دیگه چه خبر




سفر سفیر انگلیس به یزد گردشگری است

   خبر اول اینکه،  رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد در واکنش به برخی انتقادها و اعتراض‌ها نسبت به سفر سفیران انگلیس و دانمارک به استان یزد تأکید کرد سفر سفیران انگلیس و دانمارک به این استان کاملاً گردشگری است و بدون دعوت مقامات رسمی صورت می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حمیدرضا سالک گفت: سفیران کشورهای خارجی در ایام تعطیلات خواستار سفر به مناطق مختلف کشور هستند و این یک مسأله طبیعی به شمار می‌آید. سفر سفیر انگلیس و دانمارک به یزد نیز در این چارچوب بوده و به هیچ عنوان سفر رسمی نیست و به دعوت مقامی صورت نگرفته است.
وی افزود: سفیران درخواست سفر به مناطق مختلف را به وزارت خارجه اعلام می‌کنند و این وزارت نیز نظر خود را اعلام می‌کند و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، سفر نیز بی مانع است. به گفته وی سفر سفیر انگلیس و دانمارک به یزد از چند روز پیش درخواست شده و ما این مسأله را به اطلاع مسئولان استان رسانده بودیم.
سالک افزود: آنها به همراه همسران خود به استان یزد سفر می‌کنند و در این سفر نیز راهنمای گردشگر همراه‌شان خواهد بود و اماکن گردشگری را به آنان معرفی می‌کند. با توجه به اینکه یزد در سال 2017 به عنوان شهر جهانی معرفی شده است سفیران و کارمندان سفارتخانه‌های خارجی تمایل دارند از این شهر بازدید کنند. گفتنی است چند تشکل دانشجویی و امام جمعه موقت میبد در بیانیه‌هایی نسبت به سفر سفیر انگلیس اعتراض کرده اند.

تخریب دو خانه روستایی بر اثر برخورد خمپاره جنگ قره باغ

  خبر دیگر اینکه، فرماندار شهرستان خداآفرین از تخریب دو واحد مسکونی بر اثر اصابت خمپاره به روستایی در این شهرستان خبر داد. وی از جراحت بسیار جزئی یک کودک شش ساله در این حادثه خبر داد و گفت: این کودک به مرکز درمانی منتقل شد و می‌توان گفت خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته است.
علی امیری‌راد در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به دنبال درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ساعت ۱۲ ظهر پنجشنبه، پنج  گلوله کاتیوشا به روستای «پرویزخانلو» در شهرستان «خداآفرین» اصابت کرد.
امیری‌راد در پایان سخنانش با اشاره به اینکه جزئیات حادثه به استانداری، معاونت سیاسی امنیتی استاندار و شورای تأمین استان اطلاع داده شده است، گفت: فرمانده تیپ مرند، ارتش و سپاه در منطقه حضور دارند و در حال بررسی هستند.

کرونا نتیجه گناهان خود ماست

  شنیدیم که، حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: باورم این است که این کرونا، بلای خدا و نتیجه گناهان خود ماست. از این‌رو در این روزها و شب‌ها باید به این فکر کنیم چه کرده‌ایم که حرم امام حسین(ع) در ایام اربعین به روی ما بسته شده است؟
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و در جمع عزاداران حسینی گفت: اگر ما بخواهیم به افراد بی‌اعتنای به دین و شرع، رأی دهیم قطعاً در پیشگاه خداوند مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم. دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: سپردن مسئولیت‌های مهم به افراد در انتخابات به ما سپرده شده است و باید از خود سؤال کنیم که آیا در واگذاری امانت‌های مختلف به افراد دقت لازم را داشته و داریم یا خیر.
وی با توصیه به اینکه انسان اجازه هر نوع به دست آوردن و مصرف را در دنیا ندارد، اضافه کرد: می‌بینیم که امروز «رِبا» دنیا را به لجنزار تبدیل کرده و روز به روز فاصله طبقاتی را بیشتر می‌کند که البته همه اینها به دلیل عدم توجه بشر به دستورات الهی یعنی تجاوز نکردن از حقوق خود و عدم تجاوز به حقوق دیگران است.

نگرانی عارف از وضعیت فعالان مدنی در زندان

  دست آخر اینکه،  رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند، تأکید کرد: برخی اخباری که از وخامت وضعیت جسمانی فعالان مدنی که در زندان به سر می‌برند بویژه زنان زندانی شنیده می‌شود، نگران‌کننده است و درخواست من از مسئولان این است که اجازه ندهند با برخوردهای سلیقه‌ای با فعالان مدنی حقوق شهروندی آنان نادیده گرفته شود.
به گزارش ایسنا به نقل از امیدنامه، محمدرضا عارف در نشست مشترک هیأت مدیره بنیاد امید ایرانیان با رؤسای استانی این بنیاد که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، بابیان اینکه توجه و رعایت حقوق شهروندی از دغدغه‌های جدی اعضای بنیاد امید ایرانیان است، خاطرنشان کرد: همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند و این موضوع تنها در شعار کفایت نمی‌کند باید در عمل حق‌وحقوق آحاد شهروندان محترم دانسته شود البته که قوه قضائیه به عنوان نهادی که صیانت از حقوق شهروندی از وظایف ذاتی آن است باید بیش از دیگر نهادها در پاسداری از حقوق شهروندی پیشتاز باشد.
رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین راه پایان دادن به منازعات سیاسی در کشور را گفت‌و‌گوی ملی با همه جریان‌های سیاسی و نهادهای داخل نظام در چارچوب قانون اساسی دانست و بر ضرورت رسیدن به حکمرانی خوب با استفاده از جذب نخبگان و فرهیختگان کشور بویژه جوانان
تأکید کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7459/3/556453/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها