ایران در ایران



کاروانسرای چهل پایه خراسان جنوبی ثبت ملی می‌شود

بیرجند - معاون‌ میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی گفت: کاروانسرای چهل پایه خراسان جنوبی و مجموعه بنا‌های پیرامون آن در فهرست میراث ملی ثبت می‌شود.
به‌گزارش ایلنا، علی شریعتی منش گفت: این کاروانسرا و مجموعه آثار واجد ارزش آن دارای ویژگی‌های معماری بومی و سنتی مناطق کویری هستند. شریعتی منش افزود: این مجموعه شامل کاروانسرا، آب انبار، پایاب، برج، کوره آجرپزی بوده و هرکدام از این آثار درخور توجه و مطالعه است. وی گفت: این بنا 1600 متر مربع مساحت داشته و بر اساس بررسی‌های باستان شناسی و شواهد معماری به دوره صفویه تعلق دارد. شریعتی منش افزود: اجزای اصلی این اثر شامل سردر و هشتی ورودی، حیاط، برج، اصطبل و طاق نما‌های حیاط می‌شود.

برخورداری آب شرب روستایی گلستان پایین‌تر از میانگین کشوری

گرگان- مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان گفت: درصد برخورداری آب شرب روستایی گلستان پایین‌تر از میانگین کشوری است.
به‌گزارش مهر، بهزاد هرمزی اظهارکرد: از بهمن ماه ۹۸ که کرونا شیوع یافت مردم به مسائل بهداشتی بیشتر توجه کرده و مصرف آب در گلستان ۲۴ الی ۲۷ درصد افزایش یافت. وی با اشاره به تعداد روستاهای فاقد لوله کشی آب، افزود: در حال حاضر ۷۴ روستای گلستان فاقد آب شرب بهداشتی بوده و درصد برخورداری از آب شرب در روستاهای استان ۷۲.۷ درصد است که البته در دولت جاری از ۶۲ درصد به ۷۲ درصد رسیده‌ایم و این رقم در کشور ۷۶ درصد بوده و ۳.۲ درصد عقب هستیم. وی افزود: اغلب روستاهای فاقد آب استان در شمال استان قرار داشته و آنها هیچ گونه منبع آبی ندارند و باید از دیگر نقاط آبرسانی شوند. در کلاله در روستاهای سوار بالا، سوار پایین خالدنبی و غیره به هیچ عنوان منبع آب شیرین ندارند و باید آب را از دیگر نقاط انتقال دهیم. مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان تصریح کرد: برای انتقال آب به این نقاط در سال ۹۸ با اعتبار دو میلیارد تومان لوله خریداری شده و برای تکمیل پروژه سه میلیارد تومان دیگر لازم داریم.

ضرب الاجل مدعی العموم برای رفع مشکل خاموشی جاده شهریار-تهران

شهریار- دادستان عمومی و انقلاب شهریار از ضرب الاجل مدعی العموم به ادارات راهداری و برق برای رفع خاموشی جاده شهریار-تهران خبر داد. به گزارش میزان، حمید عسگری‌پور، دادستان عمومی و انقلاب شهریار خاطرنشان کرد: نبود روشنایی جاده شهریار- تهران همواره باعث وقوع حوادث ناگواری می‌شد؛ لذا با توجه به اهمیت این موضوع، حل معضل در دستور کار مدعی‌العموم قرار گرفت.  وی اظهار کرد: در این خصوص به ادارات متولی بویژه ادارات راهداری و برق ضرب الاجل داده شد تا نسبت به رفع مشکل مذکور و تأمین روشنایی اقدام کنند.

تقسیم شادی زوج جوان سمیرمی به سبک یلدایی

اصفهان - زوج سمیرمی پس از مدت‌ها انتظار برای آغاز زندگی مشترک‌شان و با توجه به شیوع ویروس «کرونا»، هزینه مراسم ازدواج خود را به نیازمندان اختصاص دادند.
به گزارش فارس در آستانه شب یلدا، زوج خیراندیش سمیرمی بعد از دو سال عقد به جای برپایی عروسی با تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی آنها را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در میان نیازمندان و اقشار حاشیه‌ای شهر سمیرم و روستاهای اطراف آن توزیع کردند.‏ ‏ این عروس و داماد خیرخواه به‌خاطر حفظ سلامتی عموم مردم قید برگزاری جشن عروسی را زدند و با کمک‌های خود سنت حسنه کمک به هم‌نوع را در جامعه جاری و ‏ساری کردند.‏  شهرستان سمیرم در رنگ‌بندی قرمز کرونایی بود که با ایجاد محدودیت کرونایی و همکاری ‏مردم شهرستان از جمله این زوج جوان به رنگ نارنجی تبدیل شد.

دادستان بابل دستگیری ۲ عضو شورای شهر را تأیید کرد

ساری - دادستان بابل دستگیری ۲ عضو شورای اسلامی این شهر و یک کارمند شهرداری را تأیید کرد.
 گمانه زنی دستگیری یک عضو شورای شهر بابل در فضای مجازی و محافل مردمی منتشر شده بود. حجت‌الاسلام ملا کریمی عصر پنجشنبه پیام مکتوبی در اختیار رسانه‌ها قرار داد و نوشت: در اجرای سیاست‌های ریاست قوه قضائیه و تأکید رئیس کل دادگستری مازندران در برخورد با مفسدان اقتصادی، این ۲ عضو شورای شهر بابل و کارمند شهرداری دستگیر شده‌اند. وی از افراد دستگیر شده نام نبرد، ولی افزود: پس از جمع‌آوری ادله از حدود سه ماه پیش تاکنون توسط دادستانی و دادیار ویژه رسیدگی کننده به این جرایم، ۲ عضو شورای شهر و یکی از کارمندان شهرداری بابل به اتهام و دریافت رشوه و فساد مالی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) اطلاعات سپاه کربلای مازندران دستگیر شدند.
ملاکریمی نوشت: این پرونده متهم دیگری هم دارد که در حال رسیدگی است. به گزارش ایرنا، این دومین باری است که شورای پنجم بابل با دستگیری اعضایش دچار حاشیه می‌شود. پنج تن از اعضای شورای شهر بابل شهریور ماه سال ۹۷ بر سر پرونده‌ای که عنوان اصلی اش مفاسد اخلاقی بود دستگیر و روانه زندان شده بودند. این پرونده در نهایت با صدور حکم مجرمیت برای تمامی آنها و تأیید حکم در دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور خاتمه یافت و شورای شهر هم با ورود اعضای علی البدل به کارش ادامه داد. شهرستان بابل با حدود ۵۴۰ هزار نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهرستان مازندران به شمار می‌رود. ۲۵۰ هزار نفر از این تعداد جمعیت در شهر بابل سکونت دارند و شورای این شهر هم ۹ عضو دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7521/6/563696/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها