اخبار




واکنش «ابتکار» به کودک آزاری اخیر در بوشهر:
لطفاً لایحه حمایت از کودکان را زودتر تصویب کنید

در پی کودک آزاری اخیر در بوشهر، معصومه ابتکار با انتشار توییتی به این حادثه واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور در حساب توییتری خود نوشت: «با ایرادات جدید شورای نگهبان، لایحه حمایت کودکان و نوجوانان دوباره به کمیسیون قضایی مجلس برگشته، لطفاً لایحه را زودتر تصویب کنید تا مجریان قانون بتوانند با پشتوانه قوی‌تری با کودک آزاری مقابله کنند. معطلی جایز نیست.»
براساس خبر منتشره، پسر بچه‌ای که مدتی در یک کارواش تحت شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روحی بوده به بیمارستان منتقل شده است. این در حالی است که لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که معاون رئیس جمهوری در توئیت خود به آن اشاره کرده از سال ۸۸ مطرح و میان قوا در دست بررسی بوده و با پیگیری‌های دولت و توجه مجلس پس از ۱۰ سال در مرداد ماه ۹۷ با اکثریت مطلق آرا به تصویب نمایندگان رسید، اما شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد دانست و لایحه جهت اصلاح به کمیسیون قضایی ارجاع شد.

نگران ۳ شیفته شدن برخی مدارس هستیم

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه نگران سه‌ شیفته شدن برخی مدارس هستیم، گفت: بیشترین مدارس غیرمستحکم در استان تهران قرار دارند.
 علی شهری با بیان این مطلب به تسنیم ، اظهار‌ کرد: در برخی شهرستان‌ها چون تراکم دانش‌آموزان افزایش یافته است، دیگر حتی جای نفس کشیدن در مدارس نیست! بنابراین نگران سه‌شیفته شدن برخی مدارس هستیم. در شهرستان‌هایی مانند شهرقدس و بهارستان، تراکم دانش‌آموزی بسیار بالاست و امیدواریم در ساماندهی فضاهای آموزشی و استفاده بهینه، سه‌شیفته شدن مدارس اتفاق نیفتد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: آمار مدارس دوشیفته به طور قابل توجهی افزایش  یافته است؛ میانگین تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس استان تهران حدود 32 نفر و میانگین کشوری 24 نفر است، با افزایش تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس، کیفیت کار معلم نیز دچار آسیب می‌شود و حتی مدارسی را داریم که  تا لب سکوی کلاس درس، دانش‌آموزان نشسته‌اند و امکان تردد آسان معلم و دانش‌آموزان وجود ندارد. شهری تصریح کرد: بعد از طرح تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور، وضعیت استحکام مدارس از دو سوم غیرمستحکم به یک سوم مستحکم تغییر یافته است با این حال 30 درصد مدارس کشور ناایمن هستند و بیشترین مدارس غیرمستحکم در استان تهران است.

اجرای طرح ترافیک در پنجشنبه‌ها

مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق در روزهای پنجشنبه هم اجرا می‌شود. به گزارش ایسنا، به گفته علی پیرحسین‌لو، در روزهای پنجشنبه، اگرچه همانند سال گذشته طرح ترافیک نداریم ولی در محدوده دوم یا همان زوج یا فرد سابق، طرح کنترل آلودگی هوا برقرار خواهد بود و اجرا می‌شود،  یعنی تردد روز پنجشنبه جزو سهمیه ۲۰ روز هر فصل محاسبه می‌شود و بعد از ۲۰ روز هم مشمول پرداخت عوارض محدوده دوم می‌شود. مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در واقع ترافیک در روزهای  پنجشنبه‌ها  در رینگ دوم کمتر خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7093/14/515114/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها