اخبـــــار




تا پایان سال با اپلیکیشن «عدالت همراه»
دادگاه ها آنلاین برگزار می شود

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در مراسم رونمایی از اپلیکیشن «عدالت همراه» از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دادگاه‌های الکترونیکی در کشور تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش مهر، عیسی زارع‌پور در نشست خبری آنلاین با رونمایی از اپلیکیشن «عدالت همراه» در راستای غیرحضوری کردن خدمات و کاهش مراجعات مردم برای دریافت خدمات قوه قضائیه، بر لزوم استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه قضایی کشور تأکید کرد. وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم استفاده حداکثری مردم از ابزارهای فناوری اطلاعات، قوه قضائیه برنامه‌های مدونی را در دستور اجرا دارد، گفت: راه‌اندازی درگاه الکترونیکی قوه قضائیه با این هدف صورت گرفته است. از سوی دیگر از اول دی ماه، تمام درخواست‌های اعاده دادرسی کیفری به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری به قوه قضائیه قابل انجام است.
زارع‌پور با بیان اینکه موضوع هوشمند‌سازی تطبیق اثرانگشت مندرج در کارت ملی مراجعه کنندگان به دفاتر قضایی در راستای کاهش جعل نیز از هفته گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی، رونمایی از اپلیکیشن موبایل «عدالت همراه» را در دستور کار قرار داده‌ایم که نسخه تلفن همراه تمام خدمات الکترونیک قضایی در کشور محسوب می‌شود. وی ادامه داد: از طریق این زیرساخت نرم افزاری، تمامی خدمات قوه قضائیه در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. در فاز نخست این اپلیکیشن، خدمات دادگستری‌ها از طریق موبایل قابل ارائه است؛ در گام بعد، سایر خدمات دستگاه قضا روی این پلتفرم قرار می‌گیرد و در گام نهایی خدمات سایر دستگاه‌های مرتبط از طریق این بستر موبایلی، قابل ارائه خواهد بود. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نخستین خدمت اپلیکیشن «عدالت همراه» را دریافت ابلاغیه‌های الکترونیکی عنوان کرد و گفت: مراجعان با نصب این اپلیکیشن می‌توانند تمامی ابلاغیه‌های جدید و قدیم خود را دریافت کنند. اطلاع‌رسانی در مورد پرونده‌های قضایی از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار کاربردی است؛ به نحوی که جزئیات تمام پرونده‌های شخص در دستگاه قضا و اقدامات مربوطه، از طریق این اپلیکیشن قابل مشاهده و جست‌و‌جو است.

وزیر ارتباطات: رکورد جهانی نرم‌افزاری
در پخش زنده شکسته می‌شود

وزیر ارتباطات در اینستاگرام خود درباره فینال بازی‌های آسیا نوشت: تصور می‌کنم رکورد جهانی نرم‌افزاری در پخش زنده، شکسته شود که البته کار دشواری هم پیش‌  روی نرم افزار میزبان خواهد بود.
به‌ گزارش«ایران»، محمدجواد آذری‌جهرمی در حساب اینستاگرام خود یادآور شد: هر وقت مسابقه فوتبال مهمی برگزار می‌شد، ترافیک بین‌الملل اینترنت ایران به نصف زمان عادی می‌رسید و ترافیک داخلی ایران تقریباً دو برابر می‌شد. لنز، فیلیمو، آنتن، تیوا، نماوا، روبیکا و... بخوبی پاسخگوی نیاز مردم بوده و هستند. وی همچنین در واکنش به حواشی پیش آمده در خصوص گزارش فینال جام باشگاه‌های آسیا گفت: می‌شد همه پلتفرم‌های ایرانی رکورد بزنند، اما برعکس و به‌دلیل برخی تنگ‌نظری‌ها که می‌دانید، ساعات دشواری به‌لحاظ ترافیکی برای شبکه اینترنتی کشور پیش رو خواهیم داشت. آذری‌جهرمی تصریح کرد: ما تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا با اهمیت دادن به انتخاب شما، همراه‌تان باشیم اما تقاضای ما از شما این است برای این‌که همه بتوانند از انتخاب‌شان بهره‌مند شوند، در زمان برگزاری فوتبال استفاده پرحجم مثل بعضی دانلودها از اینترنت را متوقف کنیم تا گزارش فوتبال بخوبی دیده شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7521/17/563739/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها