دیگه چه خبر؟



محکومیت رئیس پیشین هلال احمر به 12 سال حبس

 خبر اول اینکه، علی‌اصغر پیوندی، رئیس پیشین سازمان هلال ‌احمر به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال هلال ‌احمر به تحمل 12 سال حبس محکوم شد. به گزارش تسنیم پیوندی به جرم اختلاس یک و نیم میلیارد تومانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازداشت شده بود. وی همچنین متهم به دریافت 680 میلیون کارانه غیرقانونی، تحصیل نامشروع 40 هزار یورو از سازمان تدارکات هلال احمر و 60 هزار درهم از بیمارستان هلال احمر در دوبی و تصرف غیرمجاز از وجوه هلال احمر بود که علاوه بر 12 سال حبس تعزیری، به انفصال دائم از خدمات دولتی، 74 ضربه شلاق تعزیری، استرداد اموال و پرداخت دو برابر مبلغ اختلاس هم محکوم شد.

بازداشت 4 فعال ارزی مجازی

 خبر دیگر اینکه، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از بازداشت چهار دلال بزرگ ارز در فضای مجازی خبر داد و گفت: دستگیری اعضای این باند تأثیر فاحشی بر کاهش تقاضای معاملات فردایی و ریزش محسوس قیمت طلا و سکه داشته است. به گزارش تسنیم، سرهنگ علی ولیپور گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: در رصدهای اطلاعاتی در فضای مجازی، مشخص شد که چهار نفر از کاربران فضای مجازی با فعالیت‌های ارزی در فضای مجازی نقش عمده‌ای در تعیین قیمت و گرانی‌ها و نوسانات قیمت ارز دارند که شناسایی و بازداشت آنها در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار گرفت. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این گروه‌ها با تأسیس اتاق‌هایی در فضای مجازی در حوزه معاملات فردایی و کاغذی طلای آب شده و نرخ‌دهی بازار فعالیت دارند.

جریمه یک شرکت امریکایی به اتهام همکاری با ایران

 دست آخر اینکه، وزارت خزانه‌داری امریکا یک شرکت امریکایی را به اتهام آنچه نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط یک زیرمجموعه آن در ترکیه عنوان کرده، جریمه کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری امریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد شرکت «برکشایر هاثاوی» موافقت کرده است به خاطر اتهامات داخلی وارده بر آن مبنی بر این که یک زیر مجموعه ترکیه‌ای این شرکت تخطی «فاحشی» از تحریم‌های امریکا علیه ایران انجام داده است، جریمه ۴/۱۴ میلیون دلاری بپردازد. دفتر کنترل دارایی‌های وزارت امور خارجه امریکا ادعا کرده است که شرکت ایسکار ترکیه ۱۴۴ محموله دریایی ابزارهای برشکاری و قطعات مرتبط را به ارزش ۳۸۳۴۴۳ دلار را از دسامبر سال ۲۰۱۲ تا ژانویه سال ۲۰۱۶ به دو توزیع‌کننده ترکیه‌ای فروخته است و می‌دانست که این محموله‌ها برای فروش به یک توزیع‌کننده در ایران، از جمله به دولت ایران فرستاده خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7474/3/558194/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها