اخبار



چین شهر هوشمند «ضد کرونا» می‌سازد

چین در حال ساخت شهر هوشمند جدید «ضد کووید19» با منطقه‌ای خودکفا است که با هدف فراهم کردن زندگی آسان‌تر برای افراد در صورت وقوع و تداوم وخامت همه‌گیری طراحی شده است.
به گزارش مهر، این منطقه مسکونی بخشی از ناحیه جدید شیانگان، کلانشهری در نزدیکی پکن است که مساحتی بسیار بیشتر از لندن دارد. امکانات پیشرفته این منطقه مثل تراس‌های بزرگ‌تر، چاپگرهای سه بعدی و گلخانه‌های اشتراکی آن به ساکنان این امکان را می‌دهد تا در قرنطینه‌های احتمالی آینده زندگی راحت‌تری داشته باشند. به‌گفته معمار ارشد این پروژه، این مجموعه که در استان هبی قرار دارد، قرار است دارای ساختمان‌های چوبی، مزرعه‌های پشت بامی و انرژی تجدیدپذیر باشد.
این مجموعه همچنین شامل تراس‌های مناسب برای پهپادها و فضاهای وسیعی است که وقتی افراد قرار باشد از خانه کار کنند، نیاز آنها به فضای بیشتر را برطرف می‌کنند. شرکت مستقر در بارسلونا
«Guallart Architects» ماه پیش در مسابقه طراحی این شهرک در شیانگان برنده شد. شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین این پروژه را به‌عنوان «استانداردی جدید در دوره پساکرونا» مطرح کرده که می‌توان آن را در مکان‌های دیگر هم اجرا کرد. به‌گفته این شرکت معماری، این پروژه پیشنهادی ساکنان را قادر می‌سازد منابع مورد نیازشان را در همان محل تولید کنند و همه امکانات را «حتی در دوره قرنطینه» نیز فراهم می‌کند.

  صنعت کشتیرانی زیر حملات سایبری

صنعت کشتیرانی جهان در کمتر از یک هفته برای دومین بار هدف حمله سایبری قرار گرفت که نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن زنجیره تأمین را در شرایط بغرنج فعلی برانگیخت.
به‌گزارش ایسنا، سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) که آژانسی وابسته به سازمان ملل متحد و مسئول ساماندهی صنعت کشتیرانی است، در بیانیه‌ای اعلام کرد با حمله سایبری پیشرفته‌ای علیه سیستم‌های IT خود روبه‌رو شده است. شماری از خدمات مبتنی بر وب این نهاد در حال حاضر قابل دسترس نیست و این رخنه روی فعالیت وب سایت عمومی و سیستم‌های داخلی سازمان بین‌المللی کشتیرانی تأثیر گذاشته است.
پیش از این شرکت CMA CGM SA که چهارمین خط کانتینری بزرگ جهان از نظر ظرفیت است، اعلام کرده بود به سیستم‌های اطلاعاتش رخنه شده است. این شرکت مستقر در مارسی فرانسه اعلام کرد، دفاترش بتدریج به شبکه متصل می‌شوند با این حال احیای سیستم‌هایش زمان می‌برد.  صنعت کشتیرانی در سال‌های اخیر با مجموعه‌ای از حوادث سایبری روبه‌رو شده است که بزرگ‌ترین مورد رخنه به شرکت A.P. Moller-Maersk و هزینه ۳۰۰ میلیون دلاری آن برای این شرکت در سال ۲۰۱۷ بود.
اگرچه هنوز مشخص نیست حملات اخیر برای تجارت جهانی یک حادثه جزئی است یا آسیب‌های گسترده‌ای را به‌همراه خواهد داشت اما کارشناسان لجستیک هشدار دادند که تهدیدهای سایبری موانع و مشکلاتی در کوتاه مدت ایجاد خواهند کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7459/17/556401/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها