یک‌بار دیگر دانش‌آموزان یک مدرسه در افغانستان قربانی تروریسم شدند

انفجار در مدرسه دینی سمنگان


دانش‌آموزان افغان یک‌بار دیگر هدف حملات کور تروریست‌ها قرار گرفتند. در انفجاری که صبح امروز در یک مدرسه دینی در ولایت سمنگان رخ داد، ده‌ها کودک جان باخته و شمار زیادی از آنان زخمی شدند.
به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، عمادالله مهاجر، سخنگوی والی سمنگان اعلام کرده است، انفجار ساعت 12 و 45 دقیقه به وقت محلی در داخل مدرسه دینی الجهاد در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان رخ داد. به گفته او در این مدرسه تنها پسران تحصیل می‌کردند. بنا بر گزارش این شبکه 15 دانش‌آموز در جریان این انفجار جان باختند و 20 نفر زخمی شدند. با این حال گزارش سایت خبرگزاری خامه پرس، برخی منابع بیمارستانی اعلام کرده‌اند، شمار کودکان کشته شده در انفجار تا عصر امروز به 35 نفر رسید. این خبرگزاری شمار زخمی‌ها را هم 23 نفر اعلام کرده است. به گزارش الجزیره، پزشک یکی از بیمارستان‌هایی که کودکان مجروح در آن بستری بودند گفته است، تمامی قربانیان کودک هستند.
همان‌طور که درباره تعداد قربانیان این انفجار اختلاف نظرهایی وجود داشت، درباره علت انفجار نیز نقل قول‌های مختلفی منتشر می‌شد. برخی از منابع مدعی بودند، انفجار توسط یک عامل انتحاری انجام شده است اما برخی از منابع نیز اعلام کرند، این انفجار ناشی از کار گذاشته شدن مواد منفجره در این مدرسه بوده است.
اطلاعات نامشخص درباره این انفجار در شرایطی بروز کرد که مقامات دولت طالبان که محل انفجار را مسدود کرده و اجازه عکسبرداری به خبرنگاران نمی‌دادند، حاضر به ارائه توضیح زیادی درباره آن نشدند. حتی منیر رحیمی، سخنگوی پلیس سمنگان در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری آوا، ضمن تأیید وقوع انفجار تأکید کرد، هنوز اطلاعی از جزئیات این انفجار ندارد. تنها عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله افغانستان تأیید کرد که در این انفجار بیش از 10 نفر زخمی شدند. او اعلام کرد: «بازرسان و نیروهای امنیتی ما در حال بررسی این جنایت غیرقابل بخشش و شناسایی عامل یا عاملان آن هستند و آنها را به محکمه خواهند کشاند.
هرچند هیچ‌ کس مسئولیت این انفجار را نپذیرفت اما به‌طور معمول در چند ماه اخیر تمامی انفجارهای مرگباری که در افغانستان رخ داده است، از سوی داعش انجام شده‌اند. مسئولیت برخی از آنها را نیز که اغلب در مدارس، مساجد و اماکن عمومی شهرهای کابل، قندوز، بلخ، قندهار، هرات و ننگرهار انجام شده، این گروه تروریستی پذیرفته است. این در حالی است که در بیش از 14 ماهی که از استیلای طالبان بر افغانستان می‌گذرد، ولایات مختلف افغانستان شاهد ناامنی‌ها، انفجارها و حملات تروریستی گسترده‌ای بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8066/2/635260/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها