راهی جدید برای خروج پروژه 9 ساله کنارگذر نشتارود از بن بست


نوشهر – مشکل چندین ساله پروژه کنارگذر شهر نشتارود از توابع شهرستان تنکابن با موافقت استاندار مازندران مبنی بر الحاق جاده کنارگذر به بافت شهری رفع شد تا علاوه بر تسریع در روند اجرایی این پروژه، مشکلات ترافیکی این منطقه برطرف شود.
به گزارش ایرنا، با گذشت ۹ سال از آغاز ساخت جاده کنارگذر نشتارود، این پروژه همچنان با مشکلات زیادی رو به رو بود و همین مسأله باعث شده تا روند اجرایی آن به کندی پیش برود و هیچ چشم انداز روشنی هم از آن قابل تصور نیست.
اگر در چند سال گذشته کمبود اعتبار یا نبود معدن برای تأمین مصالح جهت زیرسازی مسیر از جمله مشکلات این پروژه به‌شمار می رفت اما اکنون خرید زمین های واقع در جاده کنارگذر جهت آزادسازی مسیر و عدم اجرای تعهدات شهرداری در قبال مالکان زمین‌ها به چالشی جدی برای این پروژه تبدیل شده است.
در این میان امور اراضی جهاد کشاورزی نیز به جمع معترضان می پیوندد و اعلام می دارد که شهرداری برای آزادسازی مسیر به عرض ۴۰ متر و طول ۶ کیلومتر و حتی ارائه خدمات به مالکان زمین‌های اطراف کنارگذر باید مصوبه کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را اخذ نماید که این اتفاق هم نیفتاد.
با  آنکه زمان به سرعت پیش می رفت اما روند اجرای پروژه کنارگذر بسیار کند بود و نبود اعتبارات لازم نیز نمک به زخم این پروژه می پاشید تا اینکه عمر طرح هادی شهر نشتارود به پایان رسید و مقرر گردید تا طرح جامع شهری جایگزین طرح قبلی شود.
در این مدت تلاش‌های زیادی شد تا جاده کنار گذر نشتارود داخل بافت شهری قرار بگیرد تا شهرداری بتواند به تعهدات خود عمل کند اما موفقیتی حاصل نشد تا اینکه این موضوع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مدیریت استان مازندران مطرح شد و در نهایت تصمیم گیری نهایی به بازدید میدانی استاندار از این پروژه موکول شد.
الحاق جاده کنارگذر به بافت شهری
سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، اتفاق خوبی که همه منتظرش بودند افتاد و کنارگذر نشتارود با موافقت استاندار به بافت شهری الحاق شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن پیرامون آخرین وضعیت این پروژه و تصمیمات گرفته شده گفت : پس از بازدید اخیر استاندار موافقت شد که دو عرض ۳۰ متری به طرح جامع شهر نشتارود اضافه شود تا شهرداری بتواند به تعهدات خود در قبال مالکان زمین های واقع در رینگ شهری عمل نماید. حسن باقری افزود: پروژه کنارگذر شهر نشتارود در سه فاز طراحی شده که پیشرفت فیزیکی هر یک از آنها متفاوت است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تنکابن، باید در دوطرف جاده کنارگذر نشتارود کاربری مناسب تعریف شود تا مثل کمربندی تنکابن بدون کاربری نباشد و هر کس با هر سلیقه ای امکان ساخت و ساز  نداشته باشد.
شهر نشتارود با جمعیتی نزدیک به ۶ هزار نفر در فاصله ۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تنکابن واقع در غرب مازندران قرار دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7521/6/563694/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها