اخبار



بیت کوین به پرواز درآمد

 گروه اقتصادی | رمز ارزی که در ابتدای تولد و معاملات خود تنها چندصدم درصد از دلار قیمت داشت، روزگذشته از مرز 34 هزار دلارگذشت و تا زمان تنظیم این گزارش به 34 هزار و 333 دلار رسید که ارزشی معادل 926 میلیون تومان دارد. قدیمی ترین و پرطرفدارترین رمزارز دنیا تنها درمعاملات روزگذشته بیش از هزار و 900 دلار افزایش یافت.
درحالی که پیش از این بالاترین رکورد قیمتی بیت کوین با نزدیک به 20 هزار دلار مربوط به سال 2017 میلادی بود، اما از دو هفته پیش از آغاز سال نو و سال 2021، این رمزینه ارز با عبور از مرز 20 هزار دلار و شکستن رکورد قبلی، بدون توقف کانال های قیمتی بالاتر را فتح کرد. سرعت رشد قیمت بیت کوین با ورود به سال 2021 شتاب بیشتری گرفت، در حالی که درنخستین روز سال جاری میلادی این رمزارز در آستانه کانال 30 هزاردلار قرارداشت، در دومین روز ژانویه از 32 هزار دلار گذشت و دیروز با حرکت نوسانی تا میانه کانال 34 هزار دلار پیش رفت.
دراین شرایط برخی از تحلیلگران قیمت‌های نجومی تا 100 هزار دلار را برای ارز نوین پیش بینی می کنند. هرچند درسال 2017 که بیت کوین ارز مرز 19 هزار و 700 دلار عبور کرد، دلایل بنیادی زیادی برای تحلیل این رکوردشکنی وجود نداشت، اما بررسی دلایل رشد بی وقفه بیت کوین از اواخر سال 2020 و ابتدای سال جاری میلادی حکایت از عواملی دارد که باعث به پرواز درآمدن بیت کوین شده است. دراین میان مهم‌ترین دلیلی که باعث رکوردشکنی پیاپی این رمزینه ارز شده است، به استقبال شرکت های بزرگ و صندوق های سرمایه گذاری بزرگ دنیا برمی گردد. برپایه گزارش های منتشر شده در سال 2020، حدود 29 شرکت بزرگ در بیت کوین سرمایه گذاری کردند که شناخته شده ترین و بزرگ‌ترین آنها شرکت «پی پال» است. این شرکت بزرگ فعال در صنعت پرداخت، با ۳۴۶ میلیون کاربر فعال به کاربران خود امکان مبادله و خرید و فروش بیت کوین و سه ارزمجازی دیگر شامل اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را می دهد.طبق گزارش اخیر توسط تحلیلگران جی‌پی مورگان چیس، علاقهٔ سرمایه‌گذاران سازمانی به بیت کوین بیشتر شده است. شرکت گاگنهایم که مدیریت بیش از ۲۳۳ میلیارد دلار را برای سرمایه‌گذاران در دست دارد، در یک درخواست اعلام کرد که از طریق «صندوق فرصت‌های بزرگ» خود، قصد دارد حدود ۱۰ درصد از دارایی خود را در صندوق بیت کوین شرکت گری‌اسکیل سرمایه‌گذاری کند. براساس این گزارش، قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو به‌شدت در حال افزایش است.

 انتقال اراضی بندری به سرمایه گذاران

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اراضی بندر شهید رجایی به هیچ عنوان به سرمایه‌گذاران واگذار نخواهد شد و تنها به آنها اجاره داده می‌شود. سعید عظیمی مجری طرح ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی در خصوص تفاهمنامه امضا شده اخیر با حضور وزیر راه و شهرسازی که قرار است این بندر از نسل دوم به سوم، تبدیل شود، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی ارتقای بندر شهید رجایی که حجم بالای صادرات و واردات دارد را در دستور کار قرار داده و در گام نخست ۲۴۰۰ هکتار به اراضی پس کرانه بندر الحاق شد که این به تنهایی ظرفیت بندر شهید رجایی را به ۲ برابر ارتقا می‌دهد. وی افزود: در کنار این منطقه، زمین‌های دیگری بود که با سعی و تلاش آنها به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد که در اتصال با بندر شهید رجایی است و قرار است با اقدامات انجام گرفته کاملاً جزو اراضی بندر شود./ سازمان بنادر و دریانوردی

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7534/8/565342/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها