ایران در ایران



تلفات انبوه پرندگان وحشی در کنارک

زاهدان - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تیم کارشناسی محیط زیست در محل تلف شدن پرندگان وحشی در حال بررسی است. وحید پورمردان بیان کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر تلفات پرندگان در حوالی روستای گنجک بخش زرآباد شهرستان کنارک، تیم کارشناسی این اداره به اتفاق تیم کارشناسی اداره دامپزشکی در منطقه حضور یافته و بررسی میدانی موضوع بلافاصله شروع شد.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه لاشه بیش از ۱۰۰۰ قطعه پرنده از نوع یاکریم و قمری در سطح اراضی اطراف روستای گنجک مشاهده شد. پورمردان ادامه داد: تعدادی از پرندگان تلف شده دارای علائم ظاهری شبیه اسهال، اختلالات تنفسی، عصبی – گوارشی و چینه دان حاوی آب فراوان بودند. مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: تعدادی از لاشه‌های موجود توسط دامپزشک همراه کالبدگشایی شد که پرخونی در ناحیه دستگاه گوارش و روده‌ها مشهود بود.
پورمردان توضیح داد: نمونه‌برداری از پرندگان شامل سرم خون، بافت ریه‌ها و غدد لنفاوی جهت بررسی علل احتمالی تلفات انجام و جهت آزمایش به اداره کل دامپزشکی استان برای مشخص شدن علت دقیق این تلفات ارسال شد و لاشه‌های مشاهده شده جمع‌آوری و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی دفن شدند.

خانه باقرخان سالار ملی مرمت می‌شود

تبریز- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز از مرمت خانه تاریخی منتسب به باقرخان سالار ملی توسط شهرداری خبر داد.  شکور اکبرنژاد، در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز افزود: سالار ملی در دوره انقلاب مشروطه در محدوده وسیعی از محله موسوم به «خیابان»(خیـــــــاوان)تبریز سنگربندی و مبارزه می‌کرد.  وی اظهار کرد: بر این اساس نیز محل‌های متفاوتی به عنوان خانه باقرخان سالار ملی مطرح بوده که امروز یکی از آنها در محله «خیابان» موجود است.  
رئیس کمیسیون شورای شهر تبریز اضافه کرد: با توجه به اینکه خانه تاریخی فعلی منتسب به سالار ملی آسیب دیده و بخش‌هایی از آن تخریب شده، پس از انجام اقدامات مرمتی نسبت به ثبت آن اقدام می‌شود. پیش از این مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرده بود که با تعامل این اداره کل و شهرداری تبریز محدوده خانه تاریخی منتسب به باقرخان مشهور به سالار ملی تملک می‎شود. احمد حمزه‌زاده، افزود: در این راستا توافق اولیه با شهرداری کلانشهر تبریز انجام ‌شده و اقدامات لازم از سوی این دستگاه بزودی آغاز خواهد شد. وی هدف اصلی از این توافق را حفظ و حراست از این بنا به ‌عنوان یکی از آثار ماندگار انقلاب مشروطه در تاریخ ایران و آذربایجان اعلام کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7459/6/556464/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها