خبرخوان



رونمایی از نظام مالیاتی هوشمند در دولت دوازدهم

رئیس سازمان امور مالیاتی از رونمایی از نسخه اول نظام مالیاتی هوشمند تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: امیدواریم بستری فراهم شود تا در سال آینده تمام اطلاعات مربوط به ثروت، درآمد، معاملات، حقوق و مزایای همه مؤدیان کشور در اختیار این سازمان قرار گیرد.
امیدعلی پارسا نظام مالیاتی هوشمند را نخستین اولویت این سازمان در سال‌جاری دانست و با توصیف آن با عناوین نظام مالیاتی مطلوب و ایده‌آل، گفت: نظام مالیاتی هوشمند، نظامی است که می‌تواند از هر شهروند متناسب با ثروت، درآمد و مصرفش به راحت‌ترین و آسان‌ترین شیوه ممکن، مالیات اخذ کند.
وی نظام مالیاتی ایران را در حال‌گذار از سیستم مالیاتی سنتی به مدرن توصیف و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان این دولت نسخه اول نظام مالیاتی هوشمند رونمایی شود و بستر و زیرساختی فراهم کنیم تا در سال آینده تمام اطلاعات مربوط به ثروت، درآمد، مصرف، معاملات، حقوق، دریافتی، مزایا و غیره همه مؤدیان کشور به‌صورت پاک و قابل اعتماد در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داشته باشد. البته قاعدتاً تکمیل این نظام مشابه همه کشورهای دیگر سه تا چهار سال به‌طول خواهد انجامید.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درباره بسترهای لازم برای تحقق نظام مالیاتی هوشمند توضیح داد: گام اول تحقق این امر، الکترونیکی کردن فرآیند اخذ مالیات بود که امروز این مهم انجام شده و در حال بهره‌برداری است. اما در ادامه باید تمام اطلاعات واقعی مربوط به درآمد، ثروت و مصرف که در جامعه تولید می‌شود، مانند همه خرید و فروش‌ها، تمامی معاملات کشور و غیره، طبق قانون در اختیار سازمان مالیاتی قرار بگیرد.
وی افزود: هم اکنون بستر سخت افزاری و نرم افزاری بسیار سنگینی برای بهره برداری از نظام هوشمند مالیاتی تدارک دیده شده و طی بیش از ۳۰ جلسه مشخص فنی راجع به این بسترها تبادل نظر صورت گرفته است. پارسا همچنین به موانع پیشرفت این مسیر اشاره داشت و توضیح داد: سازمان امور مالیاتی از حدود ۸۸ دستگاه اجرایی اطلاعات می‌گیرد که از این میان ۴۴ دستگاه همکاری خوبی با ما دارند، اما از همکاری ۱۲ دستگاه راضی نیستیم. ما این دستگاه‌ها را به دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی معرفی کرده‌ایم، همچنین خزانه هم جلوی تخصیص بودجه آنها را گرفته است. چند موردی نیز به قوه قضائیه معرفی شده‌اند./ایرنا

کالاهای رسوب شده ۳ ماهه ترخیص می‌شوند

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: مهلت رفع تعهد واردات همه کالاهای باقی‌مانده در گمرکات از زمان تأمین ارز، سه ماه در نظر گرفته شده و موارد استثناء توسط وزارت صنعت، بررسی و برای تمدید مهلت به بانک مرکزی اعلام می‌شود.
مهرداد جمال ارونقی افزود: مقرر شده در مدت ۴۵ روز پس از تخصیص ارز، کل کالا از گمرک ترخیص قطعی و رفع تعهد واردات انجام شود. به‌گفته وی، مقرر شد معادل ریالی ارز تخصیص یافته توسط بازرگان به بانک عامل پس‌از تخصیص ارز واریز شود و بانک عامل و بانک مرکزی، به محض دریافت فهرست اشاره شده اقدام به تخصیص ارز کرده و پس از ارائه اسناد به بانک عامل، اقدام به ثبت برات بدون تعهد و صدور اعلامیه تأمین ارز خواهد کرد. وی اظهارداشت: در صورتی که در زمان ۴۵ روزه یاد شده، کالا مشمول ارز با نرخ ترجیحی باشد، نرخ ارز ترجیحی توسط بانک مرکزی تضمین می‌شود./گمرک

تمدید مهلت تکمیل مدارک طرح ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی از تمدید مهلت تکمیل مدارک متقاضیان طرح ملی مسکن تا پایان مهرماه امسال خبر داد و گفت: این مهلت تمدید نخواهد شد. محمود محمودزاده اظهار کرد: با توجه به این‌که در برخی استان‌ها به دلایلی برای متقاضیان طرح ملی مسکن پیامک دریافت نکرده‌اند، مهلت تکمیل مدارک تا پایان مهرماه امسال تمدید شده است.
وی افزود: بر این اساس در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت، متقاضیان برای تکمیل مدارک و پیگیری آن به ادارات راه و شهرسازی استان‌ها مراجعه کنند.  وی ادامه داد: در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت متقاضیان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در شهرهای جدید نیز به شرکت‌های عمران سراسر کشور مراجعه کنند./تسنیم


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7459/9/556385/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها