در دست هم در جهت رشد و شکوفایی مطبوعات و رسانه‌ها تلاش کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7992/19/624876/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها