رفع تصرف ۴۳۰۰ هکتار از اراضی ملی در آذربایجان شرقی



تبریز - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ شرقی از آزادسازی ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی از طریق بازگشایی و رفع تصرف حریم رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبر داد.
یوسف غفارزاده افزود: در ۵ سال گذشته ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه توسط کارشناسان دفاتر تخصصی مهندسی رودخانه و رودخانه‌های داخلی مطالعه و پس از اولویت‌بندی و انجام کارهای مقدماتی، اقدام به بازگشایی آنها شد. وی افزود: با تهیه نقشه توپوگرافی، مطالعه تعیین حدود و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های منتهی به دریاچه ارومیه انجام شده است.
غفارزاده اظهار کرد: بازگشایی و رفع تصرف رودخانه‌های تلخه رود (آجی چای) از پایین دست سد شهیدمدنی تبریز تا پیکره آبی دریاچه ارومیه به طول ۸۰ کیلومتر، ۱۷ کیلومتر از رودخانه قلعه چای عجب شیر، ۱۴ کیلومتر از رودخانه مردق چای ملکان، ۸ کیلومتر از رودخانه صوفی چای در مراغه و بناب، ۷ کیلومتر از رودخانه مهرانه رود تبریز، ۴ کیلومتر از رودخانه قره بابای بستان آباد از دیگر طرح‌هایی است که در ۵ سال گذشته اجرا شده است.
وی با بیان اینکه در صورت تأمین منابع مالی تا پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰ کیلومتر دیگر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه بازگشایی و رفع تصرف خواهد شد، یادآوری کرد: برای بازگشایی و رفع تصرف‌های انجام شده در حوضه آبریز دریاچه ارومیه افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7521/6/563695/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها