تیم مذاکره کننده از ترکیه برگشت؛ هواداران نگران هستند اما مدیرعامل امیدوار

تمدید با ستاره ها در تیم بی سرمربی




سرنوشت نیمکت تیم فوتبال پرسپولیس برای حضور در لیگ نوزدهم همچنان مبهم است و مدیریت باشگاه با چالش‌های زیادی روبه روست. تیم مذاکره کننده پرسپولیس شامل 4 مسئول از این باشگاه صبح دوشنبه برای مذاکره با گزینه‌های مدنظر به ترکیه رفت و چهارشنبه شب بدون نتیجه به ایران بازگشت. از سویی مدیریت باشگاه پس از تمدید قرارداد با مهدی ترابی، شایان مصلح و عقد قرارداد جدید با فرشاد احمدزاده، در فصل نقل و انتقالات فعالیت خاصی نداشته و این موضوع باعث نگرانی بازیکنان، پیشکسوتان و هواداران این تیم شده است.
دستاورد پوچ مدیران در سفر به استانبول
تیم مذاکره کننده شامل ایرج عرب، مهدی محمدنبی، علی رغبتی و امیرعلی حسینی در سفر 48 ساعته به استانبول در لابی هتل «حیات ریجنسی» با گابریل کالدرون آرژانتینی، الکساندر نوری، تاکیس لمونیس از یونان و ماسیمو کاررا ایتالیایی درباره مسائلی مثل برنامه، دستمزد و چشم‌اندازشان به گفت‌وگو نشستند. علاوه بر این 4 مربی، آنته چاچیچ سرمربی سابق تیم ملی کرواسی نیز به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شد و گفت‌وگوها درباره حضور او و دستمزدش ادامه یافت و خبر رسید که این مربی حتی به پرسپولیسی‌ها تخفیف هم داده است. حالا نزدیکان باشگاه می‌گویند که در میان این 5 گزینه کاررا، چاچیچ و لمونیس بیشترین شانس را برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس دارند. نیکولا شیرا، خبرنگار روزنامه گازتا دلواسپورت ایتالیا دیروز مدعی شد که پرسپولیس پیشنهاد قرارداد 2 ساله با سالی دو میلیون یورو به ماسیمو کاررا داده است. همچنین سایت «enikos» یونان خبر داد که پرسپولیس آماده پرداخت 500 هزار یورو به تاکیس لمونیس است. در هر حال قرار است باشگاه پرسپولیس ظرف 48 ساعت آینده سرمربی جدید این تیم را معرفی کند. ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دیروز مقابل ساختمان این باشگاه در جمع خبرنگاران گفت: «مذاکرات بخوبی پیش رفته و نتایج آن را بزودی اعلام می‌کنیم.» جالب اینکه پس از آمدن عرب به باشگاه 4 ایجنت وارد ساختمان باشگاه شدند تا مربیان مدنظر خود را معرفی کنند. البته در این بین بازار شایعات هم داغ است و هنوز هم صحبت‌هایی درخصوص حضور افشین قطبی در پرسپولیس به گوش می‌رسد.
انتقاد از سفر به ترکیه و گزینه‌ها
پس از بازگشت مدیران پرسپولیس از ترکیه برخی از پیشکسوتان باشگاه نسبت به این سفر بی نتیجه واکنش نشان دادند. محمود خوردبین گفت: «مدیران باید پاسخگوی این موضوع باشند که چرا بدون انتخاب سرمربی و دست خالی از استانبول بازگشتند. این بلاتکلیفی همه را در شوک فرو برده است.» مجتبی محرمی هم چنین واکنشی داشت: «متأسفانه ما را به باشگاه جایی که سال‌ها درآن فعالیت کرده و عناوین متعددی کسب کردیم راه نمی‌دهند و این برای ما اصلاً خوب نیست.» او تأکید کرد که چاچیچ بهترین گزینه برای حضور در پرسپولیس است. عباس انصاری فرد، مدیرعامل اسبق این باشگاه نیز گفت: «گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس در حد نام این تیم نیستند و متأسفم که سطح پرهوادارترین تیم آسیا را برخی مدیران تا این حد پایین آورده‌اند.»
شرایط پرسپولیس در نقل و انتقالات
چالش مدیران باشگاه تنها مختص به انتخاب سرمربی نیست چرا که این روزها وضعیت برخی از بازیکنان از جمله بیرانوند و علیپور مشخص نیست. در این میان، یکی از بازیکنانی که تا دیروز وضعیت مبهمی داشت، محمد انصاری، بازیکن با اخلاق این تیم بود که با پیشنهادی از سوی باشگاه تراکتورسازی مواجه شده بود. انصاری بر اساس بندی در قراردادش که در دوران مدیریت حمیدرضا گرشاسبی تنظیم شده، اجازه جدایی بدون قید و شرط از پرسپولیس داشت. او دیروز پس از حضور در باشگاه متنی در اینستاگرامش منتشر کرد که نشان از پیام خداحافظی داشت اما پس از مذاکره مجدد با عرب برای فصل آینده در پرسپولیس ماندنی شد. او پس از تمدید قرارداد یکساله اش با سرخپوشان گفت که الان وقت رفتن از پرسپولیس نیست. نکته حائز اهمیت اینکه مهدی ترابی قراردادش را تمدید کرده اما دیروز وکیل بیرانوند به باشگاه رفت تا در مورد پیشنهادهای رسیده به این دروازه‌بان با ایرج عرب صحبت کند که موفق نشد چون عرب در باشگاه حضور نداشت. بیرانوند گفته تا زمانی که تکلیفش مشخص نشود در تمرینات حاضر نخواهد شد. دیروز، روز شلوغی بود و سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده و سیامک نعمتی نیز به طور جداگانه با حضور در باشگاه پیگیر وضعیت مالی خود شدند.
باشگاه پرسپولیس در شرایطی می‌خواهد در نقل‌ و انتقالات حضور پررنگ داشته باشد که موانعی برای این مهم وجود دارد. عملاً لیست ۱۸ نفره بزرگسالان این تیم پر است و برای جذب بازیکن جدید باید یک بازیکن از فهرست فعلی خارج شود. بعد از اینکه به گفته مسئولان باشگاه نام ماریو بودیمیر از فهرست بزرگسالان خارج شد، فرشاد احمدزاده جذب شد تا جای این بازیکن را در فهرست بزرگسالان بگیرد. با تمام این اوصاف، اولین جلسه تمرین پرسپولیس دیروز زیر نظر کریم باقری و با حضور بازیکنانی چون سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا و محسن ربیع خواه برگزار شد.
نگرانی هواداران و اشک خانم 20 ساله
وضعیت بد پرسپولیس باعث نگرانی هواداران این تیم شده است. البته این موضوع در روزهای گذشته و پس از جدایی برانکو وجود داشت و هواداران خواستار برکناری تمامی اعضای هیأت مدیره بودند. دیروز هم تعدادی از هواداران پرسپولیس مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کرده و خواهان روشن شدن وضعیت سرمربی این تیم شدند. در این میان یک هوادار خانم حدود 20 ساله هم حضور داشت و در حالی که اشک می‌ریخت، خواهان این بود که پرسپولیس به سرنوشت قبل از حضور برانکو در این تیم دچار نشود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7093/15/515072/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها