ایران در ایران




ممنوعیت صید ترال از اول آذرماه به مدت ۲ سال

گروه ایران زمین: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس که چندی قبل از طرح آیش دریا و تصمیم این فراکسیون مبنی بر «تعطیل کردن موقت صید ترال» خبر داده بود، گفت: صید ترال از اول آذرماه به مدت ۲ سال ممنوع شد.  سمیه رفیعی در صفحه رسمی توئیترش نوشت: «پس از پیگیری‌های بی‌وقفه‌ فراکسیون محیط زیست و حمایت‌های بی‌دریغ رئیس محترم مجلس، به لطف خداوند متعال صید ترال  که ضررهای شدیدی به محیط زیست دریا و اقتصاد بومیان زده بود، از اول آذرماه به مدت ۲ سال ممنوع شد. عرض خدا قوت جانانه به همه‌ همکاران متخصصم در این امر.»
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس چندی پیش از طرح آیش (استراحت) دریا و تصمیم این فراکسیون مبنی بر «تعطیل کردن موقت صید ترال» خبر داده بود.

افزایش ۳۷ درصدی قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج -  مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده هایی با شکایت از کادر درمان و قصور پزشکی در مراکز پزشکی قانونی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.
«کامروز امینی» در جمع خبرنگاران افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۳ پرونده قصور پزشکی مطرح بود که پس از بررسی در کمیسیون پزشکی قانونی، ۱۸ پرونده منجربه محکومیت و ۱۵ پرونده منجربه رأی برائت شده اند. وی تصریح کرد: پزشکان عمومی با ۶ پرونده، پرستاران و شاغلان پرستاری با ۴ پرونده و متخصصان زنان و زایمان با ۳ پرونده بیشترین شکایت را در خصوص قصور پزشکی داشتند. مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در مدت مشابه سال قبل ۲۵ پرونده قصور پزشکی در سطح استان داشته ایم که ۱۳ پرونده منجر به رأی محکومیت و ۱۲ پرونده منجر به رأی برائت شده است.
امینی بیان کرد: طی 6 ماهه نخست امسال پرونده هایی با شکایت از کادر درمان و قصور پزشکی در مراکز پزشکی قانونی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

اجرای طرح «روستای بدون بیکار» در مازندران

ساری - طرح روستای بدون بیکار در سه روستای بخش مرکزی  استان مازندران اجرایی شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت: اجرای طرح روستای بدون بیکار در استان به‌صورت پایلوت تا کنون در روستا‌های «وازیک» و «اسکنده» محمودآباد و «ورازان» شهرستان نور اجرایی شد. گل محمدی افزود: در این طرح براساس نقشه بیکاری و ظرفیت هر روستا، سرمایه‌گذاری می‌شود تا نه تنها ظرفیت روستا‌ها تقویت شود، بلکه کاهش بیکاری را نیز شاهد باشیم.
او گفت: در این طرح ابتدا اولویت با تحصیل کردگان و همچنین مشاغل و طرح‌های اقتصادی است که با زیست بوم روستا همخوانی دارد و به طور طبیعی در مازندران کشاورزی، دامداری و تولیدات گلخانه‌ای معمولان اولویت ماست.

چرا سبدهای زباله در کرج غیب می‌شود؟

کرج - معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه برخی از شهروندان توجه چندانی به بیرون گذاشتن زباله رأس ساعت ۹ شب ندارند، گفت: به همین دلیل شهرداری اقدام به حذف سبدهای زباله مقابل واحدهای مسکونی کرده است.
به گزارش ایسنا علی اصغر همتی با اشاره به اجرای طرح حذف سبدهای زباله از درب منزل شهروندان اظهار کرد: برخی از شهروندان توجه چندانی به ساعت مشخص شده برای انتقال زباله به بیرون از منازل خود ندارند و در ساعاتی بجز ۹ شب نسبت به این کار اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: بی‌توجهی به این مسأله باعث شده در ساعات مختلف شبانه روز شاهد انباشت زباله در سبدهای مقابل واحدهای مسکونی باشیم که این امر علاوه بر انتشار آلودگی راه را برای افزایش زباله گردی باز می‌کند.
وی توضیح داد: شهرداری کرج با هدف تلطیف سیمای بصری کوچه و خیابان‌ها از چندی پیش اقدام به حذف سبدهای زباله مقابل واحدهای مسکونی کرده است. این مسئول با اشاره به روش اجرای این طرح گفت: با حذف این سبدها شهروندان باید زباله‌های خود را رأس ساعت ۹ جلوی درب منزل خود بگذارند تا پاکبانان شیفت شب نسبت به جابه جایی و انتقال آنها به سطل‌های مکانیزه ابتدا یا انتهای خیابان اقدام کنند.

استاندار ایلام: اعتبار امور عشایری این استان متناسب با جمعیت نیست

ایلام - استاندار ایلام گفت: اعتبار تخصیصی به حوزه عشایری استان متناسب با جمعیت عشایر نیست و لازم است اعتبارات به نسبت جمعیت و محرومیت استان افزایش یابد.
به‌گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در دیدار با بهرام میراخوری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایری کشور خواستار افزایش اعتبارات امور عشایری استان شد و افزود: استان ایلام بیش از پنج درصد جمعیت عشایری کشور را داراست در حالی که در توزیع اعتبارات و تخصیص بودجه حدود ۲.۵ درصد به استان بودجه اختصاص پیدا کرده است.  ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه در استان ایلام وجود دارد.
پنج درصد جمعیت عشایر و ۶.۵ درصد جمعیت دامی کشور با یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس در استان ایلام قرار دارند.

کلاس‌های آموزش‌ رانندگی البرز تعطیل شد

کرج- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از تعطیلی کلاس‌های آموزش آیین‌نامه رانندگی به‌علت افزیش ابتلا به کرونا در این استان خبرداد.
به‌گزارش ایرنا سرهنگ غلامعلی شرق گفت: این تعطیلی تا پایان هفته آینده ادامه خواهد داشت و چنانچه وضعیت استان البرز همچنان در حالت قرمز باشد تمدید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد که آزمون‌های آیین‌نامه و عملی رانندگی به قوت خود باقی است و به ترتیب حروف الفبا هنرجویان می‌توانند به محل آزمون درمیدان سپاه کرج مراجعه و نسبت به ارائه آزمون اقدام کنند. اکنون
۶۲ آموزشگاه رانندگی دراستان البرز فعال است.
استان البرز از هفته گذشته وارد وضعیت فوق‌العاده و اضطراری کرونا شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7474/6/558117/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها