دیـــگه چه خبر



جمع آوری بنر جنجالی درباره ظهور و برجام

خبر اول اینکه ، در پی تذکرات مردم متدین زنجان، بنر جنجالی برپاشده مقابل مسجد شهید آیت‌الله دستغیب این شهر پایین کشیده شد. نحوه طراحی این بنر با عکسی از رهبر انقلاب طوری بود که بیننده در نگاه اول تصور می‌کند جمله‌ای که نوشته شده، از مقام معظم رهبری است. در حالی که این طور نبوده و محتوای این بنر، توسط فردی در پایگاه بسیج ۹ شهید دستغیب زنجان چاپ و نصب شده است. روی این بنر عین این عبارت نوشته شده بود: «هر چقدر که برجام ظهور امام زمان (عج) را به تعویق انداخت، تدبیر شگفت انگیز و حماسی اخیر امام خامنه‌ای در مواجهه با امان‌نامه امریکا شمارش معکوس ظهور را به صدا درآورده است. پایگاه بسیج  ۹ شهید دستغیب». خبرنگار ایرناپلاس پس از بررسی متوجه شد این بنر توسط فردی به نام دکتر علیمحمدی که فرمانده این پایگاه است نوشته و پس از چاپ در ابعاد بزرگ در خیابان نصب شده است. با پیگیری بسیار، علیمحمدی پس از بیان نقد‌هایی که به برجام و نتایج آن داشت، گفت: با اینکه حرفش کاملاً قابل دفاع است، از طرف دوستان، مسئولان شهر و نیز سپاه تحت فشار است، ولی همچنان از موضعش دفاع می‌کند.

 تجمع دانشجویی در اعتراض به حکم یک دانشجو

خبر دیگر اینکه ، تعدادی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به صدور حکم 30 ماه حبس برای لیلا حسین زاده، دانشجوی بازداشتی در حوادث دی ماه 96 و همچنین تداوم بازداشت مرضیه امیری دانشجو و خبرنگار بازداشتی در حاشیه تجمع روز کارگر در لابی این دانشکده تجمع کردند. به گزارش جماران، چندی پیش نیز برخی از اساتید این دانشکده در نامه‌ای خطاب به مسئولان خواستار آزادی مرضیه امیری شده بودند.

 نامه اعتراضی توسلی به صدا و سیما

دست آخر اینکه ،در پی نمایش فیلم مستند «راه طی شده» از شبکه مستند سیما، محمد توسلی به رئیس این شبکه نامه نوشت. به گزارش انصاف نیوز، در بخشی از این نامه آمده است که پیش از انقلاب، تنها سه گروه علیه «مشی مسلحانه» موضع آشکار داشتند: دربار، ساواک و روحانیون مرتجع به تعبیر رهبر فقید انقلاب. نه آیت‌الله خمینی و نه استاد مطهری هرگز در دوران پیش از انقلاب، علیه مشی مسلحانه سازمان مجاهدین خلق مخالفتی ابراز نکردند. انتقادات ایشان، صرفاً متمرکز بر مبانی ایدئولوژیک و معرفتی سازمان بود. در خاطرات آقای هاشمی بارها به صراحت قید شده است که تا سال ۱۳۵۴ بسیاری از روحانیون مبارز ایران که بعدها در زمره رهبران روحانی انقلاب قرار گرفتند، حمایت‌های فراوان مالی، تبلیغاتی و سیاسی از مجاهدین اولیه به عمل آورده‌اند.گفتنی است مستند یاد شده در پی اثبات این ادعاست که سازمان مجاهدین خلق از دل نهضت آزادی بیرون آمده و مهندس بازرگان هم حامی و تأییدکننده آنها بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7093/3/515060/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها