ایران برای اتصال شبکه برق به اروپا آمادگی دارد




وزیر نیرو گفت: زیرساخت‌های انرژی ایران در بخش نفت، گاز و برق می‌تواند بستر مناسبی برای انتقال انرژی دریای خزر به آب‌های آزاد باشد.
رضا اردکانیان در پیام ویدیویی به همایش مجازی اروپا-خزر، تصریح کرد: ما آمادگی داریم شبکه برق ایران، به‌عنوان بزرگترین قدرت تولید برق در خاورمیانه را به کشورهای اروپایی وصل کنیم و زمینه تبادل بویژه صادرات برق به‌عنوان یک انرژی سبز را به اروپا فراهم آوریم.
وی اضافه کرد: خوشبختانه توافق‌های اولیه آن به‌عمل آمده و با جدیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
اردکانیان خاطرنشان کرد: در سمت شرق ایران نیز علاوه بر افغانستان و پاکستان، اتصال شبکه برق ایران به کشورهای تاجیکستان و ازبکستان و در ادامه چین و در جنوب شرقی به کشور هند در دست بررسی است.
وی تصریح کرد: با عنایت به نیاز روزافزون منطقه‌ای و جهانی به انرژی و ناکافی بودن سرمایه‌گذاری انجام شده برای تأمین آن در منطقه و همچنین نیاز روز افزون اروپا به انرژی، این حوزه می‌تواند به زمینه‌ای برای همکاری پایدار تبدیل شود.
وزیر نیرو گفت: ایران با داشتن منابع عظیم انرژی فسیلی، انرژی‌های تجدید پذیر و مهم‌تر از همه، نیروی انسانی ماهر، فرصت‌های خوبی را برای همکاری دوجانبه و چندجانبه ارائه می‌دهد.
وی افزود: اروپا می‌تواند با سرمایه‌گذاری در زمینه تولید انرژی در ایران، بخشی از نیاز آتی انرژی خود را به‌صورت پایدار تأمین کند./ پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7459/9/556384/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها