مصرف «شیشه» صعودی شد


 معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با تأکید بر اینکه مسأله موادمخدر بسیار خطرناک‌تر از کروناست، گفت: براساس آمارهای مطرح شده، عامل ۵۵ درصد زندانیان کشور به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم در رابطه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر است.
ناصر اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود اگر می‌خواهیم جامعه ما عاری از اعتیاد باشد، نباید تنها به نیروهای قضایی، انتظامی، اطلاعاتی و نظامی بسنده کنیم. امروز هر فردی باید به نوبه خود تلاش کند و مضرات این مواد خانمانسوز را یادآوری کند تا این موضوع ملکه ذهن انسان‌ها باشد.
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه بیشترین مصرف معتادان در کشور به ترتیب تریاک، حشیش، هروئین و شیشه است، گفت: اما مصرف شیشه صعودی است و اگر درباره آن اطلاع‌رسانی نشود آسیب‌های جدی برای اقشار (جوان و نوجوان) ایجاد می‌کند که در آینده ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی همچنین به تأثیرات موادمخدر بر دیگر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و با استناد بر آمارهای موجود گفت: حدود ۵۵ درصد از جمعیت زندانیان کشور مرتبط با موادمخدر هستند که اعتیاد ، عامل ۶۵ درصد همسر آزاری، ۵۵ درصد طلاق، ۳۰ درصد کودک آزاری، ۲۵ درصد از قتل‌های عمد، ۲۳ درصد نزاع و درگیری‌ها و ۳۰ درصد از جرایم سرقت خرد است. اجرای طرح یاریگران در کشور با حمایت و مشارکت مردم و اقدمات جهادی حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری و مقابله‌ای می‌تواند کشور را از این تهدید خارج و تبدیل به فرصت کند و شاهد کاهش چشمگیر اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در آینده باشیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7521/5/563690/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها