دیگه چه خبر


تماس‌های محرمانه امارات با ایران

   خبر اول اینکه، العربی الجدید به نقل از برخی منابع اعلام کرد که امارات اخیراً تماس‌هایی با ایران داشته و تأکید کرده که در حوادث اخیر ایران دست نداشته است. به گزارش ایسنا، روزنامه العربی الجدید به نقل از برخی منابع اعلام کرد که امارات در چند روز اخیر تماس‌های محرمانه‌ای با ایران داشته و تأکید کرده است که این کشور در هیچ یک از اتفاقات اخیر ایران از جمله ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایرانی دست نداشته است. این منابع دیپلماتیک که در قاهره فعالیت دارند، خاطرنشان کردند که در این تماس‌ها در رابطه با امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین عدم هرگونه مشارکت امارات در عملیات ترور فخری‌زاده بحث و رایزنی شده است. منابع مذکور گفته‌اند که حاکمان دبی بسیار نگران حملات انتقامی ایران هستند حتی اگر این حملات سطحی باشد زیرا اقتصاد دبی کاملاً وابسته به امنیت این شهر است و هرگونه عملیات تروریستی و یا انتقامی در امارات، اقتصاد این کشور را که بر پایه تجارت و گردشگری است، نابود خواهد کرد.

اجرای 3 حکم اعدام در سیستان و بلوچستان

  خبر دیگر اینکه، دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرد دو تروریست و یک شرور اعدام شدند. بامداد دیروز سه حکم اعدام در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده است. به گزارش  روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان، احکام مجازات سه مجرم در مناطق خاش و سراوان در استان سیستان و بلوچستان که دو تن از آنها به نام‌های «حسن دهواری» و «الیاس قلندرزهی» به سبب اقدامات تروریستی و یک تن از آنها به نام «امید محمودزهی» به سبب اقدامات شرورانه و قتل محکوم شده بودند، بعد از طی تشریفات قانونی، اجرا شد. تشریفات قانونی پرونده دو تروریست از سال ۹۳ تاکنون به طول انجامیده است و پرونده قضایی فرد شرور قاتل از سال ۹۴ تاکنون در جریان بوده است.

اسرائیل و عربستان، ترامپ را تحریک می‌کنند

  شنیدیم که، یک روز بعد از توئیت افشاگرانه وزیر خارجه کشورمان درباره توطئه چینی اسرائیلی‌ها در عراق برای انداختن ترامپ در دام جنگ با ایران، یک وبگاه خبری روسی نوشت: اسرائیل و عربستان ترامپ را به سوی آغاز حملات مهلک علیه تأسیسات هسته‌ای ایران سوق می‌دهند. به گزارش خبرآنلاین، در بخشی از گزارش یورو آسیا دیلی آمده:  اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها به دنبال آن هستند تا دونالد ترامپ قبل از ورود جو بایدن به کاخ سفید، اوضاع پیرامون ایران را تا حد ممکن پیچیده‌تر کند و از این طریق، راه را برای دولت بایدن برای بازگشت به برجام دشوار کنند. این گزارش یادآوری کرده که در ماه گذشته، جو بایدن از مشی دولت ترامپ در قبال ایران و از جمله، خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران بشدت، انتقاد کرد. او تصریح کرد که قطعاً امریکا به برجام باز خواهد گشت و البته ایران نیز باید اجرای تعهداتش را براساس توافق هسته‌ای از سر گیرد. در این میان، بایدن تصریح کرده که قصد ندارد اجازه دهد تا ایران به قوه هسته‌ای و نظامی دست پیدا کند.

دستگاه قضایی امریکا توان محاکمه ترامپ را ندارد

  دست آخر اینکه،  عضو هیأت مشاوران رئیس‌جمهوری امریکا در مصاحبه با یک رسانه‌ عراقی به بررسی امکان محاکمه شدن دونالد ترامپ به‌دلیل جنایت ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی پرداخت. به گزارش ایسنا، گابریل سوما، در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه گفت: ترامپ و در کل رؤسای جمهور ایالات متحده از مصونیت قانونی برخوردار هستند و محاکمه آنها به جرم ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس امکان‌پذیر نیست. او گفت: دستگاه قضایی امریکا به‌شکل مستقل توان محاکمه ترامپ را ندارد. مشاور ترامپ در ادامه با اشاره به افزایش تنش در منطقه و بحث درباره احتمال جنگ خاطرنشان کرد که امریکا و ایران هیچ یک به‌دنبال جنگ نیستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7534/3/565318/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها