اخبــــــار




تکمیل ۱۰ پلازای شهر در سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره پرداخت عوارض در حوزه شهری در سال ۹۹ گفت: عوارض را ما در شورا بر اساس تورم در نظر گرفتیم که البته این افزایش باید به کمیته تطبیق برود و دولت هم آن را تأیید کند ولی ما عوارض را غیرنرمال افزایش نداده‌ایم.به‌گزارش مهر، محسن هاشمی در مورد بودجه شهر تهران گفت: بودجه بر اساس افزایش ۲۵ درصدی در نظر گرفته و بسته شده است؛ البته این پیشنهاد شهرداری است. هاشمی افزود: شهردار تهران عمده پول بودجه را برای مترو اختصاص داده که رقمی حدود ۳,۴۰۰ میلیارد تومان بود . وی با بیان اینکه ۱۰ پلازای شهری باید در پایتخت کامل شود، گفت: با افزایش بودجه‌های عمرانی در سال ۹۹ تلاش خواهد شد این موضوع محقق شود .

آغاز پیش ثبت‌نام عتبات نوروزی از امروز

 محمد آزاد معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: پیش ثبت‌نام عتبات نوروزی از امروز (چهارشنبه 16 بهمن ماه) آغاز خواهد شد و متقاضیان تا 25 بهمن فرصت دارند تا به‌نام‌نویسی در سامانه عتبات مبادرت ورزند.  به گزارش فارس همچنین علیرضا رشیدیانٰ رئیس سازمان حج و زیارت نیز  درباره زمان آغاز ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع گفت: نام‌نویسی از دارندگان قبوض اولویت‌های حج تمتع آینده از نهم اسفند ماه آغاز و بزودی قیمت نهایی حج مشخص و اعلام خواهد شد.

سالانه 51 هزار ایرانی بر اثر سرطان می‌میرند

سرطان سالانه جان 51 هزار ایرانی را می‌گیرد این در حالی است که نیمی از سرطان‌ها قابل معالجه و نیمی از سرطان‌ها قابل پیشگیری است. بررسی جزئیات برنامه ملی ثبت سرطان در کشور نشان می‌دهد؛ تعداد کل موارد جدید سرطان در هر سال در ایران 125 هزار نفر است که از این تعداد 53 درصد سرطان‌ها سهم مردان و 47 درصد مربوط به زنان است. سرطان‌های شایع در مردان و زنان ایرانی به ترتیب سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده بزرگ است و نرخ شیوع هر یک به ترتیب ۳۷.۷ در یکصد هزار، ۲۰ در یکصد هزار، ۱۵ در یکصد هزار، 15.2 در یکصد هزار و 13 در یکصد هزار عنوان شده است. گزارش‌های بروز سرطان در ایران حاکی از آن است که بروز سرطان در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ترتیب در مردان و زنان ۱۷۵ و ۱۴۹ نفر و کمتر از متوسط جهانی است. دکتر رضا ملک زادهٰ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفته پویش ملی مبارزه با سرطان برگزار شد، گفت: ۲۵۰ هزار بیمار هم‌اکنون در ایران مبتلا به سرطان هستند. کم بودن تحرک بدنی و چاق شدن از جمله دلایل عمده ابتلا به برخی سرطان‌ها است البته برخی سرطان‌ها جنبه خانوادگی دارند و قاعده این است که زمانی که کسی در خانواده سرطان می‌گیرد بقیه هم مورد آزمایش و مراقبت و درمان‌های ویژه قرار گیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7272/5/535076/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها